וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חשיפת המיילים: תיעוד מפגישת טראמפ עם "המשפחה החזקה ברוסיה"

13.7.2017 / 9:02

סרטון שפורסם ב-CNN מתעד את פגישתו החמה של מי שיהפוך לנשיא האמריקני עם משפחת האצולה האזרית-רוסית אגלרוב, שמקורבת לפוטין ומעורבת בהצעת "מידע רגיש על קלינטון" לקמפיין טראמפ. יום לאחר הפגישה אמר טראמפ: "חשוב לשפר את היחסים עם רוסיה"

CNN

סרטון שהגיע לידי הרשת האמריקנית CNN ופורסם היום (חמישי) מתעד את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בארוחת ערב שנערכה בלאס וגאס בחודש יוני 2013, יחד עם הגורמים שבמרכזה של פרשת המיילים שנשלחו לבנו, דונלד טראמפ ג'וניור, ובהם הבטחה למידע רגיש על יריבתו של טראמפ האב בבחירות לנשיאות, הילרי קלינטון, "שמקורו בממשלת רוסיה". התיעוד מגיע ימים ספורים לאחר חשיפת המיילים בעיתון "ניו יורק טיימס", ומיד לאחר מכן פרסומם בחשבון הטוויטר של טראמפ ג'וניור.

"גורמים רוסיים קיימו שיחות עם מקורבי טראמפ כבר ב-2015"

בארוחת הערב המדוברת נוכח המיליארדר האזרי-רוסי אראס אגלרוב, שהפך לשותף עסקי של טראמפ, בעיקר סביב עסקת המיליונים להבאת תחרות "מיס יוניברס", שהייתה בבעלותו של טראמפ, למוסקבה בשנת 2013. לצד אגלרוב האב, נראה בתיעוד בנו, כוכב הפופ אמין, וכתב התרבות הבריטי רוב גולדסטון, שהיה יחצ"נו.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ מגן על בנו: "הוא חף מפשע, זה ציד מכשפות"
גורם אמריקני בכיר: פגישת טראמפ ג'וניור עם עורכת הדין הרוסייה תיחקר
"לכלוך על קלינטון? אני אוהב את זה": המיילים של טראמפ ג'וניור נחשפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לי כבוד גדול לרוסיה". טראמפ עם אגלרוב האב והבן/מערכת וואלה!, צילום מסך
טראמפ, על אמו של אגלרוב: "וואו, תראו את זה! עכשיו אני שמח שבאתי"

בתכתובת המיילים שנחשפה השבוע, ונשלחה בתחילת השנה שעברה, גולדסטון מציע לטראמפ ג'וניור מידע על קלינטון, שהגיע לאחר שגולדסטון נועד עם אגלרוב האב, שנחשב מקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ועם מי שמתואר כתובע רוסי בכיר. גולדסון מציע במייל לארגן פגישה בין טראמפ הבן לאגלרוב הבן, על מנת לדון במידע המדובר.

התיעוד שפורסם כעת צולם ב-15 ביוני 2013, בערב שלפני תחרות היופי "מיס USA", שבה טראמפ הכריז באופן רשמי על העסקה להבאת תחרות "מיס יוניברס" למוסקבה. בסרטון, שאורכו כשלוש דקות, נראה טראמפ האב משוחח עם גולדסטון ועם בני משפחת אגלרוב. טראמפ הבן אינו נראה בתיעוד, אולם כמה ממקורביו של הנשיא, כולל עורך דינו האישי מייקל כהן, מופיעים בו.

עוד באותו נושא

מעשה בגידה או הכפשת יריב: הפגישה של הבן המסור שמסבכת את טראמפ

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראמפ ג'וניור הכחיש את הקשר הקרוב, אגלרוב האב הבהיר שהם מכירים. טראמפ וגולדסטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנוכחים נראים משוחחים זה עם זה, ובשלב מסוים אמין אגלרוב מציג בפני טראמפ את אמו ואת אחותו. הנשיא לעתיד מנצל את ההזדמנות כדי להעיר על מראן החיצוני. "וואו, תראו את זה!", נשמע טראמפ אומר, "עכשיו אני שמח שבאתי לארוחת הערב. איזו אימא יפה יש לך! טוב, יצא לכם משהו יפה, נכון? משהו יפה".

בשיחה נוספת שתועדה באותו הערב, טראמפ מסביר כיצד הוא הפך לבעלי תחרויות "מיס USA" ו"מיס יוניברס", ומציין כי הבעלים הקודמים "לא ידעו מה הם עושים". לטענת טראמפ, "מיס יוניברס" תחת בעלותו הפך להיות "אחת משלושה המשדרים הנצפים ביותר בעולם". הוא אף מוסיף ומשווה את האירוע השני ל"סופר בול", גמר ליגת הפוטבול האמריקנית. אגלרוב הבן מעיר, בתגובה לכך, כי רק משחקי האולימפיאדה נצפים יותר מתחרות היופי שאז הייתה בבעלות טראמפ.

סגן נשיא ארה"ב הנבחר מייק פאנס דונאלד טראמפ ג'וניור ואיוונקה טראמפ במסיבת עיתונאים בניו יורק, 11 בינואר 2017. רויטרס
הסכים לפגישה "מתוך נימוס". טראמפ ג'וניור ואביו/רויטרס
עורך הדין של אגלרוב, המקורב לפוטין: "אם הוא היה רוצה להעביר משהו לקמפיין, הוא היה פשוט מתקשר ישירות לטראמפ"

ביום שלאחר ארוחת הערב המדוברת, טראמפ משבח את משפחת אגלרוב על גבי השטיח האדום של "מיס USA", ומכנה אותם "האנשים החזקים ביותר ברוסיה". בתיעוד נוסף מהתחרות של שנת 2013, טראמפ מרבה בשבחים כלפי רוסיה, ומביע תקווה כי העברת "מיס יוניברס" למוסקבה תשפר את יחסי רוסיה וארצות הברית.

"זאת מדינה ממש נהדרת", אומר טראמפ, "זאת מדינה מאוד חזקה, שיש לנו יחסים עמה, אבל לא הייתי אומר שזאת מערכת יחסים מעולה, והייתי אומר שאני בהחלט יכול לעזור ליחסים האלה. אני חושב שזה חשוב". הוא עוד מוסיף: "יש לי כבוד גדול לרוסיה. לארח את 'מיס יוניברס' במוסקבה, זה יעשה טוב לשתי המדינות". באותה שנה פרסם אמין אגלרוב סינגל מיוחד בהשתתפות המתחרות ב"מיס יוניברס" – וטראמפ.

טראמפ ג'וניור טען כי יחסיו עם גולדסטון, שמולו נוהלה התכתבות המיילים שנחשפה השבוע, לא צמחו סביב תחרות "מיס יוניברס", ובריאיון לרשת "פוקס" הסביר השבוע כי פגש אותו בטורניר גולף שבו הופיע אמין אגלרוב, שאותו גולדסטון מייצג. הוא שב והבהיר בריאיון כי הסכים לפגישה עם כוכב הפופ "מתוך נימוס" לגולדסטון.

צפו בסינגל של אמין אגלרוב בהשתתפות טראמפ

לטענתו של טראמפ ג'וניור, הוא נפגש עם אגלרוב הבן "פעם או פעמיים", ורק שוחח איתו על "עסקות פוטנציאליות. זה לא ממש המשיך ליותר מזה". אגלרוב האב אמר בריאיון לתחנת הרדיו הרוסית BFM כי הוא לא מכיר את טראמפ ג'וניור באופן אישי, אולם הודה כי הם "עשו את 'מיס יוניברס'" יחד. יתרה מכך, הוא הבהיר כי בנו מכיר את בנו של איל הנדל"ן האמריקני.

סקוט באלבר, עורך דינם של בני משפחת אגלרוב, לא הכחיש את הקשר בין לקוחותיו למשפחת טראמפ, אולם ביקש לערער את אמינותו של המתווך גולדסטון. "זאת פשוט המצאה שהיה פה מאמץ כלשהו להעביר מידע מהתביעה הפדרלית הרוסית לקמפיין טראמפ", טען בריאיון ל-CNN. "זאת פשוט פנטזיה, כי המציאות היא שאם היה משהו חשוב שמר אגלרוב היה רוצה להעביר לקמפיין טראמפ, אני בטוח שהוא היה פשוט יכול להתקשר למר טראמפ ישירות, במקום שהיחצ"ן של בנו, כוכב הפופ, יתווך ביניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully