וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם באירופה מזועזעים מטראמפ: "על מנהיגים לגנות דעות קיצוניות"

17.8.2017 / 0:17

דבריו של נשיא ארצות הברית, שלפיהם "יש שני צדדים" בהפגנות הניאו-נאצים בשרלוטסוויל, ממשיכים לעורר סערה. קנצלרית גרמניה גינתה את "האלימות הגזענית הימנית-קיצונית", ותרזה מיי הדגישה כי "אין הקבלה בין האוחזים בדעות פשיסטיות למתנגדיהם"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

אחרי שדברי הנשיא האמריקני דונלד טראמפ על האירועים האנטישמיים וההפגנה הנאו-נאצית בשרלוטסוויל, וירג'יניה, הסעירו גורמים בארצות הברית וגם בישראל, מביעות אמש(רביעי) גם בנות בריתה של ארצות הברית באירופה מורת רוח מדבריו לפיהם "יש שני צדדים" להפגנות.

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, מחתה נגד הדברים, ואמרה כי "אין מקום להשוואה. אני לא רואה הקבלה בין מי שאוחז בדעות פשיסטיות במהותן, לבין המתנגדים אליהם, ואני חושבת שחשוב לכל האנשים האוחזים בתפקיד לגנות דעות ימין קיצוניות". גם פוליטיקאים בגרמניה הביעו תדהמה מהתמונות של המפגינים בשרלוטסוויל, הנושאים צלבי קרס וקוראים קריאות נגד יהודים כשהקנצלרית אנגלה מרקל גינתה את "האלימות הגזענית הימנית-קיצונית".

המועמד לנשיאות גרמניה בבחירות בחודש הבא, מרטין שולץ, אמר גם הוא כי דבריו של טראמפ הם "ביטויים מבולבלים" של אדם מסוכן. "אנחנו לא צריכים לסבול את הדברים מעוררי הפלצות שיוצאים מפיו של הנשיא", אמר בריאיון לעיתון הגרמני RND. שר המשפטים הגרמני, הייקו מאס, האשים את טראמפ באנטישמיות ובגזענות.

עוד בוואלה! NEWS:
מתחת למאבק על פסלי הגנרלים מסתתר הפצע המדמם של החברה האמריקנית
מפציצים, טילי שיוט - ומיליוני הרוגים: כך תיראה מלחמה בצפון קוריאה
ריבלין ליהודי ארה"ב: "בלתי נתפס לחזות בדגל נאצי על אדמת ארה"ב"

ארה"ב: רכב דרס מפגינים נגד עצרת ימין קיצוני; אישה נהרגה ו-19 נפצעו. רויטרס
הפגנות הימין הקיצוני בשרלוטסוויל/רויטרס

אפילו מנהל הקמפיין של מועמדת הימין מארין לה פן לנשיאות צרפת, סגן נשיא מפלגת הימין החזית הלאומית מחה על הדברים ואמר כי המפגינים הם "אנשי העליונות הלבנה וגזענים. צריך לגנות אותם באופן ברור".

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר אתמול אגרת ליהודי ארצות הברית, בה הביע תמיכה והזדהות על רקע האירועים. "המחשבה כי בימים אלה אנו חוזים בדגל הנאצי, סמל אכזר כל כך של אנטישמיות, ברחובות הדמוקרטיה הגדולה בעולם, ובת הברית הגדולה והמוערכת ביותר של ישראל, היא כמעט בלתי נתפסת", כתב למלקולם הונליין, מראשי ועידת הנשיאים המאגדת ארגונים יהודיים בארצות הברית.

"אנו מתמודדים מול ביטויים רבים של אנטישמיות ששבים ומתפרצים ברחבי העולם, באירופה ובמזרח התיכון. מול הרוע אנו עומדים כפי שעמדנו מול כל גילוי אנטישמיות. עם אמונה באנושות, בדמוקרטיה ובצדק", כתב ריבלין במכתב שביקש להעביר לקהילות היהודיות. "אני יודע שארצות הברית האדירה ומנהיגיה ידעו כיצד להתמודד עם האתגר הקשה", הדגיש.

(עדכון ראשון: 22:55)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טראמפ עונה לשאלות הכתבים בעקבות הארועים בווירג'יניה 16 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
גם ביבשת הישנה מגנים. טראמפ בנאומו, שלשום/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully