וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד תושבי אום אל-חיראן: המשטרה תפנה היום מבנים ביישוב

2.7.2017 / 0:54

תוקפו של הצו לפינוי המבנים ביישוב צפוי לפוג השבוע וביישוב שבנגב חוששים כי הצעד יתרחש בימים הקרובים. הוועד המקומי קרא לחברי כנסת ולמנהיגים בציבור הערבי להגיע למקום. "הפינוי מנוגד להבטחות המדינה"

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

(פקחי מנהל המקרקעין מחלקים צווי הריסה באום אל-חיראן, בינואר)

הוועד המקומי של תושבי אום אל-חיראן קרא אתמול (שבת) לחברי כנסת מהרשימה המשותפת ולמנהיגים בציבור הערבי להגיע ליישוב היום בעקבות פניית המשטרה לח"כ טאלב אבו-עראר (הרשימה המשותפת) בנוגע לכוונה לפנות מבנים יבילים במקום. יו"ר הוועד המקומי ראאד אבו אלקיעאן מסר כי "ההודעה על פינוי בכוח של המחסה הזמני שהוקם עבור ילדיו של יעקוב אבו אלקיעאן עומדת בניגוד להבטחות לפיהן ימתינו עד שיוצג דוח חקירת מח"ש בפני פרקליט המדינה".

בחודש אפריל דווח בוואלה! NEWS כי המדינה החליטה לדחות את פינוי המבנים ביישוב בשלושה חודשים על מנת להגיע להסדר עם התושבים. לדברי גורם המעורה בנושא, הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב פתחה אז במגעים עם נציגי התושבים אך בשל התמשכות השיחות הוחלט לדחות את הפינוי. זאת, כאשר המבנים שנותרו במקום היו אמורים להיות מפונים, וחלקם אף להיהרס, עד לסוף חודש מרץ. תוקפו של הצו שבידי המשטרה המאפשר את פינוי המבנים יפוג בימים הקרובים ועל כן הפינוי עלול לכאורה להתרחש בשבוע הקרוב.

עוד בוואלה! NEWS:
זליגה שביעית בשבוע מסוריה: נפילות בצפון רמת הגולן; אין נפגעים
מטוסים ואלפי חיילים: המפלצת הימית נגד דאעש שעוגנת בחיפה
חקירות נתניהו: כ-500 מפגינים מול ביתו של היועמ"ש בפתח תקווה

נשים לצד הריסות בתיהן באום אל חיראן המפונה, אפריל 2017. מגד גוזני
תושבת אום אל-חיראן על הריסות אחד המבנים ביישוב, באפריל/מגד גוזני

ב-18 בינואר נערך הפינוי הראשון של מבנים ביישוב, שבמהלכו הגיעו כוחות משטרה גדולים למקום. כוח משטרה פתח אז בירי לעברו של יעקוב אבו אלקיעאן שנסע לעברם ברכבו, מחשש שבכוונתו לדרוס אותם. אלקיעאן נורה, אך הרכב המשיך לנסוע ודרס למוות את השוטר ארז לוי. שלושה מבנים נהרסו באותו יום, אך יותר מ-50 אחרים נותרו עומדים. התושבים מחו על הריגתו של אלקיעאן, שגררה גם מחאה ציבורית. זאת, בעוד שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך טענו בתחילה כי מדובר בפיגוע דריסה ובמשך תקופה ארוכה דבקו בגרסה זו.


(עדכון ראשון: 21:40)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוי ואבו אלקיעאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully