וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבוע של לחימה: צבא לבנון הכריז הפסקת אש מול דאעש בגבול

27.8.2017 / 10:01

צבא לבנון וחיזבאללה יפסיקו את הלחימה נגד אנשי אגדון המדינה האסלאמית באזור קלאמון שבמערב סוריה. הפסקת האש שנכנסה לתוקפה הבוקר הושגה "בהסכמה מלאה של הצדדים, כדי לסיים את הקרב"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מל"טים איראניים תוקפים את כוחות דאעש בגבול סוריה ועיראק)

צבא לבנון וארגון חיזבאללה הודיעו הבוקר (ראשון) על הפסקת אש בלחימה נגד אנשי ארגון המדינה האסלאמית באזור קלאמון שבמערב סוריה, סמוך לגבול עם לבנון. בדיווח של רשת הטלוויזיה "אל-מנאר" של חיזבאללה נטען כי הפסקת האש הושגה "בהסכמה מלאה של הצדדים כדי לסיים את הקרב בקלאמון נגד דאעש". בנוסף דווח כי הפסקת האש נכנסה לתוקפה בשעה 07:00 בבוקר, שעון מקומי.

לפני כשבוע הודיעו צבא לבנון וחיזבאללה במקביל על פעולה צבאית נגד דאעש. בהודעת חיזבאללה בשבוע שעבר נמסר כי הארגון משתף פעולה עם צבא סוריה בלחימה באנשי דאעש ברכס הרי הקלמון. אולם, בהודעת מפקד צבא לבנון יוסף עאון הודגש כי המבצע שאליו יצאה המדינה לא נערך בתיאום עם משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד.

עוד בוואלה NEWS:
שבועיים לאחר שרלוטסוויל: 26 תקריות אנטישמיות בארה"ב
מסורבת הגט חופשיה אחרי 14 שנה: "קיבלתי את חיי בחזרה"
"יידרשו שנים של שיקום": טקסס נערכת ליום שאחרי הוריקן "הארווי"

כוחות חיזבאללה במערב הרי הקלמון, סוריה, אוגוסט 2017. רויטרס
אזור קלאמון, בסוף השבוע האחרון/רויטרס

בחודש שעבר פעלו אנשי חיזבאללה במשותף עם צבא אסד נגד ארגוני מורדים בסוריה, גם כן ברכס הקלמון. המבצע אז כוון נגד לוחמי ארגון תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, והתמקד בעיר ערסאל ששימשה בעבר כבסיס לפעולות של דאעש. במקביל לאותו מבצע הציב צבא לבנון כוחות בסמוך לגבול בין המדינות במטרה למנוע מפעילי הארגון להימלט לשטח המדינה.

בסוף השבוע פרסמה רשת אל-מנאר תיעוד של מל"טים איראניים תוקפים כוחות של דאעש בסוריה, באזור הגבול עם עיראק. לפי הדיווח, כלי הטיס של משמרות המהפכה תקפו כלי רכב של הארגון הסוני הקיצוני שהתקרבו לעמדה של צבא סוריה ושל מיליציית הפטימיון, המורכבת ממתנדבים אפגנים שיעים ונמצאת תחת פיקודה של טהראן.

תיעוד: מל"טים איראניים תוקפים את כוחות דאעש בגבול סוריה-עיראק. מערכת וואלה! NEWS
גבול עיראק-סוריה, מתוך התיעוד/מערכת וואלה! NEWS

באיראן טענו לאורך שנות מלחמת האזרחים בסוריה כי תפקידם הוא לייעץ למשטרו של בשאר אסד, על אף טענות האופוזיציה, ישראל, מדינות ערב הסוניות ומדינות המערב שהיא משחקת תפקיד פעיל יותר. עם זאת, מאז הפיגועים של דאעש בטהראן בחודש יוני, הגבירה איראן את פעילותה הגלויה נגד הארגון, כשבין היתר שיגרה טילים משטחה לעבר יעדיו במזרח סוריה. בשבוע שעבר שידרה רשת אל-מיאדין הפרו-איראנית תיעוד נדיר של לוחמי משמרות המהפכה מנהלים קרבות נגד דאעש במחוז חומס שבמרכז סוריה.

שימוש בכלי טיס בלתי-מאוישים בסוריה נעשה על ידי מרבית הכוחות בשטח, בהם גם חיזבאללה. הארגון השיעי פרסם השבוע תיעוד של מל"טים תוקפים עמדות דאעש בגבול עם לבנון, כחלק מהמבצע שהוא מנהל במקביל לצבא לבנון למיגור הארגון מהאזור. זאת הייתה הפעם הראשונה שבה הצהיר חיזבאללה בגלוי על שימוש במל"טים, על אף שבשנים האחרונות פורסמה שורת תיעודים של תקיפות מסוג זה.

הסרטונים הללו פורסמו השבוע ברקע החשש המתגבר בישראל מפני התבססות איראן וחיזבאללה בסוריה. לשם כך, נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ודן עמו בנושא. מוסקבה משתפת פעולה עם טהראן, דמשק וחיזבאללה במלחמת האזרחים המתמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully