וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הגינוי הרפה: מנכ"לים פרשו ממועצות הייעוץ לטראמפ – והוא סגר אותן

17.8.2017 / 0:55

שורת בכירים נטשה את מועצות העסקים והייצור שהוקמו לאחר כניסת טראמפ לתפקיד לאחר גינויו הרפה לצעדת הימין בווירג'יניה. עקב כך, הוא הודיע על סגירת הקבוצות, ששימשו בעקיפין כחותמת הכשר למינויו

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע על פירוק מועצות המנהלים המייעצות לו, לאחר שמנכ"לים בכירים פרשו מהן במחאה על גינויו הרפה לצעדת הימין בשרלוטסוויל. מאז הצעדה והפיגוע בווירג'יניה, שורת בכירים מתאגידי ענק כמו "אינטל", "M3", חברת התרופות "MERC" ומארגוני עובדים נוספים, פרשו ממועצת העסקים וממועצת הייצור, שהוקמו לאחר כניסת טראמפ לתפקידו כדי לדון בייצור מקומות עבודה במדינה. בתגובה, כתב אמש (רביעי) טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "במקום להפעיל לחץ על המועצות, אני מודיע על הסוף של שתיהן. תודה לכולם". זהו כישלון צורם עבור הנשיא, שכן הפורום היוקרתי היווה עבורו צינור מקשר לקהילה העסקית בארצות הברית, ובאופן עקיף שימש כמעין חותמת הכשר לנשיאות שלו.

שלשום, עם התפטרותו של מנכ"ל חברת התרופות "MERC", הגיב הנשיא בבוטות וכתב בחשבון הטוויטר שלו ש"הגיע הזמן שהוא יתמקד בהורדת מחירי התרופות". כשהנטישה ההמונית המשיכה, הוא ניסה לשדר עסקים כרגיל, ואתמול כתב כי "על כל אחד שעוזב, יש רבים אחרים שמעוניינים למלא את מקומו".

בינתיים, נמשכת הביקורת על טראמפ, אמש פרסמו הנשיאים לשעבר ג'ורג' בוש האב וג'ורג' בוש הבן הודעה משותפת המגנה את האלימות והגזענות בארצות הברית. "אמריקה תמיד חייבת לדחות את השנאה הגזעית והאנטישמיות על כל צורותיה", כתבו השניים. הם לא התייחסו מפורשות לנשיא בשמו, אך הוסיפו כי "אנחנו מתפללים עבור שרלוטסוויל, וזוכרים את האמיתות הבסיסיות של הכרזת העצמאות - כולנו נבראנו שווים".

(עדכון ראשון: 21:15)


עוד בנושא:
יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל מגן על טראמפ: "גם השמאל היה אלים"
טראמפ התקפל בפני הימין הקיצוני: "בבית הלבן היו המומים מדבריו"
תיעוד מיוחד מצעדת הניאו-נאצים: "טראמפ נתן את בתו ליהודי"

טראמפ עונה לשאלות הכתבים בעקבות הארועים בווירג'יניה 16 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
"המקום להפעיל לחץ על המועצות, אני מודיע על הסוף של שתיהן". טראמפ/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully