וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מישהו שאל מה אנחנו מרגישים?": ילדים לזוגות חד-מיניים מדברים

18.7.2017 / 20:04

בעקבות הסערה שחוללה תשובת המדינה לבג"ץ, אומרים ילדים שהוריהם משתייכים לקהילת הלהט"ב כי "זה לא משנה מי ההורים, העיקר שיש אהבה". בעקבות בקשת המדינה, בג"ץ דחה את הדיון בנושא לספטמבר

צילום: אבי כהן, עריכה: אריאל תמרין

עמדת משרד הרווחה נגד אימוץ ילדים במשפחות חד מיניות עוררה זעם ציבורי רחב, והובילה את המדינה לשקול את עמדתה מחדש. מי שנפגעו במיוחד מההוראה הם ילדים שנולדו למשפחות כאלה - שתוקפים בחריפות את הגישה שהשתקפה מתשובת המשרד לבג"ץ.

אריאל שורק שומרט בת ה-15 מתל אביב, שאמה זוהרית היא יו"ר התא הגאה של יש עתיד, קוראת לשר הרווחה חיים כץ ולשרת המשפטים איילת שקד לשנות את עמדתם. "לכל ילד מגיעה משפחה אוהבת, מחבקת ותומכת", אומרת שורק, שגדלה במשפחה עם שתי אמהות ואב. "זה לא משנה מי ההורים שלו, אם הם גאים או לא, העיקר שיש לו לפחות שניים כאלה שעוזרים לו תמיד. מבחינתי זה לא שונה ולא חריג.

משפחת שורק ושומרט בצילום במסגרת ילדים להורים בזוגיות חד מינית. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
אריאל שורק שמרוט ושתי אמהותיה/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

"אפשר לצחוק על כל ילד מכל סיבה – שמן, רזה, נמוך, או גבוה – בלי קשר להורים שלהם. עליי מעולם לא צחקו. ישר שופטים אנשים וקובעים שלא יהיה להם טוב, בלי לבדוק אותם, בלי לבחון ילדים שגדלים בסיטואציה הזאת, בלי לשאול אותנו איך אנחנו מרגישים ואפילו לתת לאותם הורים הזדמנות".

היית מחליפה את המשפחה שלך במשפחה "נורמטיבית"?

"לא, כי יש לי את כל מה שצריך, יותר משני הורים, וקיבלתי את המשפחה הזאת מסיבה מסוימת. אני שמחה שזה ככה. גם ערך הקבלה בא לידי ביטוי אצלי, כי בזמן שלאחרים יש משפחה נורמטיבית לכאורה, אני ישר קיבלתי את המצב שלי. יש לי יותר סובלנות מאשר לאחרים".

יובל פרייברג בן להורים בזוגיות חד מינית. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
יובל פרייברג ושתי אמהותיו/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

יובל פרייברג – בן לשתי אמהות - נכח לפני כשנתיים באירוע בחירות בתיכון בליך בהשתתפות השר נפתלי בנט. על רקע התבטאויות של מועמדים ברשימת הבית היהודי נגד הקהילה הגאה, הטיח פרייבורג בבנט: "יש לי שתי אמהות ואני לא מתנצל", כעקיצה לסיסמת הבחירות של המפלגה.

שנתיים לאחר האירוע ההוא, אומר פרייבורג כי "דבר לא השתנה במדינה מבחינת העמדות והגישה שלה, ואני לא חושב שמשהו הולך להשתנות. אני לא מרגיש חריג מובדל בשום צורה, בתור ילד לשתי אמהות זה לא משהו שהשפיע עליי מבחינה חברתית, כן העליבו או פגעו אבל זה כמו ילד עם עודף משקל או מראה חיצוני, זה בטח לא השפיע על אורח החיים שלי אנחנו משפחה רגילה לכל דבר.

"אני רוצה להגיד לכל הפוליטיקאים שרק יודעים לדבר בפייסבוק ולכתוב סטטוסים במקום לצאת לרחוב ולעשות רעש: הגיע הזמן לשינוי מעשי ולא לדבר. גם הקהילה הגאה צריכה לעמוד על הרגליים האחוריות שלה, לא להתחבא, לשתוק ולהרכין את הראש. מי זו המדינה שתקבע משהו שהוא לא נכון עובדתית בשטח? מי הם שיקבעו שאני וילדים אחרים חריגים?".

חיים כץ, שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב, תל אביב. 14 באפריל 2016. ניב אהרונסון
קיבל ארכה. שר העבודה והרווחה חיים כץ/ניב אהרונסון

"משרד הרווחה צריך לגנוז לאלתר את העמדה שהגיש לבג"ץ בנושא אימוץ ילדים על ידי קהילת הלהט"ב, לא לערוך בחינה מחודשת שלה", אומרת יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק. "תשובת המדינה חייבת להסתמך אך ורק על חוות דעתם של אנשי המקצוע - העובדים הסוציאליים, הפסיכיאטרים והפסיכולוגים, הקובעים חד משמעית שטובת הילד לגדול בתא משפחתי שיעניק לו אהבה, כבוד ואת הצרכים הדרושים, בין אם זה במשפחה חד מינית או במשפחה הטרוסקסואלית".

לדברי דוויק, ערכי היסוד של העבודה הסוציאלית הם כבוד האדם וכיבוד זכותו להורות, ללא הבדל דת, גזע או נטיה מינית ומגדרית. "במאה ה-21 תשובת המדינה לבג"ץ היא העמדה הכושלת, הנוגדת את האתיקה המקצועית, ומתבססת על דיעות חשוכות, הומופוביות ונוגדות את ערכי כבוד האדם".
איגוד העובדים הסוציאליים הודיע כי העובדים יגיעו ביום חמישי להפגנת אגודת הלהט"ב מול קריית הממשלה בתל אביב ביום חמישי, "כדי להשמיע את קולם ומחאתם מכל החלטה שאינה מקצועית, הנוגדת את ערכי מקצוע העבודה הסוציאלית".

בג"ץ דחה אחר הצהריים את הדיון בעתירה לבג"ץ שחוללה את הסערה לספטמבר. שר העבודה והרווחה חיים כץ פנה בבקשה למתן הארכה לטובת בחינה מחודשת של סוגיית האימוץ על ידי זוגות חד מיניים, כך שגורמי המקצוע יבחנו את הנושא מחדש ויביאו בחשבון את כלל השיקולים העומדים על הפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully