וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"100 אלף ונסגור חתונה": בני הזוג הואשמו בשוד חצי מיליון שקל

31.8.2017 / 10:10

השניים, בר בן סעדון, בן 26, ובת זוגו יובל מוצפי, בת 19, הואשמו בביצוע 11 מקרי שוד. בין השאר הואשמו בני הזוג מראשון לציון כי ביצעו חלוקת תפקידים, כך שבן סעדון ביצע את השוד ואילו מוצפי דאגה להכנת השטח ואף עודדה אותו בהודעות טקסט לביצוע המעשים

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד בר בן סעדון, בן 26, ובת זוגו יובל מוצפי, בת 19, המתגוררים בראשון לציון, בגין ביצוע מעשי שוד בעירם. בן סעדון הואשם במספר עבירות, בהן 11 עבירות שוד בנסיבות מחמירות, ניסיון שוד בנסיבות מחמירות, וקשירת קשר לביצוע פשע. מוצפי הואשמה בין היתר בביצוע שוד בנסיבות מחמירות ובקשירת קשר לביצוע פשע.

על פי כתב האישום, בן סעדון שדד כמה סניפי בנק ודואר בתקופה של חמישה חודשים. במסגרת העבירות שצוינו בכתב האישום, שדד בן סעדון סכומי כסף רבים בגובה כולל של כ-400 אלף שקלים. בנוסף, בכדי להטיל אימה על קורבנותיו ולהשיג את מבוקשו, הצטייד הנאשם באקדחי אוויר. כמו כן, הצטייד בן סעדון בכלי רכב שונים, בלוחיות רישוי גנובות, במסכת פנים וקסדות, בכפפות ובתיקים שהקשו עד מאוד על זיהויו ועל איתורו, עד שנתפס לפני כשבועיים. על פי האישומים, בן סעדון נהג להסוות את זהותו, איים באמצעות אקדחי האוויר על עובדי הסניף, ולאחר שסיים לבצע את השוד – נמלט מהמקום בכלי הרכב השונים ששימשו אותו.

עוד בוואלה! NEWS:
פסל של נשיאת העליון הוצב בירושלים; ארדן: "לא כל מחאה מצדיקה חקירה"
הסופה "הארווי": 35 נהרגו, יותר ממאה אלף ליטר נפט דלפו בדרום טקסס
בכיר בקהילת יהודי ארה"ב: "אי-יישום מתווה הכותל - מסר ליהודים"

זוג מראשון לציון חשוד בביצוע 12 מעשי שוד בסניפי בנק ודואר באיזור מגוריהם. אתר רשמי
מתוך תיעוד מצלמות האבטחה/אתר רשמי

במספר מקרים, הנאשם קשר עם זוגתו מוצפי קשר לביצוע מעשי השוד, באופן שבו תכננו וחילקו ביניהם תפקידים. חקירתם של השניים העלתה כי מוצפי "הכינה את השטח" לפני כל שוד, לרבות סיור בסניפי הבנק לפני כן, בדיקת רמת האבטחה וצילום של הסניף. השניים נהגו להתכתב במסרונים לפני ואחרי ביצוע מעשי השוד, מה שתרם רבות לחקירה. "תאחלי לי בהצלחה", כתב בן סעדון למוצפי, ו"אני בדרך הביתה טודו בום". מוצפי מצדה, הוסיפה לדרבן ולעודד את בן זוגה לפני ביצוע השוד באמירות כגון "אם תביא מחר מאה אלף אנחנו סוגרים חתונה", "בהצלחה אהובי" וכן השתמשה מילות אזהרה בנוסח "מצלמות".

עוד באותו נושא

"אני בדרך טודו בום": צפו בזוג הצעיר שחשוד בשוד יותר מ-12 בנקים במרכז

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתכתבות בין שני הנאשמים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתכתבות בין שני הנאשמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבקשת המעצר עד לתום ההליכים כתבה עורכת דין גיל קרן-רם מפרקליטות מחוז תל אביב כי נגד השניים קמה עילת מעצר לאור חומרת מעשיהם. "אלו מעשים המבססים, באופן אינהרנטי, חשש למסוכנות כלפי הציבור, בעיקר על רקע שימוש מסיבי בסמים שהם המניע העיקרי לביצוע כל עבירות השוד", כתבה. "מסוכנותו של הנאשם מתעצמת וגוברת... הוא פעל בתכנון, בהכנה מוקדמת ובתחכום והכול כדי להסתיר את זהותו ולא להיתפס על ידי גורמי החוק... נדבך נוסף למסוכנותו של היא כמות עובדי הבנק והלקוחות מהם דרש, באיומי אקדח, את הכספים אותם שדד. מסוכנותה של הנאשמת מוצפי נובעת, בין היתר, לאור מעורבותה והיותה ה'רוח החיה' מאחורי העבירות, אותן בן זוגה. מעורבותה מתחזקת, ביתר שאת, לאור איסוף המודיעין שביצעה עובר לביצוע מספר שודים ולאור הפצרתה בנאשם למחוק את ההתכתבויות ביניהם".

לקראת תום הדיון התחוללה סערה באולם בית הדין כשאמו של בן סעדון התקרבה אל ספסל הנאשמים וצעקה על בת זוגו מוצפי. "הרסת לנו את המשפחה", טענה. "180 אלף שקל גנבת לנו, מהיום הראשון ידענו שאת קרימינלית. מאז שאת איתו את טוענת שאת בת 19. מה קרה מאז? את לא גודלת? אם בית המשפט לא יעשה צדק, אני אעשה צדק". בסוף דבריה הוסיפה האם: "אבל אחרי הכול אני סולחת - כי אני יודעת שהבן שלי אוהב אותך".

עורך הדין רפאל רפאלוב המייצג את הנאשם אמר כי "בפועל הגישו פה מספר אישומים על סעיף שוד, אנחנו נבדוק את האישומים. בחלק מהאירועים יש הודאה סתמית בגלל לחץ שהוטל עליו".

עורך הדין נס בן נתן המייצג את הנאשמת טען כי היא מכחישה את המיוחס לה. "אין לה קשר לסיפור הזה", אמר. "מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי. מעצרה מיותר לחלוטין. עצם העובדה שאדם יודע שחברו עשה דבר - לא הופך אותו לשותף. כתב האישום מייחס לה את עניין הידיעה לשלושה מהמקרים ולא לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully