וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מערכת ירושלים החלה": פתח קרא לפלסטינים להמשיך ב"הקרבת נשמות"

22.7.2017 / 8:08

ברקע ההכרזה של אבו מאזן על הקפאת הקשרים עם ישראל בכל הדרגים, הארגון בירך את הפלסטינים על "האינתיפאדה נגד האויב" וחילק כרוזים שבהם נכתב: "אין ברירה אלא להמשיך במאבק עד להכשלת התכנית הגזענית"

צילום: TPS, מד"א, דיווח ראשוני

פיגוע דקירה בחלמיש – עדכונים שוטפים

• סב בשנות ה-60 לחייו, בנו ובתו כבני 40, נרצחו
• שיפור במצבה של אם המשפחה שנפצעה באורח קשה
• האישה שבעלה נרצח הסתתרה עם ילדיהם הקטנים בקומה השניה של הבית
• חייל בחופשה נזעק לבית שכניו וירה במחבל באקדח דרך החלון
• בתום הערכת מצב במטכ"ל: הכוחות באיו"ש יתוגברו
• המחבל: בן 19 מכפר סמוך לרמאללה
• צה"ל ערך חיפוש בבית משפחת המחבל ועצר את אחיו לחקירה
• בפעילות צה"ל בכפרו של המחבל נערך מיפוי של בית המשפחה לקראת הריסתו והוחרמו כספים ששימשו למטרות טרור

פתח קרא הבוקר (שבת) לפלסטינים להמשיך ב"מאבק להשתלטות על מסגד אל-אקצא". בכרוז שהפיץ הארגון נכתב: "מערכת ירושלים החלה, הלכה למעשה, ולא תעצור אלא בניצחון פלסטיני ושחרור המקומות הקדושים מהכיבוש הישראלי". זאת, ברקע הפיגוע שהתרחש אמש בהתנחלות חלמיש שבבנימין, שבו נרצחו בדקירות סכין סב בשנות ה-60 לחייו ושני ילדיו, בשנות ה-40 לחייהם.

בכרוז פונה הארגון לעם ומברך אותו על "האינתיפאדה נגד האויב". הארגון בירך גם את תושבי מזרח ירושלים על "פועלם למען ההגנה על אל-אקצא ומאבקם בתכניות הישראליות, תוך הקרבת נשמות ודם". כמו כן, טענה כי "אין ברירה אלא להמשיך במאבק ובהתקוממות עד הכשלת התכנית הישראלית הגזענית".

עוד בנושא:
מהומות בירושלים: עימותים בין שוטרים לפלסטינים, שלושה מפגינים נהרגו
מצרים: להפסיק באופן מיידי את האלימות נגד הפלסטינים בירושלים
החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני: גלאי המתכות יישארו בכניסה להר הבית

צעירים פלסטינים מתעמתים עם כוחות משטרה במזרח ירושלים, 21 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
"אין ברירה אלא להמשיך במאבק". עימותים במזרח ירושלים, אתמול/רויטרס, רויטרס

הארגון קרא להסלמת המאבק נגד "תכנית הייהוד וההשתלטות על מסגד אל-אקצא" ולהתנגדות לכל פתרון שמוצע, מלבד הפתרון של "השבת המצב בהר הבית לקדמותו". כמו כן, הכריז פתח על שלושה ימי אבל החל ממחר ושביתה כללית בעקבות מותם של "שהידי מאבק ירושלים" - שלושת ההרוגים מהיממה האחרונה בעימותים עם השוטרים בעקבות משבר הר הבית.

אמש הכריז יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על הקפאת כל הקשרים עם ישראל בכל הדרגים, עד להסרת המגנומטרים בכניסה למסגד אל-אקצא. בנאום מיוחד שנשא בעקבות העימותים האלימים שהתרחשו במזרח ירושלים ובגדה, תקף את פעולות ישראל בהר הבית והצהיר: "מזרח ירושלים היא בירתנו, ולנו הריבונות עליה. נפעל לשחרורה מהכיבוש יחד עם שאר אדמותינו".

צעירים פלסטינים מתעמתים עם כוחות משטרה במזרח ירושלים, 21 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
אבו מאזן הודיע על הקפאת הקשרים עם ישראל. עימותים במזרח ירושלים, אתמול/רויטרס, רויטרס

במהלך הנאום קרא אבו מאזן לפלגים הפלסטיניים לזנוח את המאבקים ביניהם לטובת המאבק על אל-אקצא. הוא אף שיגר פנייה לחמאס בעזה וקרא לאנשי הארגון להעדיף את האינטרס הלאומי על פני האינטרס המפלגתי "כדי להביא לסיום כאבו של העם הפלסטיני". בהמשך, הוא קרא לאנשי עסקים פלסטיניים, למוסדות לאומיים ולקרנות במדינות הערביות לתרום ולתמוך כספית במאבקם של הפלסטינים.

בעימותים שפרצו אתמול בשעות הצהריים בתום התפילות במזרח ירושלים נהרגו שלושה פלסטינים. בשכונת ראס אל-עמוד נהרג מוחמד מחמוד שרף, תושב סילוואן בן 17. בהמשך נהרגו מוחמד אבו גאנם, תושב א-טור, ומוחמד לאפי, תושב אבו דיס בן 18. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על 377 פצועים לאורך כל היום.

במהלך היום התעמתו כוחות הביטחון עם מפרי סדר ב-28 מוקדים ברחבי הגדה המערבית. אלפי פלסטינים התפרעו בגוש עציון, בבנימין ובשומרון. אלפים הפגינו נגד התנהלות ישראל בהר הבית גם בעמאן שבירדן ואף באיסטנבול שבטורקיה. מצרים דרשה מישראל להפסיק באופן מידי את מה שכינתה "האלימות נגד הפלסטינים" בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully