וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהוראת הממשלה: אושרה בניית אלף יחידות דיור - 102 למפוני עמונה

6.6.2017 / 20:20

ועדת המשנה להתיישבות במועצת התכנון העליונה שבמנהל האזרחי אישרה יותר מאלף יחידות דיור. נציגי עמונה ביקשו שכבר מחר יוענק אישור להתחלת עבודות עפר במקום, אך לא ברור אם בקשתם תיענה כיוון שמדובר בתהליך תכנוני שנמשך זמן רב

עריכה: שניר דבוש

בהוראת הדרג המדיני אישרה היום (שלישי) ועדת המשנה להתיישבות במועצת התכנון העליונה שבמנהל האזרחי תכניות בנייה בשטחים של יותר מאלף יחידות דיור, מתוכן 102 יחידות למפוני עמונה בהתנחלות חדשה בשם עמיחי. האישורים מוגדרים התקדמות, אך בחלק מהמקרים מדובר באישורים לשלבים שונים של ההליך ולא לבנייה ממשית בפועל.

בין היתר אושרה תכנית למתן תוקף ל-839 יחידות דיור באריאל, 98 יחידות דיור למתן תוקף בטלמון, 255 יחידות דיור למתן תוקף בכרם רעים ובמקומות נוספים. הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו, התחייבו לבניית התנחלות חדשה למפוני עמונה באזור שבות רחל, והיא קיבלה את האישור הראשוני להפקדת התכנית להתנחלות. על פי התכנית הנוכחית, במקום ייבנו 102 יחידות דיור לאחר שהשלמת ההליך התכנוני ומתן האישורים הנדרשים יושלמו.

נציגי עמונה ביקשו שכבר מחר, כדי לזרז הליכים, יוענק אישור להתחלת עבודות עפר במקום אך לא ברור אם בקשתם תיענה כיוון שמדובר בתהליך תכנוני שנמשך זמן רב. כפי שנודע לוואלה! NEWS הגורמים המקצועיים מנסים למרות הלחצים לבצע את ההליך התכנוני והיציאה לעבודות בסופו באופן מסודר כדי להימנע מטעויות ולא ששים לאשר קיצור הליכים במקרה זה.

לקריאה נוספת:
לשכת ראש הממשלה: "אין שום הקפאה בהתנחלויות, ההפך הוא הנכון"
המנהל האזרחי ידון באישור יותר מ-2,000 בתים ביו"ש - גם מחוץ לגושים
בריטניה נגד הקמת ההתנחלות החדשה: "מחבלת בסיכוי לשתי מדינות"

תושבי עמונה מוחים מול משרד ראש הממשלה, פברואר 2017. הלל מאיר, תצפית TPS
הפגנת מפוני עמונה בירושלים/תצפית TPS, הלל מאיר

בימין זעמו בשבוע שעבר על המספר הקטן לדבריהם של יחידות הדיור. "אחרי שמונה שנות ההקפאה של אובמה, היום שוב התבשרנו כי ראש הממשלה בחר לדחות את רוב בקשות הבנייה של היישובים ביהודה ושומרון", אמר יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון. "היום כבר אין תירוצים. אם הקפאת הבנייה הזו אכן תאושר יהיה על הליכוד כמי שמוביל את המחנה הלאומי, ואני כותב את זה בצער רב, לשקול להעמיד מועמד אחר לראשות הממשלה, שיהיה מחויב במעשים ולא רק במילים, לאידאולוגיה של המחנה הלאומי בישראל".

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הביע אכזבה מההודעה על אישור תכניות הבנייה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי בשורה התחתונה אושרו "רק 410 יחידות לבנייה מידית בכל יו"ש", לדבריו לטובת חצי מיליון תושבים. "נתניהו הוציא את רוב התכניות המשמעותיות מהרשימה. לא יודע מה נעשה אבל לא חושב שנוכל לחיות עם זה. נצטרך להתכנס ולחשוב", הוסיף.

בתגובה הבהירה לשכת ראש הממשלה כי "אין שום הקפאת בנייה". מהלשכה נמסר כי "המדיניות שנקבעה בקבינט מאוד ברורה: תכנון צמוד דופן ואישור תכניות כל שלושה חודשים, ולא פעם בשנה כפי שנטען. גם חזרה על שקר לא הופכת אותו לנכון. אין מי שדואג להתיישבות יותר מראש הממשלה נתניהו והוא עושה זאת תוך שמירה מושכלת גם על האינטרסים הלאומיים והבינלאומיים של מדינת ישראל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully