וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיום פגישה ללא הסכמות: הורי הדסה דרשו לצרף את כחלון לגישור

לאחר שהסכימו להפסיק בשביתת הרעב "כמחווה של רצון טוב" כלפי משרד הבריאות, דרשו ההורים במסגרת הגישור בין הרופאים הפורשים לרגולטור, להוכיח כי הטיעונים הכלכליים של הרגולטור לא נכונים - ולצרף את האוצר לדיונים

צילום: יוני ריקנר, עריכה: נועה לוי

דיוני הגישור במשבר במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה הסתיימו אתמול בלילה (רביעי) ללא הסכמות, והם צפויים להימשך הבוקר. הורי הילדים שטופלו במחלקה, שעתירתם לבג"ץ הביאה למינוי השופט בדימוס אליקים רובינשטיין כמגשר, השהו הערב את שביתת הרעב שלהם, מתוך "מחווה של רצון טוב ותקווה שהדבר יוביל את הצדדים להגיע לפתרון אמיתי", כלשונם.

ההורים דרשו אמש לצרף את שר האוצר כחלון לגישור, כיוון שעמדת משרד הבריאות, המייצג את המדינה, היא שלא ניתן לפתוח מחלקה נפרדת בשערי צדק בשל העלויות הגבוהות וחוסר ההיתכנות הכלכלית. ההורים טוענים כי צירוף כחלון לדיונים יאפשר לרדת לפשרם של הטיעונים הכלכליים.

בדיונים נכחו ההורים, שעתרו בשם עמותת "הילדים של מיקי", והמשיבים: נציגי משרד הבריאות, ובראשם מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב; נציגי הנהלת בית החולים הדסה עין כרם, ובראשם המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין; נציגי הנהלת בית החולים שערי צדק, ובראשם המנכ"ל פרופ' יונתן הלוי; ונציגי עיריית ירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנהלת בית החולים הדסה, בהפסקה מדיוני הגישור/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כה לא הושגה הסכמה על מתווה אחיד, אך לפי גורמים המעורים בפרטי הפרשה, הועלו שלושה מתווים אפשריים: הראשון הוא החזרת תשעת הרופאים המתפטרים - שישה מומחים ושלושה מתמחים – למחלקה בהדסה לתקופת ניסיון של חצי שנה, בכפוף לתנאי העסקה שיסוכמו פרטנית עם הנהלת הדסה. תקופת הניסיון נועדה לבחון אם היחסים העכורים בין חברי המחלקה לרוטשטיין השתקמו.

מתווה נוסף מחזיר את הרופאים להדסה, אך לא תחת ניהולו של רוטשטיין אלא על ידי הצבת גורם חיצוני נייטרלי שיוסכם על הצדדים. שני המתווים הראשונים מתבססים על מתווה בית הנשיא שהושג בשבוע שעבר ושזכה לתמידת הרופאים, ההורים ומשרד הבריאות – אך נדחה על ידי רוטשטיין. בבסיס המתווה עומדות החזרת הרופאים לתפקידיהם המקוריים בהדסה, השתלת מח עצם לילדים רק במחלקת ילדים, ולא במחלקה הרגילה, כפי שמתרחש כעת, והגבלת תיירות המרפא במחלקה.

האפשרות השלישית שהועלתה בעבר כהצעה לפתרון ועשויה להיות רלוונטית פעם נוספת היא פיצול הרופאים בין המחלקה בהדסה לבין שערי צדק, שם תיפתח מחלקה חדשה שתקלוט חלק מהרופאים, ובהם פרופ' וינטרוב וסגניתו פרופ' שושנה וילק, שהתפטרותם מהדסה התקבלה באופן מיידי. הסבירות לקבלת אפשרות זו נמוכה, לנוכח ההתנגדות לה בקרב שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, שהובעה מתחילת המשבר וגם הבוקר, במהלך הגישור.

הפגנת תמיכה בילדים חולי הסרטן בגשר המיתרים בכניסה לירושלים. מאצ'י הוף
הפגנת ילדי והורי הדסה, השבוע/מאצ'י הוף

אם הצדדים לא יגיעו להסכמה במסגרת הגישור, בית המשפט יחליט אם לכפות פתרון או לא להתערב במשבר. מרתון הדיונים החל אמש ב-18:00 בבית המשפט העליון בירושלים, כשהמגשר רובינשטיין עובר בין הצדדים, היושבים בנפרד, ומנסה לגבש מתווה סופי.

אופציה נוספת היא כי הצדדים לא יגיעו להסכמה ואז בית המשפט יצרך לקחת החלטה- לכפות פיתרון או לא להתערב במשבר. נכון לשעה זו, אין עדיין הסכמה על פתרון למשבר אולם עצם קיום דיונים מרתוניים אל תוך הלילה של כלל הצדדים וכן הפסקת שביתת הרעב של ההורים מחזקת את הסברה כי הדיונים איכותיים ורציניים.

תהליך הגישור בהשתתפות הורים מנכל המשרד ומנהל הדסה, בית משפט עליון. נועם מושקוביץ
השופט בדימוס רובינשטיין, אתמול/נועם מושקוביץ

ההורים דנו אתמול בבוקר עם רובינשטיין במסגרת הליך הגישור בין הרופאים הפורשים להנהלת הדסה בעקבות הגשת עתירתם של ההורים לבג"ץ. אחרי הגישור אמר משה אסולין, אביו של רפאל בן התשע: "התחושה שלי אחרי שיצאנו משם היא שזה יכול להיות גישור הוגן. כל אחד השמיע את הבעיות שלו, והצגנו את הצד שלנו. סוף סוף יש מישהו שמקשיב לנו. הרופאים סוחבים אותנו כל התקופה הזאת במסירות, ואפילו יותר מזה עכשיו.

"שר הבריאות לא מבין שזה משבר ברמה לאומית", אמר אסולין, "הוא שלח אתמול פקידים לדיון. הבוקר יצאנו משם בתחושה שזה לא רק רופאים מול הדסה, אלא פעם ראשונה שמישהו מקשיב ורואה אותנו".

בכירים במשרד הבריאות אמרו לאחר ההחלטה על הגישור כי "אנחנו מקווים שרובינשטיין יעשה קסם. הוא אדם רב מעלות, והקשיב לכל הטיעונים שהועלו. מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב הסכים למתווה בית הנשיא בשבוע שעבר, וזו העמדה שלו גם היום".

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully