וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות מפלגת העבודה בוואלה! NEWS: "המנצחים הם נתניהו ולפיד"

4.6.2017 / 20:20

לטענת היועצים הבכירים אמנון שומרון, איתי בן חורין ואמיר דן, התרגיל של ח"כ מרגלית בעימות מפלגת העבודה באולפן וואלה! NEWS עלה לשר לשעבר גבאי בנקודות רבות, אולם הזיק גם למרגלית עצמו. "ספק אם גבאי יצליח להתאושש מהמכה"

עריכה: שמרית גולדשטיין

לא ברור מי ניצח בעימות הבחירות שנערך היום (ראשון) בין ששת המועמדים המובילים במרוץ לראשות העבודה באולפן וואלה! NEWS, אולם כל יועצי התקשורת שניתחו את העימות מסכימים כי המפסיד הגדול הוא השר לשעבר אבי גבאי. זאת, לאחר שחבר הכנסת אראל מרגלית הציג קטע מריאיון בו הודה גבאי כי הצביע בעבר לליכוד, בעוד הוא המשיך להכחיש זאת בתוקף.

"אין ספק שגבאי חטף מכה קשה, שספק אם יצליח להתאושש ממנה", הבהיר יועץ התקשורת הבכיר איתי בן חורין. "צוות הניהול יצטרך לעבוד קשה כדי להוציא אותו מהבור שמרגלית חפר לו. זה היה קטע נורא, שכן גבאי מוכר אמינות ויושרה כמי שעזב את הממשלה מסיבות ענייניות", הוסיף.

לטענת בן חורין, "גם התגובה שלו עשתה לו רע". עם זאת, הוא טען כי "אני לא חושב שגם מרגלית הרוויח מהתרגיל. לאורך כל הקמפיין הוא הוכיח שהוא טוב בגימיקים, אבל האם זה ישכנע מישהו להצביע עבורו? אני לא חושב".

עוד בוואלה! NEWS:
גבאי התעקש: " לא הצבעתי ליכוד"; מרגלית שלף תיעוד
"ככה תהיה ראש הממשלה?": העימות הסוער על ראשות העבודה
העימות בעבודה: הזדמנות להוכיח שהקרב הוא על ערכים ולא על אגו

המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"נועד בעיקר בעבור ציבור המתלבטים". המשתתפים בעימות באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
"הצופה לא הצליח להבין מה הם הולכים לעשות ביום שאחרי"

לדברי היועץ אמנון שומרון, "גבאי היה טוב עד לנפילה הגדולה". אמיר דן הוסיף: "התרגיל המסריח של העימות היה שייך בלי ספק למרגלית, בהפתעה שהכין לגבאי". לטענתו, "גבאי כמובן יוצא רע מאוד, לא עקבי ולא אמין, אבל גם מרגלית ניזוק, כי צריך לזכור שאנחנו לא בבחירות כלליות אלא בבחירות לראשות העבודה, ומצביעי המפלגה הם ציבור שמרני שלא אוהב מניפולציות ותחמנות".

"מי שעוד הפסיד היה עמר בר-לב, שהתנסח כמו ח"כ ולא כמו מנהיג, הרבה להתגונן והיה אנמי", צין דן. "כמוהו גם עמירם לוין. אמנם ברמה הרגשית הוא מזכיר את המנהיגים של פעם אבל הוא היה מאוד צדדי, גם במיקום שלו וגם מעשית, וההשתלבות שלו הייתה שולית".

שומרון עוד אמר כי "גם יצחק הרצוג ועמיר פרץ לא הרשימו, כשהשפה שלהם ביטאה עסקנות מפלגתית והתעסקה בעיקר באיזה אוכלוסיות הם יביאו למפלגה, וביטויים שעסקו בפנים המפלגה ולא בהצגת חזון כולל". לטענתו, "לוין דיבר בשפה של אתמול, עם מיושנות ומצ'ואיזם, שכבר לא מדברים אל האנשים".

עוד באותו נושא

"בלבול": לאחר התיעוד המביך - גבאי מודה שהצביע לליכוד

לכתבה המלאה

"הצופים ראו את המתמודדים דופקים זה את ראשו של זה"

"בר-לב היה פרווה, לא לפה ולא לשם. הוא לא נתן תחושה של בשורה כלשהי, אבל היה הנינוח מכולם", הוסיף שומרון. "אני דווקא חושב שאראל מרגלית הפתיע לטובה. עד היום הוא הצטייר כאדם מאוד נוקשה וחמור סבר אבל פה ראינו הופעה מאוד משוחררת שלו, קלילה עם שפה משלו ובולטות".

מנגד, לדברי בן חורין, "מי שבלט לטובה היו דווקא המנוסים יותר – פרץ והרצוג. פרץ נתן הופעה מאוד ממלכתית, מכובדת, עם מסרים טובים וביטחון עצמי. הוא לא נגרר לעימותים ונתפס כאחראי בשטח". הוא הסביר כי "גם הרצוג הסתמן כמבוגר האחראי בתוך כל ההתקוטטויות הקצת ילדותיות שהיו".

המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"מצביעי המפלגה לא אוהבים מניפולציות ותחמנות". מרגלית וגבאי, לפני העימות/ראובן קסטרו

"העימות נועד בעיקר בעבור ציבור המתלבטים במפלגת העבודה, ולכן בהסתכלות רחבה יותר השניים היחידים שהרוויחו נקודות זה בעיקר פרץ ואחריו הרצוג", סיכם בן חורין. "העימות למעשה לא נגמר, כי בעידן שלנו השאלה מה יעשו עכשיו עם העימות במדיה החברתית ואיך ימנפו אותו".

שומרון טען כי "מבחינה דמוקרטית, מפלגת העבודה עשתה מהלך יפה כשהלכה לעימות, אבל מבחינה אלקטורלית היא עשתה לעצמה נזק גדול כשבעצם הצופים ראו את המתמודדים דופקים זה את ראשו של זה והציבור ראה מפלגה שסועה". לטענתו, "שבסופו של דבר, המרוויח של העימות הוא יאיר לפיד".

לדברי דן, "יש שני מנצחים לעימות – נתניהו ויאיר לפיד. בסופו של יום אף אחד מהמועמדים בעימות לא אמר דבר חדש". הוא הבהיר כי "בתוך כל השעה וחצי המרתקות של העימות, הצופה לא הצליח להבין מה הם הולכים לעשות ביום שאחרי, ולכן אחרי הדיבייט מי שיכול להיות רגוע זה נתניהו".

"עם זאת, יש מי שהרוויח בנקודות", הוסיף, "הרצוג הפתיע לטובה והוכיח שהוא עדיין רלוונטי ונתן פייט. הכישלון שלו היה במסר, כשכל הזמן הזכיר את ציפי לבני ואת האנשים שהוא רוצה לצרף, ושוב נתן תחושה שהוא לא יכול להוביל את המפלגה לבדו".

לטענתו, "פרץ אסף את הכי הרבה נקודות. הוא הוכיח שהוא המבוגר האחראי, שהוא רלוונטי, בעל ניסיון עם הופעה מאוד מכובדת. הבעיה היחידה הייתה שחזר יותר מדי פעמים על המסר שרק הוא יכול להביא את מתפקדי הליכוד. בסופו של דבר אין כאן ניצחון בנוק-אאוט אבל פרץ בהחלט היה ביתרון על אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully