וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת ישראל: האו"ם משך תמיכתו ממרכז נשים פלסטיני ע"ש מחבלת

30.5.2017 / 0:05

הארגון הפסיק את תמיכתו במרכז שקרוי על שמה של דלאל מוגרבי מפיגוע "אוטובוס הדמים" ב-1978 שבו נרצחו 35 ישראלים. בסוף השבוע הודיעה נורבגיה על הפסקת המימון למרכז. נתניהו: "לא יכולים לקבל את זה שממשלות ידידותיות תומכות בארגונים שמאדירים טרור"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

לשכת מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הודיעה אתמול (שני) כי הארגון הפסיק את תמיכתו במרכז נשים פלסטיני שקרוי על שם המחבלת דלאל מוגרבי, מפקדת חוליית הטרור שביצעה את פיגוע "אוטובוס הדמים" בכביש החוף בשנת 1978 שבו נרצחו 35 ישראלים, בהם 12 ילדים. החלטה זו התקבלה לבקשת ישראל.

מוקדם יותר אתמול בישיבת סיעת הליכוד התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוגיה ואמר כי ישראל פנתה למזכ"ל גוטרש בנושא. "אני חושב שאתם עדים זה זמן למדיניות התקיפה שאנחנו נוקטים במדיניות החוץ שלנו ביחס לדברים שפעם התקבלו אולי כמובנים מאליהם אבל אנחנו לא רואים אותם כך.

"אנחנו נוקטים את העמדה הזו גם מול הטובים שבידידינו ומבהירים להם שאנחנו לא יכולים לקבל את זה שממשלות ידידותיות תומכות בארגונים שמאדירים טרור נגדנו או פועלים נגד חיילי צה"ל. זה תהליך שהתחיל". נתניהו סיפר על המאמצים למשיכת התמיכה ואמר כי "אלה הם ניצנים של דברים שאנחנו עושים לרוחב היריעה", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "לישראל אין צ'ק פתוח מטראמפ בהתנהלות עם הממשל"
"טראמפ צעק על אבו מאזן בפגישתם בבית לחם: 'רימית אותי!'"
טילרסון: טראמפ הפעיל לחץ רב על נתניהו ואבו מאזן כדי שיגיעו לפשרה

ישיבת ממשלה מיוחדת בכותל המערבי, 28 במאי 2017. אמיל סלמן, הארץ
"תהליך שהתחיל". נתניהו/הארץ, אמיל סלמן

ביום ראשון בבוקר שוחח אלון בר, סמנכ"ל ארגונים בינלאומיים במשרד החוץ, עם רוברט פייפר, מתאם הפעילות ההומניטרית של האו"ם מול הפלסטינים, והביע דאגה עמוקה מהחיבור של סוכנויות האו"ם עם פעילות האדרה של מחבלים במרכז שנחנך בשבוע שעבר בכפר בורקה. בשיחה דרש בר הסברים מפורטים ביחס למימון המרכז והבהיר כי ישראל מצפה לפעולה מידית של האו"ם כדי להבטיח שמקרים כאלו לא יישנו.

בסוף השבוע אף הודיעה נורבגיה על הפסקת המימון של המרכז, שנועד לשמש אתר לפעילות נשים, ודרשה מהרשות הפלסטינית להשיב את כספי הסיוע הנורבגיים שניתנו להקמתו. שר החוץ הנורבגי בורג'ה ברנדה תקף בחריפות את הפלסטינים ואמר כי "נורבגיה לא תאפשר לעצמה להיות מזוהה עם מוסדות שנקראים על שמות של טרוריסטים בדרך כזו. לא נקבל את השימוש של סיוע נורבגי למטרות כאלה". נורבגיה דרשה מהפלסטינים להסיר באופן מידי את הלוגו של משרד החוץ הנורבגי מסמל הבניין.

עצרת האו"ם בניו יורק, ספטמבר 2011. רויטרס
האו"ם/רויטרס

במשרד החוץ בירכו על החלטת ממשלת נורבגיה ואמרו כי "נורבגיה נקטה צעד הנכון. עמידה תקיפה נגד הנצחתם של טרוריסטים היא חלק שאין בלתו מהמאמץ הבינלאומי למגר את הטרור. אנו ממליצים לקהילה הבינלאומי לבדוק היטב לאן הולך הכסף שהיא משקיעה ברשות הפלסטינית ומצפים שכלל השותפים בפרויקט ינהגו כמו נורבגיה".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון אמר אמש כי "הקריאה המבישה של המרכז החינוכי לנערות על שם המחבלת שרצחה 35 ישראלים היא הוכחה נוספת לחינוך של הרשות הפלסטינית לשנאה ולאלימות". לדבריו, "אנו שוב עדים לניצול של כספי הסיוע של האו"ם להסתה אנטי-ישראלית מסוכנת. על האו"ם להפסיק את הקשר עם כלל הארגונים הפלסטינים המסיתים לאלימות ולהגביר את הפיקוח על הכספים המועברים למטרות הומניטאריות".

דני דנון במועצת הביטחון של האו"ם 20 באפריל 2017. UN Photo/Rick Bajornas, מערכת וואלה! NEWS
"ניצול של כספי הסיוע של האו"ם להסתה אנטי-ישראלית". דנון/מערכת וואלה! NEWS, UN Photo/Rick Bajornas

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully