וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: שר המשפטים הציע את התפטרותו בשל מתיחות עם טראמפ

7.6.2017 / 6:00

המתיחות החלה ברקע החלטתו של השר ג'ף סשנז להדיח את עצמו מחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית. על פי מקורבים, כעסו של טראמפ על ההחלטה התעורר לאור מינויו של תובע מיוחד לחקירה במקום סשנז

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: שר המשפטים הסתיר מהסנאט פגישות שקיים עם שגריר רוסיה, מרץ האחרון)

שר המשפטים האמריקני ג'ף סשנז הציע לאחרונה את התפטרותו בעקבות החמרה ביחסים בינו לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ – כך מסרו הלילה (רביעי) גורמים המקורבים לבית הלבן לרשת ABC. על פי הדיווח, לא ברור מתי נערכה נערכה השיחה בין השניים, אולם טראמפ סרב להצעתו.

המתיחות החלה בחודש מרץ האחרון, אז סשנז הדיח את עצמו מעיסוק בחקירות הקשורות להתערבות הרוסית במהלך מערכת הבחירות לנשיאות. הודעתו התקבלה זמן קצר לאחר מינויו בממשל טראמפ ויום לאחר שדווח כי הוא נפגש פעמיים עם שגריר רוסיה בארצות הברית סרגיי קיסליאק. את הפגישות ערך במהלך קמפיין הבחירות, אך בחר להסתיר את עצם קיומן מהסנאט.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: האקרים רוסים השתילו נאום מזויף של אמיר קטאר - והובילו למשבר
מתיחות בסוריה: ארה"ב תקפה תומכי אסד שהתקדמו לגבול עיראק
''שרב חריג'': מהיום ועד סוף השבוע - חום כבד ברחבי הארץ

הסנאטור ג'ף סשנז בשימוע שנערך לו בסנאט לפני מינויו הרשמי לתובע הכללי של ארצות הברית, ינואר 2017. GettyImages
מתיחות על רקע הקשרים עם רוסיה. סשנז/GettyImages

על פי הגורמים, כעסו של הנשיא על הודעת השר נמשך חודשים. לדבריהם, טראמפ ראה בהחלטתו של סשנז גורם שהוביל למינויו של רוברט מילר כתובע מיוחד לחקירת קשרי הממשל עם גורמים רוסיים. בתדרוך היומי של הבית הלבן נשאל אמש הדובר שון ספייסר אם לטראמפ עדיין יש אמון בסשנז, אך זה ענה כי אינו יודע, שכן לא שוחח עם הנשיא על הנושא.

בשבוע שעבר דווח ברשת CNN כי חוקרים מטעם הקונגרס בודקים מידע שלפיו סשנז קיים פגישה נוספת עם השגריר. על פי הדיווח, החוקרים בודקים אם פגישה בין סשנז לבין השגריר קיסליאק התקיימה ב-27 באפריל 2016 במלון "מייפלאוור" בוושינגטון, לפני נאום שנשא המועמד לנשיאות אז דונלד טראמפ במלון בנוגע למדיניות החוץ שלו. סשנז, שהיה אז סנאטור, השתתף לפני הנאום בקבלת פנים עם דיפלומטים זרים בחדר האח"מים, שבה נכח גם קיסליאק.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בטקס השבעתו של התובע הכללי ג'ף סשנז, 9 בפברואר 2017. רויטרס
"כעס עליו במשך חודשים". סשנז וטראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully