וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה נגד אורן חזן: "להחמיר בעונשו, מדובר בעבריין תנועה חוזר"

7.6.2017 / 18:25

פרסום ראשון: הפרקליטות ערערה על הקנס שקיבל חבר הכנסת בגין נהיגה במהירות מופרזת באילת והאשימה את בית המשפט בהקלה בעונשו – רק כי הוא נבחר ציבור. בית המשפט, מצדו, האשים את התביעה בכך שלא הסכימה להגיע להסדר עם חזן בגלל היותו חבר כנסת. עו"ד חזן: "רדיפה אישית"

ח"כ אורן חזן במשפטו של אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016. מגד גוזני
חזן/מגד גוזני

הפרקליטות ערערה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בעקבות עונש הקנס שקיבל בגין נהיגה במהירות מופרזת בדרישה להחמיר בעונשו – דווקא בשל היותו חבר כנסת, כך נודע לוואלה! NEWS. כזכור, חזן הורשע במאי האחרון בבית המשפט לתעבורה באילת ונדרש בקנס של 1,500 שקלים. זאת לאחר שבדצמבר 2016 נסע במהירות של 142 קמ"ש בכביש 90 בדרכו לעיר הדרומית.

בית המשפט ביקר בחריפות את המדינה לאחר שבחרה שלא להגיע להסדר עם חזן לגבי עונשו מראש וטענה כי הדבר נעשה נגד איש הליכוד דווקא משום שהינו נבחר ציבור. אלא שעתה החליטה המדינה לעתור נגד חזן לבית המשפט המחוזי בדרישה להחמיר בעונשו. "על בית המשפט היה לשים לנגד עיניו לא רק את היות הנאשם חבר כנסת, אלא את חומרת העבירה. במקרה של הנאשם, המדינה לא בחרה להתמקד בעבריין אלא בעבירה עצמה, בחומרתה ובנסיבותיה", כתבה הפרקליטות. "כשם שבית המשפט באילת סבר שאין להפלות את הנאשם בהיותו חבר כנסת, כך לא היה ראוי כי עובדה זו תשמש להקלה בעונשו".

עוד בוואלה! NEWS:
ראש אגף החקירות במשטרה צפוי להתמנות לראש הרשות להגנת עדים
המשטרה הידקה פיקוח בשל מצעד הגאווה: בן משפחת פליסיאן נעצר
שופטת למורשע - "למדינה לא אכפת ממך, תתאבד בבית": דוח תלונות הציבור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתב האישום נגד חזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך כתבה הפרקליטות כי "לא ברור כיצד הגיע בית המשפט למסקנה כי התביעה מחמירה עם הנאשם רק בגלל מעמדו. לאור טיבם של מעשיו של חזן, בהתעלמו מציות לתמרורי הדרך המורים על נהיגה מותרת של 90 קמ"ש, והפרזתו במהירות עד כדי חציית הרף בחוק, על בית המשפט היה לשוות לנגד עיניו אף את תעוזת הנאשם לעשות זאת. יש בהפרזה מעין זאת פוטנציאל מוגבר לתאונות דרכים".

אלא שהמדינה לא מסתפקת במילים החריפות הללו ומציינת גם את עברו התעבורתי של חזן: הרשעה באי מתן אפשרות להולך רגל להשלים מעבר חציה, חמש הרשעות בנהיגה מופרזת, הרשעה בשימוש בפלאפון בעת נהיגה, ארבע הרשעות בנהיגה ללא חגורה, שתי הרשעות בחניה במקום אסור, שתי הרשעות באי אחזקת רישיונות, שתי הרשעות בעבירות של חניה כפולה והרשעה נוספת בנהיגה – 18 עבירות תנועה בסך הכל.

עוד בוואלה! NEWS:

הסלפי של אורן חזן עם טראמפ מסעיר את העולם: "מוזר ומביך"

לכתבה המלאה
ח"כ אורן חזן עייף בוועידת הכספים במהלך ליל הדיונים על התקציב, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
חזן/נועם מושקוביץ

"לאור מכלול הנתונים טעה בית המשפט כשגזר על חזן עונש שאינו מרתיע וזאת בהתייחס להיותו של הנאשם עבריין תנועה רצידיוויסט (תופעה שבה עבריין חוזר ומבצע עבירות – י.ב.) יש להטיל עליו עונש שירתיעו מביצוע עבירות עתידות ולכל הפחות עונש צופה פני עתיד", מבקשת המדינה. "הותרת העונש על כנו תהווה תמריץ שלילי לעברייני תנועה ואף תטשטש את הרתעתו של חזן לגבי חומרת העבירות ולגבי דרך הטיפול בהן. על בית המשפט היה לתת משקל לנסיבות העבירה ולא הקל על הנאשם בשל מעמדו". לבסוף, מבקשת המדינה להטיל על חזן עונש של פסילת רישיונו וכן קנס כספי גבוה יותר.

עו"ד איתי יצחק המייצג את חזן אמר בתגובה לערעור כי "מדובר ברדיפה אישית נגד חבר הכנסת אורן חזן. מדובר בנסיעה במהירות גבולית ובחריגה של שני קמ"ש מעבירת הקנס. המדינה מגיעה בכל יום למאות עסקאות טיעון בתיקים דומים בענישה פחותה ממה שח"כ חזן קיבל והמדינה מעולם לא הגישה ערעור בתיק של חריגה של שני קמ"ש". לדבריו, מעולם לא ראיתי מדיניות אכיפה כה נוקשה כלפי אדם פרטני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully