וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10% מההורים דיווחו על אלימות מילולית של מורים כלפי ילדיהם

6.6.2017 / 19:00

על פי סקר עמדות ההורים שפרסם משרד החינוך, לא נרשם שינוי בשיעור האלימות מצד המורים, אולם נרשמה ירידה באלימות בין תלמידים. כ-75% מההורים מרוצים מבתי הספר, ובין שליש לחצי סבורים כי תשלומי ההורים גבוהים מדי

הורים מביאים את ילדיהם לגנים ובתי הספר לאחר ביטול השביתה של הסתדרות המורים הבוקר, 3 בינואר 2017. טליה קדוש, מערכת וואלה!
7% דיווחו על אלימות מילולית מצד מורים ביסודי/מערכת וואלה!, טליה קדוש

כ-10% מההורים לתלמידים בבתי הספר דיווחו על אלימות מילולית של מורים כלפי ילדיהם ו-2% דיווחו על אלימות פיזית של מורים כלפי ילדיהם - כך עולה מסקר עמדות הורים שפרסם היום (שלישי) משרד החינוך. מהסקר עולה עוד כי האלימות הפיזית בין תלמידים התגברה בבתי הספר היסודיים, אך התמעטה בחטיבות העליונות.

הסקר רחב ההיקף נערך בשנה שעברה על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך בקרב 2,755 הורים. נתוניו מגלים כי שיעור ההורים שדיווחו על אלימות מילולית של מורים כלפי תלמידים עומד על 7% בבתי ספר יסודיים, 10% בחטיבת הביניים ו-9% בחטיבות העליונות. בבתי הספר הערביים השיעור גבוה יותר מבתי הספר באוכלוסייה היהודית, ולכן הוא מעלה את השיעור הכללי.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח שיעור העוני: ישראל אחרונה ב-OECD בהכנסה פנויה לנפש
קרנית פלוג: "מערכת החינוך לא מכינה את הילדים של היום לשוק העבודה"
מדד האלימות נגד מורים נחשף: 8% הוטרדו מינית בידי תלמידים, 5% הוכו

הפגנת מחאה על רצח הנערה וג'דאן אבו חמיד, ביה"ס התיכון בכסרא. ינואר 2017. ערן גילווארג
הנתונים בבתי הספר הערביים מעט גבוהים יותר. בית הספר בכסרא/ערן גילווארג

נתוני האלימות מצד מורים לא השתפרו מאז הסקר הקודם, שנערך בשנת הלימודים תשע"ד, אולם ניכרת ירידה בדיווחי ההורים על אלימות מילולית בין תלמידים ביסודי ובחטיבה העליונה. במקביל, נרשמה עלייה של 3% בשיעור האלימות הפיזית בין תלמידים ביסודי וירידה בשיעור דומה בחטיבה העליונה, אולם בחטיבות הביניים אין שינוי.

על פי הנתונים, אלימות מילולית היא השכיחה ביותר, אחריה אלימות פיזית ואלימות חברתית, ולבסוף אלימות ברשת. בכולן נרשמת ירידה ברורה ככל שהתלמידים בגיל מאוחר יותר, מלבד אלימות דיגיטלית, ששיא הדיווחים עליה – 8% – הוא בחטיבות הביניים. בתיכונים 19% מההורים דיווחו על אלימות מילולית בין תלמידים, 7% על אלימות פיזית, 10% על אלימות חברתית ו-4% על אלימות ברשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנת מורים על אי סדירות תשלומי שכר, משרד החינוך, תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
80% דיווחו על יחס חיובי בין המורים לתלמידים. הפגנת מורים על תשלום שכרם, אוקטובר/ראובן קסטרו

באופן כללי, נרשמה יציבות בשיעור ההורים שדיווחו על שביעות רצון כללית מבית הספר ביסודי ובחטיבות העליונות, שעומד על 79%, אולם בקרב הורי התלמידים בחטיבות הביניים, רק 74% הביעו שביעות רצון, 3% פחות מהסקר הקודם. כ-80% מההורים דיווחו על יחסים חיוביים בין המורים לתלמידים, ו-88% אמרו כי המורים מכירים את המצב הלימודי של ילדם.

כמו כן, 62% מההורים ביסודי, 51% בחטיבות הביניים ו-47% בחטיבות העליונות סבורים כי גובה תשלומי ההורים הוא במידה הנכונה. בין שליש למחצית מההורים סבורים שהתשלום גבוה מדי – 34% ביסודי, 46% בחטיבות הביניים ו-49% בחטיבות העליונות – ואחוזים בודדים מההורים סבורים שגובה התשלום נמוך מדי.

בנוגע לערכים שאותם ההורים מעוניינים שבית הספר ינחיל לילדים, יותר מ-90% ציינו "סובלנות וכבוד", "כישורים בין-אישיים וחברתיים" ו"מימוש עצמי". בהשוואה לשאר הערכים, שיעור ההורים שציינו את חשיבותו של קידום של המסורת והמורשת התרבותית עומד על 78% בלבד, באופן ניכר פחות מהערכים האחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully