וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המתיחות: ארה"ב ודרום קוריאה ביצעו תרגיל אווירי משותף

לאחר שיגור הטיל שחלף מעל יפן, הרחיבו וושינגטון וסיאול את התרגיל הצבאי השנתי שערכו, ועשו שימוש במטוסי קרב ובמפציצים שירו אש חיה נגד מטרות שדימו "מבני ליבה" של קוריאה הצפונית

צילום: רויטרס עריכת וידאו: ניר חן

ארצות הברית ביצעה תרגיל אווירי משותף עם קוריאה הדרומית, על רקע שיגור הטיל שביצעה השבוע קוריאה הצפונית. מסיאול נמסר כי במטס, שכלל תרגול הפצצות, השתתפו כמה ממטוסי הקרב המתקדמים ביותר של חיל האוויר האמריקני.

בתרגיל לקחו חלק מפציצים מדגם B-1B ומטוסי חמקן F-35 מהצד האמריקני, לצד ארבעה מטוסי F-15 קוריאנים, שתרגלו שימוש באש חיה בשטח אימונים במזרח קוריאה הדרומית, שדימה תקיפות נגד "מתקני ליבה" בשטח הצפון. גורם רשמי בצבא קוריאה הדרומית אמר כי המפציצים האמריקנים יצאו מבסיס חיל האוויר האמריקני בגואם, בעוד שמטוסי הקרב הגיעו מבסיס ביפן.

בקוריאה הצפונית טוענים כי המפציצים יכולים לשאת נשק להשמדה המונית, אף כי ארצות הברית הפסיקה לחמש אותם בגרעין. הפצצות התרגיל התרחשו על רקע התרגיל השנתי של וושינגטון וסיאול, שלוקחים בו חלק עשרות אלפי חיילים. בפיונגיאנג האשימו כי מדובר בחזרה גנרלית לפלישה, וטוענים כי השיגור בשלישי ביום שלישי היה צעד מניעה נגד התרגיל.

ארה"ב ודרום קוריאה בתרגיל צבאי משותף 31.8.17. רויטרס
מתוך התרגיל המשותף/רויטרס
ארה"ב ודרום קוריאה בתרגיל צבאי משותף 31.8.17. רויטרס
עשרות אלפי חיילים לקחו חלק בצרגיל/רויטרס
תרגיל של צבא ארה"ב וצבא דרום קוריאה במחוז יונג'ין, 29 באוגוסט 2017. רויטרס
התרגיל המשותף לצבאות ארצות הברית וקוריאה הדרומית/רויטרס

הטיל, ששוגר ביום שלישי, טס למרחק 2,700 קילומטרים, חלף מעל שטחה של יפן ושיא גובהו היה 550 קילומטרים. תושבים ביפן נכנסו למקלטים, ובפנטגון הודיעו כי לא נשקפה כל סכנה לצפון אמריקה מהשיגור. בכלי התקשורת ביפן דווח כי הטיל התפרק במעופו לשלושה חלקים מעל האי הוקאידו ונחת במימי האוקיינוס השקט - במרחק של 1,180 קילומטרים מהחוף.

סוכנות הידיעות של פיונגיאנג KCNA דיווחה כי השליט קים ג'ונג און נכח בשיגור הטיל מדגם "הוואסונג-12", ביום שלישי. "שיגור הטיל האחרון הוא הצעד הראשון במבצע צבאי נרחב של צבא העם הקוריאני באוקיינוס השקט שיכלול בהמשך גם את האי גואם", צוטט קים בדיווח.

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה אתמול דיון חירום בעקבות שיגור הטיל ובסופו גינתה בחריפות את קוריאה הצפונית. בהצהרה כינתה מועצת הביטחון את שיגור הטיל האחרון "שערורייתי", ודרשה מפיונגיאנג לחדול מניסויי הטילים ומפעילותה הגרעינית.

קוריאה הצפונית פרסמה את תיעוד שיגורו של הטיל הבליסטי לעבר יפן. רויטרס
תיעוד שיגור הטיל הקוריאני לעבר יפן/רויטרס
ארה"ב ודרום קוריאה בתרגיל צבאי משותף 31.8.17. רויטרס
התרגיל המשותף לוושינגטון וסיאול/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר בעקבות השיגור כי "כל האופציות מונחות על השולחן". "העולם קיבל את המסר של קוריאה הצפונית בצורה ברורה ורועשת", מסר טראמפ בהצהרה, אחרי שרק בשבוע שעבר אמר כי "נראה שקים מתחיל לכבד את ארצות הברית".

נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, וראש ממשלת יפן, שניזו אבה, סיכמו בשיחת טלפון שקיימו הלילה "להגביר למקסימום" את הלחץ על קוריאה הצפונית, כדי שלא תהיה לה ברירה אלא לנהל דיאלוג. לדברי מון, שיגור הטיל האחרון לעבר יפן הוא "התנהגות אלימה" כלפי מדינה שכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully