וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: משרד העבודה לא מפרסם אזהרות על ליקויים מסוכנים באתרי בנייה

28.6.2017 / 13:04

למרות העובדה כי ענף הבנייה הוא הקטלני ביותר בשוק העבודה בישראל, משרד העבודה והרווחה לא מתריע כראוי על סכנות שנשקפות לפועלים ולדיירים. בעתירה שהוגשה לבג"ץ דורש ארגון "קו לעובד" לדאוג להצבת שלטים ולפרסום הליקויים

פועל נפגע מחפץ כבד באתר בנייה בבני ברק 28 ביוני 2017. מד"א
אתר בניה בו נהרג היום פועל בבני ברק/מד"א

ארגון "קו לעובד" וממונה הבטיחות ראובן בן שמעון הגישו אתמול (שלישי) עתירה לבג"ץ נגד משרד הרווחה, על שאינו מפרסם בזמן אמת ועל דרך קבע באתר האינטרנט את צווי הבטיחות המוטלים על ידי מפקחי מנהל הבטיחות בגין ליקויים באתרי בנייה, כפי שנדרש בחוק. מהעתירה עולה כי משרד העבודה והרווחה אינו מפרסם באופן מיידי את מהות הליקויים בגינם הוטלו הצווים באתרי הבנייה ואת שמות החברות היזמיות באותם אתרים.

בעתירה נכתב כי משרד העבודה והרווחה אינו מציב שלטי אזהרה באתרי הבנייה בהם הוטל צו בטיחותי המתריעים מפני סכנה, ואוסרים מפני המשך העבודה עד לתיקון הליקוי, אף שבאתרים אלה עשויה להישקף סכנה לחיי הפועלים.

עוד בוואלה! NEWS:
ביטוח לאומי, דואר ישראל והמשטרה: אלה שיאני תלונות הציבור
הקלות לבני זוג ותגמול עצמאים: יום הוקרה למערך המילואים בכנסת
החברה שהפעילה את אתר הקריסה בגני תקווה הוזהרה על ליקויים

אתר בניה בתל אביב של חברת אשטרום שבו נהרג פועל בנפילה מגובה. המרכזים לצדק חברתי, מערכת וואלה! NEWS
אתר הבנייה בתל אביב בו נהרג פועל החודש/מערכת וואלה! NEWS, המרכזים לצדק חברתי

ענף הבנייה הוא המסוכן ביותר בשוק העבודה בישראל. בשנה שעברה נהרגו 48 בני אדם בענף הבנייה, ויותר מ-200 נפצעו באורח בינוני-קשה. מתחילת 2017 נהרגו 15 עובדים בתאונות עבודה בענף הבניין, ויותר מ-111 נפצעו בינוני-קשה.

לצד נתונים אלו, הולך וגובר המאבק מול משרד העבודה והרווחה, שהוא האחראי על אכיפת הבטיחות באתרי הבנייה, בדרישה להגביר את הפיקוח. נכון להיום יש רק 18 מפקחים על 13 אלף אתרי בנייה, ולמרות המאבק התקשורתי בשנה האחרונה, המספר לא השתנה.

לפי העתירה, משרד העבודה והרווחה דוחה את מועד פרסום הצווים באתר האינטרנט והבאתם לידיעת הציבור עד חלוף תקופה של כחודש וחצי עד כחודשיים ממועד הטלת הצווים, וזאת מתוך התחשבו,- כך על פי עמדת משרד העבודה והרווחה, בזכות מקבלי הצווים והחברות הקבלניות, לערער נגד הטלת הצווים בפני מפקחי העבודה האזוריים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"הצווים נשמרים בסוד, רחוק מעיני העובדים והציבור"

העותרים מציינים מקרים בהם הוטלו צווי בטיחות עקב ליקויים קשים, במסגרת מבצע אכיפה שערכו מפקחי וחוקרי מנהל הבטיחות, כמו למשל ברעננה שם התגלו 153 ליקויים ב-21 אתרים.

עוד נכתב כי "למרות המסוכנות הבטיחותית שמעידים עליה אותם צווים, הם נשמרים בסוד רחוק מעיני העובדים והציבור, קרוב לחודשיים מיום הטלתם. במשך תקופה זו, גם לא מוצב שלט באתר הבנייה המזהיר את העובדים או את עוברי אורח, מהליקוי הבטיחותי שנמצא, וכי הוטל צו בטיחות על ידי מפקח עבודה האוסר עבודה באתר בכללות או באזור".

בעתירה שהוגשה על ידי עורכת הדין גדיר ניקולא, המייצגת את "קו לעובד" נכתב כי "מעמדו של המשיב מחייב אותו להפעיל את סמכויותיו באופן המשרת את תכליות החקיקה עליה הוא מופקד, כמו גם את עקרונות היסוד של שיטת המשפט בישראל, והכל למען טובת כלל הציבור".

תמ"א 38 תמא 38 פינוי בינוי רמת אביב תל אביב ת"א התחדשות עירונית. יוסי זליגר,
מי שומר על הפועלים? תמ"א 38/יוסי זליגר

"מכאן נגזרת חובתו של המשיב לפרסם את צווי הבטיחות בזמן אמת ומיידית לאחר הטלתם, וכן להציב שלט במקום בולט בכל אתר בו הוטל צו כאמור, המבהיר את מהות הליקוי הבטיחותי בגינו הוטל הצו".

(עדכון ראשון 12:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully