וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג להורים: לא יבוטל מימון הסייעות לילדים הסובלים מאלרגיות חמורות

אחרי שההורים לילדים הסובלים מאלרגיות קשות למוצרי מזון התבשרו במפתיע על קיצוץ שירות הסייעות כבר בשנת הלימודים הקרובה, משרד הרווחה הודיע כי ישוב לממנו עד לסוף 2017. ח"כ שאשא-ביטון שליוותה את המאבק: "חייבים למצוא פתרון קבוע"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: ישיבה משותפת לוועדת החינוך והוועדה לזכויות הילד בכנסת בנושא ילדים אלרגיים, אוקטובר 2016)

כשבועיים לפתיחת שנת הלימודים, ההורים לפעוטות האלרגים למוצרי מזון ברמה מסכנת חיים – יכולים לשוב ולנשום לרווחה. ההורים יוכלו לשלוח בשנת הלימודים הקרובה את ילדיהם לגנים ולמעונות אליהם נרשמו מבעוד מועד, בליווי הסייעות הייעודיות כפי שהיה בעבר, זאת לאחר שמשרד הרווחה החליט היום (ראשון) להאריך את מענה הסייעות עד לחודש ינואר, בהתאם להמלצות שהתקבלו בדיוני החירום בוועדה לזכויות הילד.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, ההורים גילו במפתיע בתחילת החודש כי משרד הרווחה החליט לקצץ את התקציב הייעודי לסייעות הרפואיות בטענה כי השירות איני מיטבי עבור הילדים. מנגד, המשרד לא סיפק חלופה אחרת, מה שהוביל להטלת עלות מימון הסייעות בסכום של כ-7,000 שקלים בחודש על ההורים, או להשאירם בבית.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בכנס סגור: "נעבוד למרות ה'פרגון' מהתקשורת - לא יעזור להם"
ראש ה-CIA מזהיר: "צפון קוריאה מתקדמת בקצב מבהיל מאי-פעם"
בת 39 מקריית אונו מתה בבית החולים לאחר שנטלה סם מסוג MDMA

אילוסטרציה. ShutterStock
הסייעות יפעלו עד לסוף 2017/ShutterStock

החלטת משרד הרווחה התבססה על עמדת משרד הבריאות לפיה יש להעביר את הצוותים החינוכיים הכשרות לטיפול במקרי אלרגיה קשים, ובכך לייתר את הצורך בשירות הסייעות. אלא שבינתיים, אף אחד מהמשרדים לא הכשיר את הצוותים החינוכיים והסייעות התבשרו כי שוחררו מתפקידן במערכת החינוך.

ההורים יצאו למאבק כדי להשיב את הסייעות למעונות היום. התפנית הגיעה לפני כשבוע, כשאיגוד רופאי האלרגיה ששלח מכתב פתוח למשרד הבריאות ומשרד הרווחה בו הם מפצירים בהם להשאיר את הסייעות עד שימצא פתרון עבור הפעוטות. הערב בישרה ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד המלווה את המאבק מראשיתו, כי נמצא הפתרון לבעיה. "לאחר מאמצים רבים הוחלט היום במשרד הרווחה להאריך את מתן מענה הסייעות לילדים אלרגים עד לחודש ינואר", ציינה. "אני מברכת את שר הרווחה על קבלת החלטה חשובה זו ומצרה על העוול שנגרם להורים בחודשים אלה של חוסר ודאות".

יפעת שאשא ביטון מצטרפת למפלגת "כולנו", חיפה. יותם רונן
ליוותה את המאבק מראשיתו. ח"כ יפעת שאשא-ביטון/יותם רונן

יחד עם זאת, ח"כ שאשא-ביטון ציינה כי מוקדם לברך על המוגמר. "מדובר בפתרון זמני בלבד", טענה. "בתקופה זו חייבים המשרדים להיערך לפתרון קבע על מנת למנוע משבר נוסף ופגיעה נוספת בילדים והוריהם. אם ידרש, נגיע גם לבג"ץ כדי להכריע בסוגיית המשרד האחראי למצוא פתרון לילדים, לאחר שאף אחד מהם לא מוכן לעשות זאת לטווח הרחוק".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: "בהנחיית השר חיים כץ, המשרד ימשיך לממן סייעת ל-350 ילדים אלרגניים למשך שעתיים ביום עד לסוף חודש דצמבר, במטרה למנוע שיבושים בקליטת הפעוטות במעונות היום בשנת הלימודים הקרובה. המשרד לקח על עצמו בשנים האחרונות, כפתרון זמני, מימון סייעת שילוב לילדים אלרגניים למשך שעתיים ביום, ללא כל גיבוי תקציבי, על מנת לאפשר להורים להמשיך ולהשתלב בשוק התעסוקה, אף שמדובר בתחום רפואי שאינו בסמכות המשרד. אנו קוראים למשרדי האוצר והבריאות לא להתמהמה ולגבש פתרון קבע ובמקביל פונים להורים שלא להפסיק את מאבקם הצודק עד להשגת הסדר קבוע".

חיים כץ, שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב, תל אביב. 14 באפריל 2016. ניב אהרונסון
הנחה את משרדו להמשיך במימון עד לסוף דצמבר. שר הרווחה חיים כץ/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully