וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שקורה בווגאס: חנויות מריחואנה לשימוש עצמי נפתחו בנבאדה

המדינה הדרומית, שמושכת אליה מיליוני תיירים מדי שנה, הפכה לחמישית בארצות הברית שבה ניתן לרכוש מריחואנה באופן חופשי – מעל גיל 21. על פי ההערכות, שני שלישים מהרכישות יבוצעו על ידי תיירים. "המבקרים יראו שלגליזציה עובדת"

מרכז לגידול ומכירת מריחואנה, לאס וגאס, נבאדה, 29 ביוני 2017. AP
הוגשו יותר מ-60 בקשות לפתיחת חנויות. חנות מריחואנה בלאס וגאס/AP

נבאדה הפכה היום (שבת) למדינה החמישית בארצות הברית שבה מריחואנה לשימוש עצמי היא חוקית לשימוש, לרכישה ולמכירה. מעט יותר מחצי שנה לאחר שאזרחי המדינה הצביעו בעד לגליזציה, בחודש נובמבר האחרון, הבוקר נפתחו חנויות המריחואנה במדינה, וכל מי שמעל גיל 21 עם תעודה מזהה יכול לרכוש עד אונקיה אחת (יותר מ-28 גרם) של מריחואנה.

על פי חוק, השימוש מותר רק במרחב הפרטי. בבתי הקזינו והברים, למשל, שהפכו לסימן ההיכר של העיר לאס וגאס, לא יהיה מותר, על פי חוק, לצרוך מריחואנה. עם זאת, ההערכה כי כשני שלישים מתוך כלל הרכישות יבוצעו על ידי מיליוני התיירים שמגיעים לעיר השעשועים מדי שנה.

עוד בוואלה! NEWS:
חוקרים למשרד הבריאות: "התייחסו למדוזות כאל סיכון בריאותי"
דאעש על סף מפלה במעוזיו בסוריה ובעיראק: "רחוקים ימים מתבוסה"
טראמפ על האיום מקוריאה הצפונית: "עידן הסבלנות נגמר"

מרכז לגידול ומכירת מריחואנה, לאס וגאס, נבאדה, 29 ביוני 2017. AP
מס מיוחד יושת על מכירות המריחואנה. מרכז גידול בלאס וגאס, השבוע/AP

בכך מצטרפת נבאדה, שבה גם הימורים וזנות מעוגנים בחקיקה, למדינות קולורדו, אורגון, וושינגטון ואלסקה, ולמחוז קולומביה – שבו וושינגטון הבירה. במסגרת התקנות החדשות, החנויות שימכרו מריחואנה יעבירו 10% מס מיוחד, בנוסף למע"מ הנהוג במדינה, בהיקף 4.6%. לפי שעה, נפתחו יותר מעשר חנויות, אולם מרשות המסים של נבאדה נמסר כי הוגשו יותר מ-60 בקשות לחנויות נוספות, וטרם הוחלט כמה ייפתחו והיכן.

"עשרות מיליוני מבקרים מדי שנה, מכל רחבי ארצות הברית והעולם, יראו בעצמם שלגליזציה של מריחואנה עובדת", טען מייסון טברט, דובר "מיזם מדיניות המריחואנה", שהיה אחד מהארגונים שקידם את ההצבעה בנושא בסוף השנה שעברה. בהצבעה בנובמבר, גם אזרחי קליפורניה, מיין ומסצ'וסטס אישרו לגליזציה של מריחואנה, אולם מדינות אלה טרם השלימו את ההליכים הנדרשים על מנת שההחלטה תיכנס לתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully