וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר בני שטיינמץ ואנשי עסקים בכירים עוכבו לחקירה בחשד לשוחד

14.8.2017 / 8:27

חמישה חשודים, בהם יועץ אסטרטגי בכיר ויו"ר חברה ציבורית עוכבו לחקירה והיחידה הארצית פשטה על בתיהם ועל משרדיהם. לפי החשד, הם שיתפו פעולה כדי ליצור חוזים פיקטיביים, בין היתר בתחום הנדל"ן בחו"ל, לצורך העברות כספים

עריכה: ניר חן

חמישה חשודים, בהם המיליארדר בני שטיינמץ, יועץ בכיר ויו"ר חברה ציבורית, עוכבו הבוקר (שני) לחקירה בחשד לביצוע שורת עבירות, בהן שוחד, הלבנת הון, זיוף מסמך, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה והפרת אמונים. המשטרה ערכה חיפושים בבתיהם של החשודים כמו גם במשרדיהם, וטרם החליטה אם להביא את החשודים להארכת מעצר.

זוהי הסתעפות של פרשת השוחד בגינאה, שבמסגרתה חשוד שטיינמץ כי העביר לנשיא לשעבר כ-30 מיליון דולר כדי שזה יקדם את עסקיו במדינה.

במסגרת החקירה, המנוהלת על ידי היחידה הארצית במשטרה, עלה החשד כי המעורבים פעלו בשיטתיות עם שטיינמץ, שהוא החשוד העיקרי, כדי לייצר חוזים פיקטיביים, בין היתר בתחום הנדל"ן בחו"ל - זאת לצורך העברות כספים והלבנת הון.

עוד בוואלה! NEWS
בין חקירות למלחמה בתקשורת: התזמון הגרוע של משלחת טראמפ
מסיבת הטבע בדרום: בן זוגה של החיילת שמתה ממכת חום נעצר
נתניהו בכנס סגור: "נעבוד למרות ה'פרגון' מהתקשורת - לא יעזור להם"

איש העסקים בני שטיינמץ החשוד בפרשת שוחד בין לאומית, 19 בדצמבר 2016. אביב חופי
שטיינמץ/אביב חופי

החקירה של החשודים מנוהלת בשיתוף פעולה בינלאומי עם הרשויות בארצות הברית ובשוויץ, וכן עם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה והמחלקה הפלילית והבינלאומית בפרקליטות.

פרשת השוחד בגינאה נחשפה לאחר שרשויות החוק החלו לחשוד כשחברת הכרייה של שטיינמץ, BSGR, קיבלה זיכיון להפעלת מכרה יהלומים במחיר אפסי. מאוחר יותר, מכרה חברתו של איש העסקים את הזיכיון לחברה מדרום אמריקה תמורת מיליארדי דולרים. זאת, לפי החשד, בעקבות מתן שוחד של עשרות מיליוני דולרים לנשיא לשעבר וכן לעובדי ציבור במדינה המערב אפריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully