וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השחרורים דחתה את ההכרעה על קיצור המאסר של אולמרט ל-29 ביוני

18.6.2017 / 16:42

חברי הוועדה יחליטו בשבוע הבא אם לנכות שליש מעונשו של ראש הממשלה לשעבר. הפרקליטות הביעה התנגדות לשחרור, בעקבות החשד כי העביר מסמכים מסווגים אל מחוץ לכלא. אם המאסר יקוצר, לא יחולו על אולמרט המגבלות הנהוגות על אסירים משוחררים

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

(בווידיאו: השר יובל שטייניץ על בקשת אולמרט לשחרור מוקדם)

ועדת השחרורים דחתה אחר הצהריים (ראשון) את ההכרעה על קיצור המאסר של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ל-29 ביוני, יום חמישי הבא. הוועדה התכנסה הבוקר לדון בבקשתו של אולמרט לנכות שליש מעונשו, 27 חודשים המרוצים בבית הכלא מעשיהו.

אולמרט הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש. הוא נאסר בפברואר 2016 לתקופת מאסר של 19 חודשים. בקשת החנינה שהגיש לנשיא ראובן ריבלין נדחתה, אולם הנשיא קבע כי במצב שבו אולמרט ישוחרר מוקדם - לא יחולו עליו מגבלות של אסיר ברישיון, והוא יוכל למשל לטוס לחו"ל.

הפרקליטות הביעה התנגדות לשחרור אולמרט, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, לעומת חוות דעת חיוביות יותר, בהן של הרשות לשיקום האסיר. ביום חמישי האחרון פשטה המשטרה על הוצאת ידיעות אחרונות, שצפויה להוציא לאור את ספרו של אולמרט וכן על ביתו של עורך הספר יהודה יערי - זאת לאחר שבחודש אפריל השנה נתפס עורך דינו של אולמרט, חנינא ברנדס, כשהוא נושא עמו במעטפה מן הכלא מסמכים החשודים כמסווגים שאותם כתב ראש הממשלה לשעבר.

עוד בוואלה! NEWS:
אלפים מלווים למנוחות את הלוחמת הדס שנהרגה בירושלים: "הגיבורה שלנו"
אלפי נשים הפגינו ברחבי הארץ: "לא נשתוק כל עוד דם אחיותינו נשפך"
שלוש חוליות ירי בשנה: קן הטרור שממנו יצאו המחבלים בירושלים

אהוד אולמרט, יוצא מכלא מעשיהו לחופשה ראשונה. 11 ביולי 2016. ראובן קסטרו
אולמרט יוצא לחופשה ראשונה מהכלא, יולי 2016/ראובן קסטרו

שירות בתי הסוהר העביר את המסמכים שהוחרמו למשרד הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב), שם בדקו אם הם מכילים חומר סודי שיסכן את ביטחון המדינה. במלמ"ב קבעו כי המסמכים מסווגים והעבירו את ממצאיהם לפרקליטות, שהחליטה לפתוח בבדיקה.

בעקבות זאת, הפרקליטות ביקשה לדחות את הדיון בוועדה, אך קיבלה רק שבוע דחייה. ביום חמישי לאחר הפשיטה, שקיבלה אישור מיוחד מפרקליט המדינה, ניסתה הפרקליטות לבקש את דחיית הדיון בשנית, אולם בקשתה נדחתה גם בפעם הזאת על ידי יושבת ראש הוועדה, השופטת בדימוס רחל גולדברג.

אם ישתחרר אולמרט מהכלא, על פי תכנית השיקום שנקבעה עבורו הוא יתנדב בעמותה לאיסוף מזון עבור נזקקים ובעמותה נוספת, וימשיך בטיפול הפרטני שהחל לקבל בכלא.

(עדכון ראשון: 7:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully