וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה חקירתו של שר הפנים דרעי: חשוד בעבירות מרמה והלבנת הון

שר הפנים ורעייתו יפה יצאו ממשרדי להב 433 אחרי שנחקרו יותר מ-11 שעות. "שיתפתי פעולה באופן מלא ועניתי על כל שאלות החוקרים", אמר בסיום החקירה. הזוג דרעי ייחקר לפחות פעם נוספת בימים הקרובים, כנראה לאחר חג השבועות

צלמים זמניים מורשים

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה יצאו אמש (שני) ממשרדי היחידה להב 433 אחרי שנחקרו במשך יותר מ-11 שעות. השר דרעי, החשוד בעבירות הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס, נחקר לאחר מתן אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בחדר נפרד מרעייתו יפה. החקירה משותפת למשטרת ישראל, רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים.

דרעי אמר בתום חקירתו: "שיתפתי פעולה באופן מלא ועניתי על כל שאלות החוקרים. כמו שאמרתי, יש לי אמון במערכת אכיפת החוק ואני קורא לציבור להתאזר בסבלנות ולכבד את החקירה. אמשיך בעזרת השם במלוא הכוח והתנופה בעשייה הציבורית". דרעי ורעייתו ייחקרו לפחות פעם נוספת בימים הקרובים כנראה לאחר חג השבועות.

במסגרת חקירת הפרשה עוכבו לחקירה 14 מקורבים לשניים, בהם חבר מועצת ירושלים משה ליאון ומנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אריאל משעל. במשך החודשים האחרונים אספה המשטרה אלפי מסמכים הקשורים לעמותת "מפעלות שמחה", העשויים לשפוך אור על החשדות נגד בני הזוג. בידי המשטרה 350 קלסרים, הכוללים את מסמכי העמותה מהשנים האחרונות שהובאו ליחידה החוקרת ב-70 ארגזים.

לקריאה נוספת:
350 קלסרים ב-70 ארגזים: מסמכי העמותה של יפה דרעי במרכז החקירה
החשד: בכירים במשרד בראשות דרעי אישרו כספים – לעמותה של אשתו
בין הנחקרים בפרשת דרעי: חבר מועצת העיר ירושלים, משה ליאון

אריה דרעי , מאי 2017. נועם מושקוביץ
"שיתפתי פעולה באופן מלא". דרעי יוצא לתפילה בבית הכנסת, הבוקר/נועם מושקוביץ

הפרשה נגד שר הפנים מסתעפת לא רק בגין חשד כי כספי מדינה הגיעו לעמותות שבראשות רעייתו יפה תוך ניגוד עניינים, אלא גם בשל תרומות של מאות אלפי שקלים שהעבירו לעמותות אנשי עסקים המקורבים לשר. לפי החשד, אנשי העסקים תרמו בעיקר לעמותת "מפעלות שמחה", שבראשה עומדת רעיית השר, ולעמותה נוספת, והכסף הועבר כמשכורות ולכיסוי הוצאות של מקורבי דרעי.

"מפעלות שמחה", שתקציבה עומד על יותר מעשרה מיליון שקלים בשנה, מפעילה תיכון ופנימייה לבנות חרדיות במצוקה ונחשבת לכל עולמה של יפה דרעי, ובכירי המשק מתגייסים לסייע לה בתרומות. ב-2016 פורסם בוואלה! NEWS כי איש העסקים מרטין שלאף, שהיה מבוקש בישראל בגין חשדות על מעורבותו בפרשיות שחיתות שונות תרם לעמותה עשרות אלפי שקלים.

עוד באותו נושא

חקירת דרעי: "השר היה מעורב בקרן השקעות שניהל משה ליאון"

לכתבה המלאה
משה ליאון בכפר המכביה. ראובן קסטרו
נחקר בפרשה ושוחרר ללא תנאים מגבילים. משה ליאון/ראובן קסטרו

כמו כן, המשטרה חוקרת את מעורבותו של דרעי בקרן השקעות, שאותה ניהל חבר מועצת עיריית ירושלים, רואה החשבון ליאון. כחלק מחקירת הקשר נבדק אירוע שבמהלכו תיווך דרעי בין משקיע אמריקני לבין הקרן ונבדקת אף אפשרות שבאמצעותה הועברו כספים שלא כדין. האירוע שנבדק התרחש לאחר שחרורו מהכלא של דרעי, בעת שהיה אדם פרטי. דרעי וליאון נחשבים למקורבים בשנים האחרונות וש"ס אף תמכה במועמדותו בבחירות לראשות עיריית ירושלים ב-2013.

מלבד ליאון נחקרו בפרשה גם ראש מטה במשרד ממשלתי וכן שני אנשי עסקים אמידים, המקורבים לתנועת ש"ס ומופיעים לעתים באירועיה. לאחר מותו של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של התנועה, ביקשו רבנים בש"ס מאחד משני אנשי העסקים לתרום למפלגה. לפי גורמים בש"ס איש העסקים העביר למפלגה תרומה בסך שלושה מיליון דולרים. איש העסקים הנוסף העביר גם הוא תרומות בסך מאות אלפי שקלים לעמותת "יהודה יעלה" של יפה דרעי.

גורם נוסף שנחקר אתמול בפרשה הוא אריאל משעל, שמונה בדצמבר האחרון למנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. משעל, עורך דין בהכשרתו, נחשב למקורבו של השר דרעי והוא אף המליץ עליו לתפקיד. הוא שימש לפני המינוי יועץ ברשות לפיתוח הגליל ועבד כיועץ אסטרטגי בקמפיין ש"ס בבחירות.

(עדכון ראשון: 21:29)

אריה דרעי , מאי 2017. נועם מושקוביץ
דרעי בדרכו לבית הכנסת, הבוקר/נועם מושקוביץ
אריה דרעי , מאי 2017. נועם מושקוביץ
דרעי בדרכו לתפילה, הבוקר/נועם מושקוביץ
אריה דרעי, מאי 2017. נועם מושקוביץ
במסגרת החקירה עוכבו 14 ממקורביו. דרעי, הבוקר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully