וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: "פעילי דאעש תכננו להרעיל מאות נוסעים במטוס"

גורמים ביטחוניים מסרו כי ארבעת החשודים שנעצרו בסידני - שני זוגות של אבות ובנים - פעלו בשיתוף פעולה עם "המדינה האסלאמית" בסוריה. המטען הכימי שהכינו, שהוסווה כמטחנת בשר ביתית, היה "מוכן לפעולה"

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

ארבעת החשודים בטרור שנעצרו בסוף השבוע בעיר סידני שבאוסטרליה תכננו לשחרר גז רעיל בטיסה ליעד במזרח התיכון – כך מסרו היום (שני) גורמים המעורבים בפרטי החקירה לאתר האוסטרלי "News.com.au". על פי ההערכות, ארבעת העצורים – שני זוגות של אבות ובנים ממוצא לבנוני – תכננו מתקפת טרור בשיתוף פעולה עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה.

לדברי הגורמים, הם הרכיבו "מכשיר לא שגרתי" לפיזור הגז הרעיל על בסיס גופרית. ב"דיילי טלגרף" דווח כי המתקן שתכננו לפיזור הגז בטיסה הוסווה כמטחנת בשר ביתית. גורם משטרתי הוסיף כי המטען שהכינו, שנמצא באחד מהבתים שעליהם פשטו כוחות הביטחון האוסטרליים ביום שבת, היה "מוכן לפעולה", ולכן הוחלט על עיתוי המבצע באופן מידי.

עוד בוואלה! NEWS:
כדי להילחם נגד דאעש: "רוסיה מחמשת את טליבאן באפגניסטן"
הנערות הגרמניות שהצטרפו לדאעש ועכשיו רק רוצות לשוב לביתן
מוחזקות במקפיאים: מאות גופות לוחמי דאעש ששום מדינה לא רוצה לקבל

שוטרים פדרליים במהלך סיור בנמל התעופה המקומי של סידני, אוסטרליה. רויטרס
13 מתקפות דומות סוכלו. כוחות ביטחון בשדה התעופה בסידני, השבוע/רויטרס

שר המשפטים של אוסטרליה, מייקל קינן, מסר כי מדובר בפעם ה-13 שבה סוכנויות הביטחון מסכלות ניסיון פיגוע במטוס. כמו כן, נמסר כי מידע שהועבר מסוכנות ידיעות זרה הוביל לפתיחת החקירה בנוגע לתא הטרור האסלאמיסטי שנחשף. עם זאת, טרם התברר מאיזו מדינה הגיע המידע המדובר.

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול מסר אתמול בהודעתו על מעצרם של הארבעה כי "היחידה למלחמה בטרור הצליחה לסכל אירוע טרור משמעותי". נמלי התעופה באוסטרליה תוגברו לאחר המעצרים בכוחות ביטחון נוספים, והנוסעים הונחו להקדים את הגעתם לשדה התעופה ערב הבידוק הקפדני.

מפקד משטרת אוסטרליה אנדרו קולבין אמר כי "ארבעת החשודים נעצרו בסדרת פשיטות ברחבי סידני, לאחר שבימים האחרונים התקבל מידע לפיו הארבעה עסקו בהכנות לפיגוע שטרם ידוע היקפו והזמן שבו תוכנן להתבצע". רמת הכוננות באוסטרליה עלתה בחודש ספטמבר 2014, ונחקקו חוקים חדשים להגנת המדינה לאור מקרים של מפגעים בודדים שביצעו מתקפות בהשארת דאעש. בשנת 2014 נרצחו שני אזרחים באירוע חטיפה בבית קפה בסידני, ובשנת 2015 אדם נוסף על ידי מחבלים שהצהירו כי פעלו בשם דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully