וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים ליוו למנוחות את הלוחמת הדס שנרצחה בירושלים: "הגיבורה שלנו"

18.6.2017 / 0:35

שרים וחברי כנסת, מפכ"ל המשטרה, בני משפחה ומכרים הגיעו לבית העלמין באשדוד, ללוות למנוחות את שוטרת מג"ב בת ה-23 שנהרגה בפיגוע בעיר העתיקה. אחותה ספדה לה: "האחות הכי טובה. לקחת איתך את האושר"

צילום: בני בן סימון

אלפי בני משפחה, חברים, מקורבים ורבים אחרים הגיעו הלילה (ראשון) לבית העלמין באשדוד, ללוות למנוחות את שוטרת מג"ב הדס מלכא, שנהרגה ביום שישי בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים. בהלוויה נכחו גם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, המפכ"ל רוני אלשיך ובכירי המשטרה, שר השיכון יואב גלנט, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, ח"כ עמיר פרץ וח"כ סופה לנדבר. מלכא, בת 23, נאבקה עם המחבל שתקף אותה בשער שכם, אולם היא נדקרה קשות עוד בטרם הספיקה לשלוף את נשקה.

"את האחות הכי טובה שמישהו יכול לבקש: תומכת , טובת לב, מפנקת ואוהבת", אמרה שקד, אחותה של הדס. "הלכת ולקחת איתך את האושר". אחיה, גיא, ספד לה: "היו לך חלומות רבים, רצינו לראות אותך מתחת לחופה. קומי, הדסי, תגידי שזה חלום. מחבל ארור הרס את כל החלומות שלנו. לעולם לא נשכח אותך כאחות הגיבורה שלנו שהגנה על ירושלים, אוהבים אותך לעד". גם אחיה תמיר, שעומד להתחתן בחודש הבא, נשא דברים. "להדס הייתה יכולת להתחבר עם כולם, וכולם אהבו אותה. היא אהבה ספורט, מנהיגה שאי אפשר לעצור אותה. היא כבר התייעצה איתנו מה כדאי לה ללמוד ואיפה לטייל. לעולם לא אפסיק לחשוב עלייך".

עם שורת המספידים נמנה גם דודה של הדס, מוטי. "כמה אהבה ושמחת חיים היו בך", אמר. "כשהתפלאתי על זה שבחרת לשרת בקבע, אמרת לי: 'אנחנו צריכים להגן על המדינה, כל אחד צריך לתת את חלקו'. נשתדל כולנו ללמוד ממך את תחושת השליחות למדינה, במעשים ולא בדיבורים. כולנו נהיה בחתונה של תמיר ונשמח כי ככה הדס הייתה רוצה".

הלוויתה של הדס מלכא לוחמת מג"ב שנהרגה בפיגוע בשער שכם. דוברות המשטרה, אתר רשמי
"הצטיינה בכול". הלווייתה של מלכא, הלילה/אתר רשמי, דוברות המשטרה
הלווית הדס מלכא לוחמת מג"ב שמתה מדקירה בשער שכם. דוברות המשטרה, אתר רשמי
נושאים את ארונה של מלכא, הלילה/אתר רשמי, דוברות המשטרה

לאחר בני המשפחה נשאו מפקדיה והשר לביטחון הפנים דברים. המפכ"ל, רב-ניצב רוני אלשיך, דיבר על הטרור בבירה. "ירושלים מושכת פיגועי טרור עקב סמליותה. שוב ושוב מג"ב בחזית, ולוחמיו נושאים בנטל הביטחוני. הדס יקרה, את מצטרפת לרשימה ארוכה של חללי המשטרה, מתוך תחושת שליחות עמוקה עברת למג"ב. עם סיום שירות החובה רצית לצאת לקורס הקצינים, וחברייך מספרים שהיית אוהבת הארץ והאנשים שבה, דאגת לרווחת כולם ותמיד הושטת יד לשמחה והתרחקת מלשון רע. דרכך היא דרכה של המשטרה". הוא חתם את דבריו במילים: "הדס, נלחמת מול המחבל שתקף אותך, לעולם אין מילים מול קבר פתוח, אין מילים מול השכול. אנחנו מבטיחים לך כי אירועי טרור לא ירפו את ידה של המשטרה, אני מצדיע לך".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הוסיף: "הדס, לא היית חייבת לעמוד בקו החזית, היית יכולה לבחור במסלולי חיים קלים יותר, אבל בחרת בדרך הקשה. את גיבורת ישראל. רק בית ספוג ערכים כמו של משפחת מלכא יכול להסביר את המסירות של הדס. האבל שלכם הוא גם שלנו, אין נחמה בלכתה של בת אהובה. אנחנו נמשיך ללכת בדרכה של הדס, נמשיך לרדוף את אויבינו בכל מקום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פונתה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים. מלכא בסלפי האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי, אמר בנאומו: "491 לוחמים ולוחמות שכל משמר הגבול מיום הקמתו. כל אחד ואחת הם עולם ומלואו. האחת הזו היא הדס - סמל לפטריוטיזם ולציונות. מפקדיה של הדס מספרים על לוחמת מצטיינת, ששאפה למצוינות ושלמות בכל משימה אותה ביצעה".

לדבריו, "בערב יום שישי, שלושה מחבלים בני בליעל הגיעו להרוג ולרצוח יהודים באשר הם. הדס וחבריה לצוות פעלו בחירוף נפש ובאומץ לב, ונטרלו את המחבלים אשר היו חמושים ברובה ובסכינים. לצערי הדס שילמה בחייה. מותה של הדס וחללינו אשר נפלו בעבר, הם נר לרגלנו ומורשתם היא דרכנו. לוחמינו, הפרוסים מדן ועד אילת, ימשיכו להיות מוכנים ונחושים לפעול באומץ לב, תוך חתירה למגע, למול כל המבקשים לקום עלינו ולכלותינו". מפקד מג"ב סיים את נאומו בהצדעה למלכא.

זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, ביום שישי/רויטרס

מלכא, שהועלתה לדרגת רב-סמל ראשון לאחר מותה, נדקרה כמה פעמים על ידי אחד מהמחבלים, שניסה לגנוב את נשקה. לוחמים נוספים שהיו בזירה ירו בו למוות. האירוע החל כששלושת המחבלים שהשתתפו בפיגוע יצאו משער שכם. תחילה תקף אחד המחבלים את מלכא, שניצבה עם כוח מג"ב באזור השער. שני המחבלים האחרים החלו לרוץ מזרחה, לעבר מערת צדקיהו, בעוד כוחות הביטחון רודפים אחריהם.

באזור המרוחק כמאה מטרים משער שכם, פתח אחד המחבלים באש מנשק אוטומטי שהפסיק בעקבות מעצור. כתוצאה מהירי נפצע שוטר באורח קל והכוח שהיה באזור ירה למוות בשני המחבלים הנוספים. שני תושבי מזרח ירושלים נפצעו מהירי באורח קל ובינוני ופונו לבית החולים שערי צדק. מלכא פונתה בידי מד"א לבית החולים הדסה הר הצופים כשהיא במצב אנוש, שם נאבק הצוות הרפואי על חייה עד שנאלץ לקבוע את מותה.

מלכא התגייסה למשמר הגבול בשנת 2012, לאחר שירות של שבעה חודשים בחיל הים, שבמסגרתו נאבקה להגיע למג"ב. בשירותה במג"ב שירתה במרחב עוטף ירושלים, בבסיס ההדרכה החילי וביחידה כפרית בדרום. בשירותה הוכשרה כמפקדת וכלוחמת סיירת משמר הגבול. היא השתחררה משירות סדיר ב-2015 ובמרץ 2016 התגייסה לשירות קבע ביחידת סמ"ג 5 של מג"ב דרום. מלכא הותירה אחריה הורים, דוד וגאולה, שלוש אחיות, שקד, נטע וגפן ושני אחים, תמיר וגיא.

הלוויית הדס מלכא, לוחמת מג"ב שנהרגה בפיגוע בשער שכם. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הלווייתה של מלכא, הלילה/אתר רשמי, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully