וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בחלמיש: צל"ש יוענק ללוחם "עוקץ" שנטרל את המחבל

9.8.2017 / 15:04

סמ"ר ע', שירה לעבר המחבל בבית משפחת סלומון, יקבל ציון לשבח ממפקד אוגדת איו"ש על התנהלותו בזירת הפיגוע. בנוסף, לאביו של ע' תוענק תעודת הערכה על התנהלותו באירוע. משפחתו הגיבה ברגשות מעורבים: "היינו שמחים לחזור בזמן ולקבל בחזרה את שכנינו האהובים שנרצחו"

צילום: דובר צה"ל וניב אהרונסון

(בווידאו: סמ"ר ע' משחזר את ההתרחשויות בזירת הפיגוע)

סמל-ראשון ע', לוחם ביחידת עוקץ שנטרל את המחבל בפיגוע בחלמיש לפני כשלושה שבועות, קיבל היום (רביעי) צל"ש ממפקד אוגדת יהודה ושומרון. מצה"ל נמסר כי הצל"ש הוענק לע' על גילויי קור רוח, חתירה למגע ודבקות במשימה בנטרול המחבל, תוך גילוי אומץ לב ושיקול דעת שמנעו אסון כבד יותר. בנוסף תוענק תעודת הערכה מטעם מפקד פיקוד המרכז לאביו של הלוחם, על גילויי אומץ לב, חתירה למגע ואזרחות למופת בהשתתפות בנטרול המחבל.

"קיבלנו את ההודעה על קבלת הצל"ש ותעודת ההערכה ברגשות מעורבים", אמרו היום במשפחתו של הלוחם. "עשינו את חובתינו האזרחית כפי שכל אזרח ושכן היה עושה, היינו מעדיפים להחזיר את השעון אחורה כדי לקבל חזרה את שכנינו היקרים והאהובים משפחת סלומון, וברגעים אלה ליבנו איתם". בני המשפחה ביקשו לחזק את עם ישראל ולוחמי צה"ל והוסיפו: "דרך ארוכה ולא פשוטה לפנינו, ואנו סמוכים ובטוחים כי יש לנו את הכוחות לצעוד בה יחד".

ע', המתגורר סמוך לבית משפחת סלומון בהתנחלות, היה הראשון שהגיע לזירת הפיגוע שבו נרצחו שלושה מבני המשפחה. למפקדיו סיפר כי שמע את הצעקות מבית משפחת סלומון, לקח את אקדחו האישי - ומיהר למקום.

לקריאה נוספת:
נתניהו בביקור תנחומים: "להוציא להורג את המחבל השפל מחלמיש"
"בחרנו בחיים – ולא בייאוש": המשפחה מחלמיש חגגה את ברית הנכד
אלמנת הנרצח בחלמיש: "בזכות הלוחם שירה במחבל אני וילדיי כאן"

סמ"ר ע?, לוחם ביחידת עוקץ, מספר על הפיגוע אמש בחלמיש:. דובר צה"ל
זכה לשבחים על תפקודו באירוע. סמ"ר ע'/דובר צה"ל

כשהגיע סמ"ר ע' לבית, זיהה את המחבל דרך החלון, כיוון לעברו את האקדח ונטרל אותו בכדור בודד. גורמי הביטחון שיבחו את פעולתו המהירה של ע', ואמרו כי פעולתו מנעה פגיעה בבני משפחה רבים נוספים שהו בבית בעת הפיגוע. מנגד, היו פעילי ימין שמתחו ביקורת על ע', משום שלא וידא את מותו של המחבל בזירת הפיגוע.

עבור ע', לא היה זה המפגש הראשון עם תוקפים פלסטינים. גורמים צבאיים מסרו כי הלוחם אמר למפקדיו כי בשנת 2014 חדרו פלסטינים אל בית משפחתו, תקפו את אחותו ואזרח נוסף – אולם החייל הצליח להבריח אותם.

"שמענו צעקות מהבית של השכנים, ויצאתי לראות מה קורה. כשראיתי שזה אירוע חמור, הבאתי את הנשק שלי", שחזר ע' ביום שלאחר הפיגוע. "ראיתי את המחבל מחוץ לחלון, הבנתי שאני צריך לפעול ופגעתי בו בכדור אחד". ע' לא הסתפק בכך, נכנס אל תוך הבית באקדח שלוף, חתר למגע עם המחבל. לאחר שנוטרל החל לסרוק את הבית מחשש שישנם מחבלים נוספים במקום, והעניק טיפול ראשוני לפצועים. "מנעתי אירוע חמור יותר", אמר ע'.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט וסמ"ר ע?, לוחם ביחידת עוקץ, שנטרל את המחבל בפיגוע בחלמיש. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גדי איזנקוט במפגש עם סמ"ר ע'/דובר צה"ל

בפיגוע נרצחו יוסף סלומון בן ה-70 ושני ילדיו, חיה בת ה-46, מורה בבית ספר בלוד שהתגוררה ביישוב, ואלעד, איש מחשבים בן 36 מאלעד. טובה סלומון בת ה-68, רעייתו של יוסף ואמם של אלעד וחיה, נדקרה כמה פעמים בפיגוע ופונתה במצב בינוני-קשה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

מיכל, רעייתו של אלעד, התחבאה עם ילדיהם בקומה העליונה וניצלה. לצד ארוחת השישי שבמהלכה אירע הפיגוע, המשפחה ציינה גם את הולדת נכד ליוסף וטובה, שנולד לאחיהם של אלעד וחיה.

זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. זק"א
זירת הפיגוע בחלמיש בחודש שעבר/זק"א

המחבל עומר אל-ג'ליל, יצא בשעה 20:00 מביתו בערב הפיגוע, צעד כשני קילומטרים וחצי עד להתנחלות חלמיש וטיפס על הגדר הסמוכה לבית העלמין. סייר היישוב קיבל בשעה 21:34 אינדיקציה על נגיעה בגדר. הוא נסע לנקודת המעבר, אך לאחר שראה כי אין סימן על הגדר, בקו דיווח 38, ולא זיהה דבר מחשיד, סבר כי מדובר בנגיעה של חיית בר והחליט לחזור לשגרתו.

אל-ג'ליל המשיך בדרכו על כביש הביטחון בהתנחלות או התחבא בחורשה הצמודה. משם הוא המשיך לרחוב התמר, מרחק של 150 מטרים, ונכנס לבית הראשון שנתקל בו – בית משפחת סלומון. ביישוב ובמערכת הביטחון מעריכים כי עברו בין 14 ל-15 דקות מהרגע שבו נגע אל-ג'ליל בגדר ועד הרצח. כשבוע לאחר הפיגוע, הוגש לבית המשפט הצבאי ביהודה כתב אישום נגד אמו של אל-ג'ליל בגין הסתה, לאחר ששיבחה בריאיון את מעשה בנה. בשבוע שעבר נעצרו גם אביו ואחיו של המחבל.

(עדכון ראשון: 13:56)

בני משפחת סלומון שנרצחו בפיגוע בחלמיש. באדיבות המשפחה
הנרצחים בפיגוע בחלמיש, בפנים גלויות/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully