וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המצב הביטחוני: עיריית תל אביב מבטלת תקני מאבטחים בגנים

26.7.2017 / 10:57

במכתב שהפיצה העירייה נכתב כי עודכנה תפיסת האבטחה, ולקראת פתיחת שנת הלימודים יאובטחו עשרה אשכולות גנים בסיור רכוב על אופנוע. ההורים מוחים: "כל גן צריך מאבטח בדיוק כמו כל בית ספר"

צילומי ארכיון ואילוסטרציה, עריכה: יאיר דניאל

חרף המתיחות הביטחונית עיריית תל אביב-יפו הודיעה לאחרונה כי תבטל את האבטחה הקבועה בעשרה אשכולות גנים הפרוסים בעיר. במכתב שהפיצה העירייה למנהלת אשכול גנים בעירייה נכתב כי על פי החלטת מחלקת הביטחון של עיריית תל אביב-יפו עודכנה תפיסת האבטחה בגנים, ולקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה תשע"ח יהיה מעבר מדורג מאבטחה סטטית (כלומר מאבטח קבוע) לאבטחה "מדולגת" – סיור רכוב על אופנוע.

גדר הפרדה בין גן ילדים חרדי לגן ילדים חילוני בירושלים. מגד גוזני
גן ילדים/מגד גוזני

על פי העירייה, להחלטה קדמה התייעצות עם גורמי מקצוע וועדי הורים וההחלטה התקבלה בתמיכת משטרת ישראל. במכתב צוינו עשרת האשכולים, מתוך 22 שברחבי העיר, שבהם יבוטל המאבטח הקבוע. בכל אשכול גנים יש כשישה גנים, המונים בין 20 ל-30 ילדים כל אחד, אך לא יותר ממאה באשכול.

ההחלטה על צמצום האבטחה בתקופה ביטחונית מתוחה, אחרי הפיגועים בירושלים, בחלמיש ובפתח תקווה, עוררה סערה בקרב הורים בעיר. "על רקע המתיחות הגוברת באירועים ביטחוניים, פיגועים שהיו בעיר ובכל המדינה", אמרה עו"ד גל גור, יו"ר שדולת ההורים בתל אביב-יפו, "הייתה דרישה להרחיב את מערך האבטחה בעיר כדי שכל הגנים יקבלו מאבטח בדיוק כמו שכל בית ספר מקבל מאבטח".

עוד בוואלה! NEWS:
צהרונים נגד רפורמת כחלון: הגבלת התשלום תגרור פיטורי עובדים
אם שכולה לא התקבלה ללימודי תואר שני: "לא עיכלת את האובדן"
ועדה תמליץ: החופש הגדול יקוצר בשבועיים - ויתבסס על הלוח העברי

עוד באותו נושא

משרד החינוך ממליץ "להצניע טליתות, ציציות וכיפות" במסע לפולין

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אשכול גנים בדיזנגוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

העירייה טוענת כי היא פועלת לפי הנחיית המשטרה שלפיה יוצבו מאבטחים במוסד שיש בו מעל 100 ילדים. "זו ספירת ראשים. אם זה מה שהמשטרה מתקצבת, זה לא אומר שזה מונע מהעירייה לתקצב אבטחה. העירייה לא מוכנה לכך. אנחנו מתנגדים לספירה כמותית של ילדים שמהווה את המדד להצבת אבטחה. צריך להסתכל על גילי הילדים, מדדי הסיכון שנמצאים במרחב סביב הגן וכדומה", אמרה.

לדבריה האבטחה בעיר תל אביב-יפו לא קשורה רק במתיחות הביטחונית, אלא גם בשמירה על ילדי הגן בשל הקרבה לכבישים במרחב ציבורי עירוני. "ההורים מתוסכלים ולא מוכנים לאפשר לדבר הזה לקרות. הם לא יהיו מוכנים לחיות איתו במיוחד על רקע המציאות הקיימת. בפרסום ההודעה נכתב שההחלטה התקבלה יחד עם ועד הגנים – אף ועד מהאשכול הנוכחי לא הסכים לזה".

טל צפירה, יו"ר ועד הגנים בתל אביב-יפו העיד כי הסוגיה לא תואמה איתם. "לפי המכתב זה תואם עם נציגות ההורים, ולא דובר איתם בשום צורה שהיא, גם איתנו, אבל לא ברור עם מי זה תואם". לדבריו, "כל אשכול זה לפחות מאה ילדים, מה שתמוה בסיפור הזה שיש אשכולות שבהם כן נשארת אבטחה".

הוא גם מתחה ביקורת על העיתוי. "עכשיו יש התעוררות בגלל כל מה שקורה בירושלים. אתמול בבוקר פנתה אליי אימא של ילדים בגן שאין בו מאבטח וכשצוותי הקייטנה הגיעו, הם גילו שיש פועלים שעובדים בגן והיו צריכים להתקשר לקב"ט העירוני כדי שיוציא אותם. דווקא בתקופה הזו מחליטים להוריד מאבטחים?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב של העירייה על גני הילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעיריית תל אביב-יפו: "משטרת ישראל היא שמעניקה תקנים לשמירה בגני הילדים לפי שיקול דעתה המקצועי. לאור הגידול העצום במספר אשכולות הגנים, והיות שמספר התקנים של המשטרה אינו גדל, התאימה מחלקת הביטחון בעירייה את האבטחה למציאות החדשה.

"במקום שומר סטטי בכניסה יתקיימו באופן קבוע סיורים רכובים של אנשי אבטחה מקצועיים וכן הותקנו בכל גני הילדים קודנים אשר שומרים על השערים סגורים ואינם מאפשרים לזרים להיכנס למתחם הגן. ההחלטה התקבלה במסגרת התייעצות עם גורמי המקצוע העירוניים, משטרת ישראל וועדי ההורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully