וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לכלוך על קלינטון? אני אוהב את זה": המיילים של טראמפ ג'וניור נחשפים

בניו יורק טיימס פרסמו את תוכן המיילים שקיבל בנו של נשיא ארה"ב מאיש קשר, שארגן את פגישתו עם עורכת הדין הרוסייה המקורבת לקרמלין. "זהו מידע רגיש, שמגיעה מרוסיה וממשלתה". טראמפ ג'וניור פרסם בעצמו את תוכן המיילים, שעלולים לסבך אותו

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

"המידע יהיה יעיל מאוד עבור אביך" - כך נכתב במייל שנשלח בשנה שעברה לדונלד טראמפ ג'וניור, בנו של נשיא ארצות הברית, ובו הוצע לו להיפגש עם עורכת דין רוסייה המקורבת לקרמלין, שרצתה להציע לו מידע מכפיש על הילרי קלינטון.

תוכנו של המייל פורסם היום (שלישי) בניו יורק טיימס. לאחר מכן, פרסם טראמפ ג'וניור בעצמו את תכתובות המיילים, אך בניו יורק טיימס טענו כי עשה זאת רק לאחר שגילה כי הן עומדות להתפרסם. גורם בסנאט אמר לרויטרס כי ועדת המודיעין צפויה להזמין את טראמפ ג'וניור לשימוע וכי היא תבקש ממנו מסמכים הנוגעים לחקירה.

"תובעת הכתר מרוסיה הציעה לספק מידע שיפליל את קלינטון ואת עסקיה עם רוסיה", נכתב במייל שנשלח לו על ידי רוב גולדסטון, מקורבו של אביו, ב-3 ביוני אשתקד. "זהו בבירור מידע רגיש, אבל זהו חלק מהתמיכה של רוסיה וממשלתה בטראמפ". הניסוח של גולדסטון, כתב תרבות בריטי ומכר של משפחת של טראמפ, שגוי מאחר שרוסיה אינה מונרכיה זה מאה שנה ושמה של הרשות היא התביעה הכללית.

לקריאה נוספת בנושא
"בנו של טראמפ ידע שמקור המידע על קלינטון מגורמי ממשל רוסיים"
בנו של טראמפ נפגש עם המקורבת לקרמלין עבור מידע מפליל על קלינטון

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לצד בנו דונלד טראמפ ג'וניור בחג הפסחא, אפריל 2017. AP
צרות במשפחה. טראמפ וטראמפ ג'וניור/AP

טראמפ ג'וניור לא הפגין התנגדות לחומר שהובטח לו, או לכך שמדובר בחלק מסיוע של הקרמלין לאביו. "אם זה מה שאתה אומר שזה, אני אוהב את זה, במיוחד במהלך הקיץ", השיב הבן הבכור של הנשיא.

ארבעה ימים לאחר מכן, אחרי שורת תכתובות מיילים, המתווך כתב בחזרה, והציע לו פגישה עם "עורכת דין מטעם ממשלת רוסיה". טראמפ ג'וניור הסכים, והוסיף כי הוא צפוי להגיע יחד עם פול מאנפורט, שהיה אז מנהל הקמפיין של טראמפ, וכן "גיסו", ג'ראד קושנר, שמשמש כיום יועץ בכיר של הנשיא.

הפגישה עם עורכת הדין נטליה וסלניצקיה, שהכחישה היום כי פעלה מטעם הקרמלין, התקיימה ב-9 ביוני במגדלי טראמפ בניו יורק, שבועיים אחרי שאביו של טראמפ ג'וניור זכה בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית.

עדיין לא ברור איזה מידע קיבל טראמפ ג'וניור, ואם הוא קשור לפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית, שאירעה כשבוע לאחר הפגישה עם עורכת הדין הרוסייה. ואולם, דבריו של גולדסטון, שלפיהם המידע הוא חלק מקמפיין רשמי של מוסקבה, עשוי לספק תחמושת לחוקרים הפדרליים ולוועדות המודיעין בקונגרס, אם יוכח כי קשר קשר יחד עם הקרמלין או סייע להם לבצע עבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully