וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב אחרון על המתפקדים: הבחירות המקדימות לראשות העבודה בעיצומן

4.7.2017 / 16:54

נכון ל-19:00 עומד שיעור ההצבעה על 43%. שיעורי הצבעה גבוהים נרשמו בקיבוצים ובמחוזות דרום, חיפה וירושלים. עשרות הקלפיות הפרוסות בכ-80 אתרי הצבעה ברחבי הארץ ייסגרו ב-21:00

צילום: בני בן סימון, רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

הבחירות המקדימות במפלגת העבודה בעיצומן ועד השעה 19:00 היום (שלישי) הצביעו 43% בעלי זכות בחירה, שהם 16,821 מתפקדים מתוך 52,504. שיעורי הצבעה גבוהים נרשמו בקיבוצים ובמחוזות דרום, חיפה וירושלים. עשרות הקלפיות הפרוסות בכ-80 אתרי הצבעה ברחבי הארץ נפתחו בשעה 11:00 וייסגרו ב-21:00.

ההצבעה מתבצעת בקלפיות ממוחשבות ואלקטרוניות שמשדרות בזמן אמת את אחוז ההצבעה ועומס המצביעים בקלפיות ישירות אל חדר הבקרה של ועדת הבחירות של המפלגה. בשעה 21:00 עם סגירת הקלפיות תתכנס לעבד ועדת הבחירות בראשות השופט בדימוס יעקוב שמעוני את נתוני ההצבעה הארציים. הכרזה על תוצאות אמת צפויה בשעה 21:30 במטה הבחירות המרכזי.

שבעה מועמדים מתמודדים על ראשות המפלגה: יצחק הרצוג – שינסה לעשות היסטוריה ולהיות המנהיג הראשון של המפלגה שלא מודח אחרי קדנציה אחת, ח"כ עמיר פרץ – שכבר ישב בכיסא בעבר וינסה לכבוש אותו מחדש, השר לשעבר אבי גבאי – שהצטרף למפלגה רק השנה אחרי שפרש מ"כולנו", חברי הכנסת אראל מרגלית ועמר בר-לב, והפעילים החברתיים הוד קרובי ואבנר בן זקן. כדי לנצח בבחירות על המועמדים לזכות ביותר מ-40% מהקולות, אך לפי ההערכה ריבוי המתמודדים יקשה על יעד זה וההכרעה תעבור לסיבוב שני, שייערך בשבוע הבא, בין שני המועמדים שיזכו למספר הגדול ביותר של הקולות.

לקריאה נוספת:
חיזוק להרצוג: דינה דיין הודיעה על פרישה מהמירוץ ועל תמיכתה בו
ותיקי העבודה בעין גדי זועמים - ומאיימים להחרים את הפריימריז
ח"כ בר-לב פרסם תמונה בשמלה וגרר סערה: "לא תחליטו מה יהודי"

פריימריס במפלגת העבודה בגני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
קלפי גני התערוכה, היום/ראובן קסטרו

עם פתיחת הקלפיות זרמו אליהן המתמודדים השונים עם קרוביהם כדי להצביע בבחירות. היו"ר המכהן הרצוג ורעייתו מיכל הגיעו בבוקר לקלפי באולם "אושן" בגני התערוכה. "הבחירות היום הן על הקמתו של גוש פוליטי גדול שיחליף את שלטון הליכוד ואת נתניהו. אני קורא לכל חברה וחבר במפלגת העבודה שתומך בי ובהקמת הגוש הפוליטי המרכזי לצאת היום ולהצביע עבורי. אם לא אבחר, יש חשש אמיתי שהמחנה הציוני הגדול שבנינו יתפרק ומפלגת העבודה תתרסק. אל תבזבזו את קולכם על מועמדי אווירה שירסקו את המפלגה", מסר הרצוג בצאתו משם.

ח"כ מרגלית הצביע בעיר מגוריו ירושלים ואמר לאחר מכן: "אחרי 19 שנה של שלטון הימין – זהו בוקר של מהפך". לדבריו, "נתניהו לא רוצה שאני אבחר, אבל המתפקדים של העבודה כן. והם יבחרו היום אופוזיציה לוחמת: לוחמת בשחיתות, לוחמת בהסתה ומביאה גם עשייה למען הפריפריה וגם תקווה למדינה שלנו. עברנו לילה דרמטי. מאות מתלבטים ירדו מהגדר והביעו תמיכה מכל הארץ. אנחנו הולכים לקרב צמוד שיוכרע על עשרות קולות. המטרה שלנו פשוטה: להביא היום לקליפות 75% מתוך 11,000 התומכים המסומנים".

עוד באותו נושא

שלב ההכרעה: מתפקדי מפלגת העבודה בוחרים את היו"ר הבא

לכתבה המלאה
אראל מרגלית מצביע בירושלים 4 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
מרגלית מצביע בירושלים/נועם מושקוביץ

ח"כ בר-לב הגיע לקלפי ברמת השרון עם אמו תמר בת ה-90. "המאבק שלנו הוא לא רק על לבם של חברי המפלגה, אלא ממחר – המאבק הוא על לבו של הציבור הישראלי. מפלגת העבודה בהנהגתי תאחד שורותיה ותשוב להיאבק בזירה הלאומית על ביטחון ושלום, על דמוקרטיה ועל צדק חברתי".

חרף העובדה שלא הודיעה במי היא תומכת לראשות המפלגה, קראה יו"ר המפלגה לשעבר שלי יחימוביץ' למתפקדים להצביע בהמוניהם. "יש לכם זכות הצבעה ואין לכם כוח? עסוקים? אדישים? איבדתם את זכות התלונה/קיטור/ביקורת!", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה. יחימוביץ' הצביעה בתל אביב, ואמרה כי הצביעה לאדם ראוי שיכולותיו רבות ממגרעותיו, וכי בסיבוב השני תצהיר על תמיכה במועמד. "התעלמו מהספורט הלאומי של לגלוג למפלגה החשובה שלנו, יש לכם יכולת להיות אלה שבזכותם יתחולל שינוי מבורך, הצביעו לראוי ביותר", כתבה.

השר לשעבר גבאי שהצביע בירושלים הגדיר את הבחירות לראשות מפלגת העבודה: "זה אני או בוז'י". לדבריו, "הפערים בין המתמודדים לא גדולים. כל ההערכות, הסקרים והסימנים בשטח עד כה מראים שאני והרצוג מתחרים על מקום בסיבוב השני. שאר המועמדים נמצאים הרבה מאחור. כל קול שלא הולך אליי – הולך להרצוג. זה ככה פשוט. אני מזכיר לכם: אם תבחרו במי שהיה – תקבלו את מה שהיה. אתם תקבעו מי ינצח: המנגנון או התקווה שלכם.

אבי גבאי מצביע בירושלים 4 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
גבאי מצביע בירושלים/נועם מושקוביץ
עומר בר לב בקלפי ברמת השרון 4 ביולי 2017. דוברות עומר בר לב, מערכת וואלה! NEWS
בר-לב שהגיע להצביע עם אמו/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עומר בר לב

עם תחילת יום ההצבעה מסר ערן חרמוני, מזכ"ל מפלגת העבודה, כי "יום הבחירות לראשות המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה נפתח בהתרגשות גדולה ולאחר הכנות קפדניות. הצוותים של המפלגה, הפעילים ומנהלי הקלפיות פרוסים בשטח בכל רחבי הארץ וערוכים לקלוט ולתת שירות לכל בעלי זכות הבחירה".

"בשעה זו הכרזנו על פתיחת הקלפיות לאחר שווידאנו כי מערכת ההצבעה הממוחשבת באוויר וערוכה לקלוט הצבעות. אנחנו גאים במפלגה שמקיימת בחירות דמוקרטיות ומשתפת את הציבור בהחלטות הגורליות זאת בניגוד למפלגות אחרות בישראל. אני קורא לקהל הבוחרים לממש את זכותם הדמוקרטית, לבוא להצביע ולבחור מנהיגות לישראל. על אף השרב אנחנו צופים אחוז הצבעה משמעותי".

פריימריס במפלגת העבודה בגני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
הפריימריז בעיצומן/ראובן קסטרו
בוז'י הרצוג ומיכל אשתו מצביעים הבוקר בגני התערוכה 4 ביולי 2017. ראובן קסטרו
בוז'י הרצוג ומיכל אשתו מצביעים הבוקר בגני התערוכה 4 ביולי 2017/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully