וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם הרופאים יקבלו את הפשרה - גם רוטשטיין ייאלץ להסכים לה"

בכיר במשרד הבריאות אמר לוואלה! NEWS כי השר ליצמן ידרוש ממנכ"ל הדסה לקבל את המתווה של בית הנשיא "בכל מחיר - גם אם יידרש לפרוש מתפקידו". הרופאים: "אלה היו הדרישות שלנו, אבל רוטשטיין חייב להסכים"

צלמים זמניים מורשים

"אם הרופאים המתפטרים מהדסה יקבלו את מתווה הפשרה של הנשיא, השר יעקב ליצמן ייאלץ את מנכ"ל בית החולים להסכים לו, בכל מחיר" – כך אמרו אתמול (חמישי) בכירים במשרד הבריאות, בעקבות המסמך של משרד הבריאות שנחשף מוקדם יותר בוואלה! NEWS. לדברי הבכירים, אי הסכמה בנושא עשויה להביא גם להדחתו של רוטשטיין מהנהלת בית החולים.

הבכירים הסבירו כי מדובר בזמן "קריטי ומכריע" לפתרון המשבר, וכי השר ליצמן והמנכ"ל משה בר סימן טוב מסכימים לכלל הדרישות של הרופאים – שהועלו לכתב על ידי הנשיא ראובן ריבלין, לבקשת הורי הילדים המטופלים במחלקה. בעקבות הודעת הנהלת בית החולים לפיה הרופאים דחו את מתווה הנשיא, הבהירו הבכירים כי "אם הרופאים יסכימו למתווה, השר ייאלץ את פרופ' רוטשטיין לקבל את תנאיו".

פרופ' זאב רוטשטיין במסיבת העיתונאים בהדסה 13 ביוני 2017. מגד גוזני
עלול לשלם בכיסאו. מנכ"ל הדסה זאב רוטשטיין/מגד גוזני

ד"ר יאיר פלד, אחד הרופאים הפורשים, אמר אתמול כי "עוד לא הספקנו לקרוא את ההסכמות, ורוטשטיין כבר הודיע שאנחנו מתנגדים למתווה. אלו היו הדרישות שלנו מן ההתחלה, אבל כדי שזה יקרה מנהל בית החולים חייב להסכים ולהוציא את זה לפועל. אם הוא היה מסכים, זה היה משנה את כל התמונה מבחינתנו".

הוא כינה את הודעת רוטשטיין "התנהגות טיפוסית שלו, עוד אחד מהשקרים המופצים". והבהיר את עמדת הרופאים, ולפיה "במצב הנוכחי, שבו ילדים עדיין מושתלים במחלקת מבוגרים, אנחנו לא יכולים לשוב למחלקה".

הרופאים מסרו אחר הצהריים כי ההסכמה למתווה בית הנשיא הייתה "ספין" של ההנהלה, ולכן הם מחכים לדיון בבג"ץ, ביום שלישי הבא. "בושה וכלימה שהפעם לא היססו לזלזל גם בכבוד נשיא המדינה שבתום לב ניסה לסייע. לזה התכוונו כשאמרנו שלא ניתן להגיע לשום דבר אמיתי שלא בחסות בג"ץ", נכתב בהודעה.

הפגנת הואים וילדים מהמחלקה ההמטואונקולוגית בהדסה מפגינים מחוץ לבית רוה"מ בדרישה לפטר את ליצמן 16 במאי 2017. נועם מושקוביץ
דרישותיהם התקבלו. הפגנת ההורים והילדים בחודש שעבר מול מעון ראש הממשלה/נועם מושקוביץ

ביום רביעי נועדו ההורים עם ריבלין בלשכתו והעלו בפניו את הדרישות לחזרתם למחלקה - שאותה עזבו יחד עם הרופאים. ההורים הציבו שלושה תנאים עיקריים, שעולים בקנה אחד עם תנאי הרופאים המתפטרים. "הפרדת השתלות מח עצם: השתלות מח עצם יבוצעו במחלקת ילדים בלבד, ולמנהל המחלקה תינתן סמכות ההחלטה על השתלות ילדים מחוץ למחלקה. תיירות המרפא: כמות תיירות המרפא תיקבע בתיאום עם מנהל המחלקה ובהתאם ליכולת המחלקה והסטנדרטים המקצועיים הנדרשים. חזרת הרופאים למחלקה: כל הצוות הרפואי, היינו שישה רופאים ושלושה מתמחים, ישובו לתפקידם המקורי טרם ההתפטרות. מנהל המחלקה וסגניתו ישובו לתפקידיהם המקוריים ערב פרוץ המשבר".

נשיא המדינה נעתר לבקשתם והעביר את הדרישות למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שאתמול הודיע כי הוא מסכים לכלל הדרישות. במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS, השיב בר סימן טוב למנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, כי הוא מקבל את כל דרישות.

(עדכון ראשון: 21:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully