וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שר המשפטים יעיד בפני הסנאט על חקירת קשרי טראמפ-רוסיה

11.6.2017 / 1:13

התובע הכללי של ארה"ב ג'ף סשנז הודיע כי יעיד השבוע בפני ועדת המודיעין של הסנאט כדי להגיב על דברים שאמר ראש ה-FBI המודח ולהשיב לשאלות בנוגע לקשריו עם רוסיה. "חשוב שתהיה לי הזדמנות לטפל בנושאים אלה בפורום המתאים", מסר בהצהרה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: עדותו של קומי בסנאט, בשבוע שעבר)

ג'ף סשנז, שר המשפטים והתובע הכללי של ארצות הברית, הודיע הלילה (ראשון) כי יעיד השבוע בפני ועדת המודיעין של הסנאט. בהופעתו מול הוועדה יגיב סשנז על האמירות שעלו בעדותו של ראש הסוכנות הפדרלית (FBI) המודח ג'יימס קומי בשבוע שעבר בפני אותה ועדה. חלק מהאמירות היו קשורות בסשנז עצמו.

סשנז היה אמור להעיד השבוע בפני ועדות המשנה של בית הנבחרים והסנאט. בהצהרה שמסר נכתב כי הוא ישלח את סגנו לדיון בוועדות המשנה לאחר ששמע כי המחוקקים יתשאלו אותו על חקירת הקשרים בין רוסיה לבין ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ. "לאור הדיווחים על עדותו האחרונה של קומי בפני ועדת הסנאט למודיעין, חשוב שתהיה לי הזדמנות לטפל בנושאים אלה בפורום המתאים", נכתב בהצהרת סשנז.

סשנז צפוי להישאל בהרחבה על פגישותיו עם שגריר רוסיה בארצות הברית, סרגיי קיסליאק. עם זאת, עדיין לא ברור אם ידבר בשימוע סגור או פתוח לציבור. במהלך השימועים שנערכו לו לקראת כניסתו לתפקיד, הוא נשאל אם היו לו מגעים עם גורמים רוסים טרם הבחירות והשיב בשלילה. אלא שמאוחר יותר הסתבר כי נפגש עם השגריר בשלוש הזדמנויות שונות. הדבר אילץ אותו לפסול את עצמו מחקירת הקשרים עם רוסיה, ולדרישה של נציגים דמוקרטים בוועדה להאשימו בעדות שקר. סשנז ניסה לטעון כי אחת הפגישות שנערכו בלשכתו בסנאט בחודש ספטמבר 2016, הייתה במסגרת תפקידו כחבר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, אולם בדיקה בקרב 26 חברי הוועדה העלתה כי סשנז הוא היחיד שנפגש עם קיסליאק במהלך אותה שנה.

עוד בנושא:
קומי בסנאט: "טראמפ שיקר; לא אשיב אם הוא שיתף פעולה עם רוסיה"
דיווח בארה"ב: התובע הכללי הציע את התפטרותו בשל מתיחות עם טראמפ
דיווח: נבדק מידע על פגישה נוספת בין התובע הכללי לשגריר רוסיה

התובע הכללי ג'ף סשנז מוסר הצהרה במשרד המשפטים בוושינגטון, 2 במרץ 2017. AP
ישלח את סגנו לדיון בוועדות המשנה. סשנז/AP

בעדותו בשבוע שעבר אמר קומי כי טראמפ וממשלו שיקרו והשמיצו אותו כשהסבירו מדוע הוחלט להדיח אותו בחודש שעבר. בעדות ארוכה ומתוחה, שנמשכה כשעתיים וחצי, סירב קומי להכחיש שטראמפ ומוסקבה תיאמו מהלכים לפני הבחירות, והודה כי הדליף את המזכר שחיבר לאחר שיחותיו עם הנשיא כדי שימונה תובע מיוחד - כפי שאכן קרה.

לדברי קומי, ההסבר של טראמפ לפיטוריו "היה מבלבל". ראש ה-FBI לשעבר הבהיר כי הנשיא אמנם לא ביקש ממנו לחדול מחקירת קשרי ממשלו עם רוסיה, אך כן דחק בו להפסיק את חקירת יועצו לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין. עם זאת, הוא אמר כי הוא אינו יכול להשיב אם טראמפ שיבש את החקירה, עבירה המהווה עילה למשפט הדחה נגד הנשיא בסנאט. קומי אמר כי אין לו ספק שרוסיה ניסתה להתערב בבחירות לנשיאות.

הוא התייחס בדבריו גם למינוי של רוברט מולר, ששימש בעבר גם הוא ראש הבולשת, לתובע מיוחד של החקירה, ואמר כי המינוי "חשוב כדי להבין אילו מאמצים היו לרוסים בניסיון להשפיע על הבחירות שלנו". מולר מונה לתפקיד אחרי שסשנז התנער מהחקירה בשל פגישות שקיים בעצמו עם שגריר רוסיה בוושינגטון במהלך הבחירות, שעליהן לא דיווח במהלך שימועו בסנאט.

עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי בפניי הסנאט, וושינגטון, 8 ביוני 2017. רויטרס
קומי בוועדת המודיעין של הסנאט, בשבוע שעבר/רויטרס

בשבוע שעבר אמרו גורמים המקורבים לבית הלבן לרשת ABC כי סשנז הציע לאחרונה את התפטרותו בעקבות החמרה ביחסים בינו לבין טראמפ. על פי הדיווח, לא ברור מתי נערכה השיחה בין השניים, אולם טראמפ סרב להצעתו.

המתיחות החלה בחודש מרץ האחרון, אז סשנז הדיח את עצמו מעיסוק בחקירות הקשורות להתערבות הרוסית במהלך מערכת הבחירות לנשיאות. הודעתו התקבלה זמן קצר לאחר מינויו בממשל טראמפ ויום לאחר שדווח כי הוא נפגש פעמיים עם השגריר קיסליאק. את הפגישות ערך במהלך קמפיין הבחירות, אך בחר להסתיר את עצם קיומן מהסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully