וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "שכן טוב": "ישראל מעבירה כספים וסיוע למורדים בגולן הסורי"

לוחמים בכמה ארגוני מורדים מעבר לגבול מסרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל מספקת כבר כארבע שנים תקציב לתשלום משכורות ולרכישת תחמושת – בתמורה לחסימת חיזבאללה. דובר ארגון מורדים באזור קוניטרה: "לא היינו שורדים ללא תמיכתה של ישראל"

צילום: דו"צ, עריכה: שמרית גולדשטיין

ישראל מספקת למורדים סורים באזור הגבול כסף וציוד, ולאחרונה הקימה יחידה מיוחדת האמונה על העברת הסיוע מעבר לגבול – כך דווח היום (ראשון) בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", על פי דבריהם של כמה לוחמים בארגוני המורדים הסוריים וגורם נוסף המעורה בפרטי המבצע הישראלי. מלבד העברות קבועות של כספים, שנועדו לתשלום משכורות ולרכישת נשק ותחמושת, ישראל מעבירה, לפי הדיווח, גם מזון, דלק וציוד רפואי.

מועתסם אל-גולאני, דובר ארגון המורדים "פורסאן אל-ג'ולאן", הפועל ברמת הגולן הסורית, סיפר: "ישראל עמדה לצדנו באופן הירואי. לא היינו שורדים ללא תמיכתה של ישראל". על פי הדיווח, מטרת הסיוע לארגונים בגולן היא למנוע מלוחמי חיזבאללה ומהארגונים המזוהים עמם להתקרב לאזור הגבול.

עוד בוואלה! NEWS:
איראן: "משמרות המהפכה" שיגרו טילים לעבר יעדי דאעש במזרח סוריה
בדרך לא-רקה: הכורדים סוגרים על "בירת דאעש"
רוסיה: "ייתכן שהרגנו את מנהיג דאעש אל-בגדאדי בחודש שעבר"

לוחמי צבא סוריה החופשית בסמוך לקוניטרה, סוריה, 18 באפריל 2017. רויטרס
יחידה מיוחדת בצה"ל ותקציב ייעודי. לוחמי "צבא סוריה החופשי" בקוניטרה/רויטרס

על פי הגורם המצוטט בדיווח, ישראל קבעה תקציב ייעודי לסיוע לארגוני המורדים בסוריה, אולם לטענתו התקציב מיועד לסיוע הומניטרי. מפקד "פורסאן אל-ג'ולאן", אבו סוהייב, טען כי ארגונו, שאינו נתמך בידי הקואליציה המערבית נגד "המדינה האסלאמית" (דאעש), מקבל 5,000 דולרים מידי ישראל בכל חודש.

בעבר הודתה ישראל בטיפול בכ-3,000 פצועים סורים, חלקם לוחמים, ובאספקת סיוע הומניטרי. בתגובת לפניית העיתון, צה"ל רק מסר כי הוא "מחויב לאבטחת גבולותיה של ישראל ולמניעת הקמתם של תאי טרור והתבססותם של כוחות עוינים, בנוסף לאספקת סיוע הומניטרי לסורים החיים באזור".

עוד באותו נושא

הצצה נדירה לפעילות צה"ל בסוריה: תיעוד תקיפת מבנה של צבא אסד

לכתבה המלאה
קליטת הפצועים הסורים 6 באפריל 2017. דובר צה"ל
"רוב האנשים רוצים שיתוף פעולה עם ישראל". טיפול בפצועים סורים, אפריל/דובר צה"ל

על פי הדיווח, המבצע שזכה לכינוי "השכן הטוב", החל תחת כהונתו של משה יעלון במשרד הביטחון, וממשיך כעת, תחת השר אביגדור ליברמן. "זה עניין של אינטרסים", הסביר אותו גורם המעורה בפרטי המבצע הישראלי, שהבהיר כי ישראל מעבירה סיוע בתמורה ליצירתו של "אזור חיץ" שאותו מאיישות מיליציות מקומיות, לאורך כ-200 קילומטרים.

"פורסאן אל-ג'ולאן" הוא הארגון המרכזי שנתמך בידי ישראל, לדברי הלוחמים הסורים שצוטטו בדיווח, והקשר בין הצדדים החל בשנת 2013. על פי דובר הארגון, שאליו משתייכים כ-400 לוחמים, הוא פועל בעיקר במחוז קוניטרה, ונאבק גם נגד כוחות המשטר הסורי. ארגונים אחרים שנתמכים בידי ישראל, על פי הדיווח, מזוהים עם קואליציית "צבא סוריה החופשי", שנתמכת בידי ארצות הברית, או מקבלים תמיכה מערבית נוספת.

הדובר אל-גולאני הסביר כי הארגון מעביר לוחמים פצועים לנקודה קבועה מראש בגבול, שם פוגשים אותם חיילים ישראלים דוברי ערבית, מלווים באמבולנסים שמובילים אותם לבתי חולים בישראל. לוחמים נוספים הסביר כי מורדים רבים, כמו גם תושבי האזור, מעוניינים בתמיכה הישראלית. לוחם בארגון "ליווא אוסוד א-רחמן", שמוצב גם הוא בגולן הסורי, הבהיר: "רוב האנשים רוצים שיתוף פעולה עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully