וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי למדינות העולם: "הימנעו ממסחר עם ההתנחלויות"

ארגון זכויות האדם פנה לקהילה הבינלאומית במסגרת חלק מקמפיין שהשיק לציון 50 שנות השליטה הישראלית בגדה המערבית. "בדרך זו ממשלות ברחבי העולם יזכו להזדמנות לפעול למען מיליוני פלסטינים שסובלים מאי צדק"

היישוב עופרה, ינואר 2017. ראובן קסטרו
"תעשייה המתבססת על דיכוי הפלסטינים". ההתנחלות עופרה/ראובן קסטרו

ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" קרא הלילה (רביעי) לקהילה הבינלאומית לאסור על ייבוא של כל סוגי המוצרים מההתנחלויות. זאת, כחלק מקמפיין עולמי שהשיק לציון 50 שנות השליטה הישראלית בגדה המערבית. כמו כן, הקמפיין קורא למדינות בכל העולם למנוע מחברות הקשורות לממשלותיהן לפעול בהתנחלויות או לסחור עמן.

לטענת הארגון, המוצרים המרכזיים המיוצאים כיום מההתנחלויות הם פירות וירקות, ביצים, עופות, דבש, שמן זית, יין, ומוצרים מתחום הקוסמטיקה והטקסטיל. "במשך עשורים העולם הביט מן הצד בשעה שישראל הרסה בתי פלסטינים ובזזה את אדמותיהם ומשאביהן הטבעיים למטרות רווח", אמר סאליל שאטי, מזכ"ל הארגון בהודעה לעיתונות. "בשעה שצמיחת הכלכלה הפלסטינית נמנעת בשל 50 שנות מדיניות נצלנית, תעשייה בשווי מיליונים דולרים רבים משגשגת ומתבססת על הדיכוי השיטתי של האוכלוסייה הפלסטינית".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: האקרים רוסים השתילו נאום מזויף של אמיר קטאר וגרמו למשבר
מתיחות בסוריה: ארה"ב תקפה תומכי אסד שהתקדמו לגבול עיראק
דיווח: ערב הסעודית העבירה לקטאר "עשרה תנאים לסיום המשבר"

ההתנחלות אפרת. פברואר 2017. רויטרס
אמנסטי אינטרנשטיונל השיק קמפיין לציון 50 שנה לשליטה הישראלית בגדה. ההתנחלות אפרת/רויטרס

לדבריו, מדינות המייבאות מוצרים מההתנחלויות עוברות על מחויבויותיהן הבינלאומיות. "זו חובתה של מדינה תחת החוק הבינלאומי להבטיח שפעולותיה ופעולות אזרחיה לא מכירות ולא מסייעות למצבים בלתי חוקיים או לפעולות בלתי חוקיות", טען שאטי והוסיף: "באמצעות איסור סחר על מוצרים מההתנחלויות והצבת חוקים שימנעו מחברות לפעול בהן, ממשלות ברחבי העולם יזכו להזדמנות לעשות שינוי אמיתי למען חייהם של מיליוני פלסטינים שסובלים מאי צדק, חוסר כבוד ואפליה".

צעד זה מגיע לאחר שבסוף דצמבר האחרון מועצת הביטחון של האו"ם אישרה הצעת החלטה נגד ההתנחלויות. 14 מתוך 15 המדינות החברות בגוף תמכו בהצעה, בעוד ארצות הברית נמנעה ולא הטילה וטו, כפי שעשתה בכל הפעמים שבהן נערכה הצבעה דומה בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully