וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 17 חשודה בהפעלת משחק חולני שהביא למאות התאבדויות

3.9.2017 / 8:33

חשודה נוספת בהפעלת משחק הרשת החולני "אתגר הלוויתן הכחול" היא נערהשאיימה לפגוע בחיי קרוביהם של המשתתפים אם לא ימלאו אחר המשימות המסוכנות שהציבה להם - ובסופן להתאבד. בביתה נמצא דיוקנו של האיש שעומד מאחורי האתגר

צילום מסך

משטרת רוסיה עצרה בשבוע שעבר נערה בת 17 החשודה שתפקדה כמנהלת (אדמין) במשחק הרשת החולני "הלוויתן הכחול" שגרם עד כה להתאבדותם של כ-130 בני נוער ברוסיה. המשחק שנערך בקבוצה סגורה ברשת החברתית הפופולרית של רוסיה, Vkontakte, מאתגר אנשים לפגוע בעצמם בשלל משימות מסוכנות ומחרידות שמתפרשות על 50 ימים. אם יצליחו למלא אחר 49 המטלות שהוקצו להם - יגיעו למטלה ה-50 והאחרונה בהחלט: לשים קץ לחייהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא להאמין: זו הנערה בת ה-17 שעומדת מאחורי חלק מהמשימות הרצחניות של הלוויתן הכחול/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא

עוד באותו נושא

הנערה שמנסה לדחוף גברים להתאבד בכך שהיא משפילה אותם מינית

לכתבה המלאה

בדומה לספר ולסרט "משחקי חובה", על המתמודדים שנאלצים לקחת חלק במשחק (כי מאיימים על חייהם וחיי קרוביהם אם יסרבו), לעבור סדרה של משימות קיצוניות. בין היתר, הם נדרשים להתעורר בבוקר בשעה 4:20, לצפות במשך ימים שלמים בסרטי אימה, לחרוט על זרועותיהם סימן של לוויתן כחול ובשלבים מתקדמים גם לחתוך את עצמם בידיים וברגליים באמצעות סכינים. בכל שלבי המשחק עליהם לתעד את עצמם בתמונות או סרטונים כדי להוכיח את עמידתם באתגרים ולהעביר את ההוכחה לאישור מפעיל אלמוני, ממנו הם מקבלים הנחיות למשימה הבאה. האתגר החל ברוסיה לפני יותר מ-4 שנים ומאז התפשט למקומות אחרים בעולם כמו ברזיל, צ'ילה, הודו ואפילו הגיע אלינו. בישראל ידוע על ילדים שלקחו חלק במשחק אך לא נרשמו מקרי התאבדות בגללו.

כעת מתברר שאחד מהמוחות שמנהלים את האתגר המחריד הזה שייך לנערה בת 17 שבביתה נמצא פנקס עם נקודות תורפה של השחקנים שלה, ציורים מצמררים ודיוקן של ממציא האתגר, פיליפ בודיקין. בודיקין בן ה-22 נמצא אשם ונשלח לכלא מוקדם יותר השנה. לדברי החוקרים, בת ה-17 השתתפה בעצמה באחד האתגרים הללו לפני שהפכה למנהלת. בשלב האחרון בו היה עליה להתאבד - היא בחרה באפשרות להפוך לאדמין במשחק ולעודד אחרים להשתתף בו כשהיא מתחזה לגבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה מה שמצאה המשטרה בביתה של החשודה: פנקס משימות, תמונות מצמררות ודיוקן של ממציא האתגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ככה תדעו אם גם הילד שלכם משתתף באתגר:

קולונל אירינה וולק ממשרד הפנים הרוסי אמרה: "המנהלת שלחה משימות מסוימות – לעיתים גם מסכנות חיים – לכל אחד מכמה עשרות חברי הקבוצה. בניגוד לקבוצות דומות, בני נוער בקבוצה הזאת קיבלו איומים על מוות, שלהם או של מקורביהם, אם לא ישלימו את המשימות". אדמין נוסף בשם איליה סידורוב בן ה-26 נעצר בתחילת הקיץ. לכאורה הוא זה שהקצה את תפקידי ההנהלה למשתתפים, אולם החקירה בעניינו עדיין נמשכת.

*במקרה שאדם בסביבתכם/ן נמצא במשבר ועלול להיות אובדני/ת, אל תהססו, תעודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים כמו ער"ן – בטלפון 1201 או באתר האינטרנט של סה"ר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איליה סידורוב חשוד במעורבות באתגר "הלוויתן הכחול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully