וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מנהיג האופוזיציה נבלני נשלח ל-30 יום מאסר בגין הפגנה לא חוקית

13.6.2017 / 1:00

לאחר שאלפים הפגינו במוסקבה, בסנט פטרסבורג ובערים נוספות וכ-900 בני אדם נעצרו ברחבי המדינה נשלח אלכסיי נבלני למעצר בגין תכנון הפגנה ללא רישיון. הוא נעצר בפתח ביתו בדרכו להפגנה במוסקבה

צילום: רויטרס

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני נשלח הלילה (שלישי) ל-30 ימי מאסר בגין תכנון הפגנה בלתי חוקית. זאת, בסופו של יום עמוס הפגנות ברחבי המדינה, נגד הנשיא ולדימיר פוטין ונגד שחיתות של השלטון, במהלכו הפגינו אלפי בני אדם במוסקבה, בסנט פטרסבורג ובערים נוספות. נבלני נעצר בפתח ביתו בטרם הספיק לצאת להפגנה במוסקבה. כ-900 בני אדם נעצרו בסך הכל במהלך ההפגנות ברחבי רוסיה. הבית הלבן פרסם הודעת גינוי למעצרים ההמוניים, שעות לאחר תחילת ההפגנות.

דוברו של נבלני סיפר כי בטרם המעצר הופסקה אספקת החשמל למשרדו ובשל כך נקטע שידור חי שהועבר באינטרנט מהמקום. בהפגנה שאליה היה אמור נבלני לצאת השתתפו אלפי בני אדם שהתאספו במרכז מוסקבה וקראו "רוסיה תהיה חופשיה" ו"רוסיה ללא פוטין". באחד השלטים שהניפו המפגינים נכתב "השחיתות גונבת את עתידנו". בכלי התקשורת הממלכתיים ברוסיה לא התייחסו להפגנות ובקרמלין הכחישו את דבר המעצרים ההמוניים.

נבלני הודיע לפני כמה חודשים על כוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות שייערכו בשנה הבאה. אולם, בשל העובדה כי הורשע בעבר במעילה נאסר עליו להתמודד. נבלני קיבל בתחילה מהרשויות אישור לערוך הפגנה במוסקבה, בשדרות סחרובה בעיר. אך לאחר שהודיע כי מיקומה של ההפגנה יועבר לאזור הסמוך לקרמלין הוא נעצר.

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
בורח בטנדרים ומנותק מטלפונים: "המרדף אחרי מנהיג דאעש יימשך שנים"
מיי למפלגתה: "הכנסתי אותנו לבלגן הזה, ואוציא אותנו ממנו"
שר החוץ הקטארי: "אין לנו מושג מדוע מדינות ערב ניתקו עמנו יחסים"

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני בדרך לבית המשפט במוסקבה, 27 במרץ 2017. רויטרס
נעצר בפתח ביתו. נבלני בבית סוהר בחודש מרץ השנה/רויטרס
מעצר של מפגין נגד פוטין במחאה בבירת רוסיה, מוסקבה, 12 ביוני 2017. רויטרס
"רוסיה תהיה חופשיה". מפגין מובל בידי שוטרים בהפגנה במוסקבה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully