וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע אירועי הגאווה: עיריית תל אביב מתעלמת מתביעת נפגעי הברנוער

6.6.2017 / 13:25

בשעה שעיריית תל אביב מתהדרת בסובלנותה כלפי להט"ב לקראת מצעד הגאווה, היא מסרבת להיענות לדרישת בית המשפט להעברת מסמכים הנוגעים לתביעה שהגישו נפגעי הירי בברנוער ב-2009, אחד האירועים המכוננים בתולדות הקהילה. עיריית תל אביב: "עומדים בכל המועדים שנקבעו"

צילום: אבי כהן

עיריית תל אביב מתכוננת זה שבועות למצעד הגאווה שייערך ביום שישי הקרוב. הרחובות קושטו בדגלי הגאווה וראש העיר רון חולדאי כבר פתח בטקס רשמי את אירועי הגאווה, שמושכים אליהם מדי שנה אלפי תיירים. אלא שבמקביל למצג זה, כבר שנה שהעירייה מתעלמת מתביעת הנזיקין שהגישו נפגעי הירי בברנוער ב-2009, אחד האירועים המכוננים בהיסטוריה של קהילת הלהט"ב בתל אביב, ובישראל בכלל.

ב-1 באוגוסט לפני שמונה שנים נכנס אלמוני למשרדי אגודת הלהט"ב בתל אביב והחל לירות לכל עבר. ניר כץ וליז טרובישי נרצחו ועוד 11 נפצעו. עד היום הרצח לא פוענח. בקיץ 2016 הגישו הנפגעים ומשפחות הקורבנות, בהם משפחתו של כץ וחן לנגר שנפצע קשה באירוע, לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעות נזיקין נגד עיריית תל אביב, האגודה לשמירת זכויות הפרט וה"פניקס", חברת הביטוח שביטחה אותה במועד הפיגוע, משרד הפנים, משרד לביטחון פנים, משרד הרווחה ומשרד החינוך. בתביעות נטען כי הנתבעים נקטו רשלנות קשה, הפרו חובות חקוקות ולא פעלו כנדרש או נקטו אמצעים למניעת אירוע טרגי זה.

עוד בוואלה! NEWS:
תא"ל אפק, אתה אולי הומו שצלח את צה"ל בשלום – אבל מה איתנו?
המפקדים שהוציאו מהארון בכוח, החיילות שנשארו רעבות: תלונות החיילים
שימוע לראשי הישיבה בעלי: "להפסיק מיד את פעילות הרב לוינשטיין"

פיגוע ירי, תל אביב, הקהילה ההומו לסבית רצח במרכז הגאה רצח בר נוער. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
זירת הירי מחוץ לברנוער, 2009/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בסוף השנה נערך דיון קדם-משפט ראשון בבית המשפט המחוזי בפני השופט אליהו בכר. הוא הורה על קיום הליכים מקדמיים שלפיהם כל צד ישיב על מה שהתבקש בתוך 30 יום. התובעים, שאותם מייצגת עו"ד ענת גינזבורג, פנו אל הנתבעים בדרישות למענה על שאלונים וגילוי מסמכים, כנהוג בתביעות מסוג זה. אולם למרות שחלף המועד שנקצב על ידי בית המשפט, הנתבעים לא העבירו דבר.

בקשה נוספת לבית המשפט בעניין זה הובילה את האגודה לזכויות הפרט וחברת הביטוח להגיש את תגובתן, אך רק משרדי המדינה ועיריית תל אביב המשיכו להתעלם. התובעים הגישו בקשה נוספת שאליה התייחסה המדינה – אך עיריית תל אביב שוב לא השיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בניין עיריית תל אביב מואר בצבעי דגל הגאווה יוני 2017. פייסבוק עיריית תל אביב יפו, צילום מסך
עיריית תל אביב מוארת בצבעי הגאווה, בחודש שעבר/צילום מסך, פייסבוק עיריית תל אביב יפו

ב-25 במאי הגישו התובעים בקשה שלישית לבית המשפט, ואלה ביקשו ממנו להורות על מתן צווים המורים לעיריית תל אביב להשיב לאלתר לתביעה. "הנתבעת עיריית תל אביב מתעלמת באופן מוחלט מפניות הנפגעים ומהחלטות ביה"מש בעניין השלמת ההליכים המקדמיים", כתבה עו"ד גינזבורג בבקשה לבית המשפט המחוזי.

"עיריית תל אביב לא פעלה בהתאם להחלטת כבוד בית המשפט מיום 15 בדצמבר 2016, ולא טרחה להעביר תגובה לבקשות שהוגשו לכבוד בית המשפט. פניות המשרד אל עיריית תל אביב בדבר הליכים מקדמיים לא זכו להתייחסות כלשהי. הסחבת שאותה נוקטים הנתבעים אינה מאפשרת קידום התיק, ופוגעת במשפחות. לא ניתן להסכים עם התנהלות זו".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "בניגוד לנטען העירייה עומדת במועדים שנקבעו ובכל החלטה שיפוטית אחרת שניתנה במסגרת ניהול התיק". עוד נמסר כי "העירייה מובילה במאבק למען זכויות האדם בישראל וזכויות הלהט"ב בפרט ותביעת הנזיקין שהוגשה בין היתר כנגדה מתנהלת בהתאם למועדים שנקבעים על פי בית המשפט וזאת על אף העדר כל אחריות של למעשה הרצח הנפשע שבוצע בבר נוער".

דגלי הגאווה בתל אביב 6 ביוני 2017. מגד גוזני
דגלי גאווה בתל אביב, היום/מגד גוזני
דגלי הגאווה בתל אביב 6 ביוני 2017. מגד גוזני
מתכוננים למצעד בתל אביב, היום/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully