וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל איומי צפון קוריאה: יפן פרסה מערכת הגנה מפני טילים בטוקיו

סוללת טילי פטריוט תועדה בסמוך למשרד ההגנה במרכז הבירה היפנית. זאת, לאחר שפיונגיאנג איימה כי עד אמצע החודש תוכל לשגר טילים לעבר גואם, מעל שטח יפן. בכירים בממשל אמרו שיירטו כל טיל, והאזרחים ממהרים להתמגן במקלטים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל ואביעד בללי

יפן פרסה סוללה להגנה מפני טילים במרכז טוקיו, בעקבות המתיחות הגוברת עם קוריאה הצפונית ואיומיה לשגר טילים לעבר האי גואם שבאוקיינוס השקט - כך דיווחן היום (חמישי) כלי תקשורת בריטיים. סוללת טילי פטריוט תועדה בסמוך למשרד ההגנה בבירה. זאת, לאחר שבכירים בממשל אמרו כי אם טילים של פיונגיאנג יעברו מעל שטח המדינה – יוכלו ליירט אותם.

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי בימים האחרונים גדלה באופן משמעותי מכירת המקלטים ביפן לאזרחים, בעקבות המתיחות הגוברת באזור. בקוריאה הדרומית, שרגילה לספוג איומים מצד שכנתה, מדווחים שהאזרחים דווקא נשארים אדישים ורגועים ואינם מתרגשים מהמשבר.

לקריאה נוספת:
קוריאה הצפונית: נשלים את התכנית לתקיפת גואם עד אמצע החודש
טראמפ מאיים: "הארסנל הגרעיני של ארה"ב חזק יותר מאי פעם"
קוריאה הצפונית עונה לטראמפ: "שוקלים לתקוף את האי גואם"

סוללות נגד טילים נפרסו בלב טוקיו 10.7.17. רויטרס
בכירים אמרו שיירטו כל טיל. טילי פטריוט ליד משרד ההגנה בטוקיו/רויטרס
סוללות נגד טילים נפרסו בלב טוקיו 10.7.17. רויטרס
טילי פטריוט ליד משרד ההגנה בטוקיו/רויטרס

הלילה הודיעה קוריאה הצפונית כי היא תשלים את תכניתה לתקיפת האי גואם, טריטוריה אמריקנית, וכי תשגר טילים מעל יפן כדי לפגוע באי. לאחר השלמת התכנית, היא תוצג למנהיג קים ג'ונג און, והיא תצא לפועל באופן מידי – כשהמנהיג יורה על כך.

בכיר בצבא קוריאה הצפונית, גנרל קים ראק גיום, מסר לסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה KCNA, כי הצבא יוכל לשגר ארבעה טילים לטווח בינוני שינחתו בים במרחק של בין 30 ל-40 קילומטרים מהאי. לדבריו, אחת ממטרות הפעולה היא "לשגר אזהרה נחרצת לארצות הברית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר המטה הכללי של קוריאה הדרומית, רוה ג'יי-צ'ון, אמר בתגובה שהמדינה "ערוכה להגיב במידיות לכל פרובוקציה של קוריאה הצפונית". במסיבת עיתונאים אמר כי לא זוהתה כל פעולה חריגה מצדה של קוריאה הצפונית המעידה על התגרות.

בשטח גואם מוצבים כוחות צבא אמריקניים, בהם מפציצים שלעתים טסים בשמי חצי האי הקוריאני. באי מתגוררים 163 אלף איש, ופרט למפציצים המוצבים בו, בבסיס האמריקני עוגנות גם צוללות וצוות של משמר החופים.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מפקח על ניסוי במערכת נשק נגד מטוסים, 18 במאי 2017. רויטרס
התכנית תצא לפועל מיד עם אישורו. קים/רויטרס

האיומים מצד פיונגיאנג לפגוע בגואם הגיעו כמה שעות לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים על פיונגיאנג "באש ובזעם" שהעולם עוד טרם ראה. אתמול המשיך טראמפ לאיים על קוריאה הצפונית, ואמר כי "הארסנל הגרעיני" של ארצות הברית חזק יותר מאי-פעם. בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו, הוא הוסיף כי הוא "מקווה שלא יהיה צורך" להשתמש בו.

ההחרפה באיומים נרשמה בעקבות סנקציות חדשות שהטילה ביום שבת מועצת הביטחון של האו"ם, וברקע הערכת גורמים אמריקניים, שלפיהם המדינה הקומוניסטית המבודדת הצליחה למזער ראשי קרב גרעיניים – מה שיאפשר לה להרכיבם על טילים בין-יבשתיים. עם זאת, לא ברור אם היא כבר ניסתה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully