וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ צפוי לבטל תוכנית שאפשרה לילדי מהגרים ללא אשרות לעבוד

4.9.2017 / 8:07

לפי הדיווחים, נשיא ארה"ב מתכנן לעלות מדרגה במלחמתו בהגירה ומתכוון להודיע על ביטול התכנית שאפשרה לילדי מהגרים נטולי אשרות שגדלו בארצות הברית לעבוד בשטחה. התוכנית תיכנס לתוקפה רק בעוד כחצי שנה, כדי לאפשר לקונגרס למצוא חלופות

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: נשיא ארה"ב קורא לכינון רפורמת הגירה, מרץ 2017)

טראמפ נגד תוכנית DACA:

- כלי התקשורת בארה"ב מדווחים כי הנשיא עומד להכריז על ביטול התוכנית שאיפשרה את שילובם של מהגרים נטולי אשרות, שגדלו בארה"ב, להשתלב במקומות עבודה במדינה
- על פי הדיווחים, החלטת טראמפ תיכנס לתוקף בעוד כחצי שנה, כדי לאפשר לקונגרס למצוא חלופות חקיקתיות
- ההחלטה מעוררת התנגדות בקרב מפלגתו של טראמפ
- אנשי עסקים בארה"ב, בהם מנכ"ל פייסבוק, העבירו מכתב לנשיא בו הביעו התנגדות למהלך

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, החליט הלילה (שני) לבטל תוכנית במסגרתה מוענקים אישורי עבודה למהגרים ללא אשרה, שהגיעו לארצות הברית כילדים – כך מדווחים כלי התקשורת במדינה. התוכנית המוכרת בשם DACA, החלה בימיו של הנשיא אובמה, וכעת טראמפ מעוניין להכריז על הפסקתה.

על פי המגזין "פוליטיקו", טראמפ צפוי להודיע כי ההחלטתו תיכנס לתוקף רק בעוד חצי שנה, מה שיאפשר פרק זמן נוסף לדיונים מול הקונגרס בנושא כדי למצוא חלופות. עניין זה בא בעקבות בקשותיהם של גורמים במפלגה הרפובליקנית, בהם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, שקראו לטראמפ להשאיר את התוכנית ולא לבטלה. אותם רפובליקנים חוששים בין השאר, שיינזקו אלקטורלית מהמהלך במדינות בהן ישנם מהגרים רבים בעלי זכות הצבע,ה בעיקר בקרב האוכלוסייה ההיספאנית כמו טקסס, פלורידה, אריזונה ומדינות נוספות.
כך או אחרת, הודעה רשמית מטעם הנשיא צפויה להימסר מחר.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל ניסוי הגרעין של הצפון: דרום קוריאה ערכה תרגיל בטילים בליסטיים
עוד עצור בכוורת של נתניהו: חקירת הצוללות מתקרבת לראש הממשלה
מועדי שיחות נתניהו-"ישראל היום" נחשפים: ערב אחד - 4 שיחות טלפון עם רגב

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דונאלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם נשיא פינלנד בבית הלבן 28 באוגוסט 2017. רויטרס
יאפשר לקונגרס למצוא פתרונות חלופיים. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ/רויטרס

טראמפ הקדיש חלק ניכר מקמפיין הבחירות שלו למלחמה בהגירה הלא חוקית, והבטיח לגרש מיליוני בני אדם, רבים מהם ממדינות אמריקה הלטינית, חזרה אל ארצות המוצא שלהם. אולם בהמשך הדרך הוא ריכך מעט את הטון, כשנתקל בין השאר, בהתנגדות לביטול התכנית גם בתוך מפלגתו שלו.

אחת הבעיות שעלולות להיווצר מביטול התכנית, למשל, היא משפחות שבהן כמה ילדים נולדו בארצות הברית ונחשבים לאזרחים בעוד חלק מן האחים וההורים הם חסרי מעמד וצפויים לעמוד בפני סכנת גירוש. סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית כינו את הדיווחים בדבר כוונת טראמפ "חרפה", ומנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים ננסי פלוסי, פנתה לראיין כדי "למצוא בדחיפות פתרון חקיקתי לנושא".

אירוע ההשקה של חברת אפל, ספטמבר 2015. רויטרס
עומד לצד העובדים. מנכ"ל אפל טים קוק/רויטרס

לרשימת המתנגדים הצטרפו גם אנשי עסקים רבים בארצות הברית, שקראו לטראמפ לחזור בו מהחלטתו. בין המתנגדים מנכ"ל מייקרוסופט סאטיה נדאלה, ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, שהעבירו מכתב לנשיא בנושא. זמן מה לפני הדיווחים על כוונת הנשיא, צייץ מנכ"ל אפל טים קוק כי 250 מעובדיו באפל הועסקו במסגרת התוכנית וכי הוא עומד לצדם.

יותר מ-200 אלף מהגרים המועסקים במסגרת התוכנית מתגוררים בקליפורניה, ועוד כמאה אלף בתחומי טקסס. על פי הדיווחים, מהגרים רבים זכו שזכו באמצעות התוכנית לעבוד בארצות הברית נמצאים גם ניו יורק, אילינוי ובפלורידה. התומכים בה טוענים כי למרות היעדר האשרות, מדובר באנשים משכילים שגדלו בארצות הברית, עם זיקה רופפת ביותר לארצות המוצא שלהם. לעומתם, המתנגדים לתכנית טוענים כי המהגרים תופסים מקומות עבודה לאזרחים אמריקנים – מה שמוביל לעלייה באבטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully