וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלך סעודיה שקרן": הקריקטורה שמעמיקה את המשבר במפרץ

29.5.2017 / 11:25

באל-ג'זירה הקטארית פורסם איור שבו נראה סלמאן, לצד נשיא מצרים א-סיסי, כשהם מפיצים "פייק ניוז". בשל סערה ברשתות החברתיות הקריקטורה הוסרה, אך המתיחות שהחלה בשל דברים שיוחסו לאמיר קטאר מחריפה. "יש סכנה גדולה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קריקטורה שפורסמה אתמול (ראשון) ברשת אל-ג'זירה הלועגת לסלמאן מלך ערב הסעודית החריפה את המשבר בין קטאר, שממנה משדרת הרשת, לבעלות בריתה במפרץ. המשבר החל בעקבות התבטאויות שיוחסו לאמיר קטאר תמים בן חמד א-ת'אני, בהן תמיכה ביחסים טובים יותר עם איראן, אויבתה של ערב הסעודית.

באיור, שפורסם בחשבון הטוויטר של הרשת, נראים סלמאן ולצדו נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי כשהם מפיצים "פייק ניוז" דרך הטלוויזיה. הרשתות החברתיות סערו, וההאשטג "אלג'זריהמעליבהאתמלךסעודיה הפך לפופולרי ביותר בערב הסעודית ובמדינות המפרץ.

הרשת הקטארית, שנחסמה לשידור בערב הסעודית, באיחוד האמירויות הערביות ובמצרים, הסירה את הקריקטורה, אך העיתוי שבו בחרה לתקוף את המלך סלמאן רק החריף את המתיחות, שמתקרבת לממדי המשבר ששרר ביניהן ב-2014. בדוחא טוענים כי הם היו נתונים למתקפת סייבר וכי האמיר מעולם לא אמר את מה שיוחס לו, אך בתקשורת בערב הסעודית ובאיחוד האמירויות תוקפים מאז השבוע את א-ת'אני ללא הרף.

לקריאה נוספת בנושא
קרבה לאיראן ויחסים עם ישראל: הנסיכות הסוררת מתסיסה שוב את המפרץ
זעם במדינות המפרץ על דברי אמיר קטאר: "התייצב לצד אויבינו"
"היחסים עם ישראל טובים": הודעות מטעם אמיר קטאר עוררו סערה

קריקטורה הלועגת למלך סעודיה סלמאן, 28 במאי 2017. אל-ג'זירה, צילום מסך
קריקטורה הלועגת למלך סעודיה סלמאן, 28 במאי 2017/צילום מסך, אל-ג'זירה

שר החוץ של איחוד האמירויות הזהיר אתמול כי הברית בין מדינות המפרץ עומדת בפני משבר גדול וכי יש צורך דחוף בשיקום האמון בין הצדדים. "מדינות מועצת שיתוף הפעולה במפרץ נמצאות במשבר חדש וחריף, שנושא עמו סכנה גדולה", כתב אנוואר גרג'ש בחשבון הטוויטר שלו.

"כדי לעצור את הפילוג יש צורך בשינוי ההתנגדות, בבניית האמון ובהשבת האמינות", הוסיף, מבלי להזכיר מפורשות את שמה של קטאר. ערב הסעודית ובעלות בריתה אמנם לא התייחסו מפורשות לדברי אמיר קטאר, אך היד החופשית שניתנת לתקשורת בשטחן להלום בו מצביעה על כך שהן סבורות כי הדברים שפורסמו בשמו אכן נאמרו.

בנוסף לכך, בהודעה שפרסמו אתמול צאצאיו של אבן עבד אל-וואהב, מייסד הוואהביזם - שדוגלת בפירוש האסלאם כלשונו ונהוגה בערב הסעודית וגם בקטאר - הם הביעו התנערות ממשפחת א-ת'אני השלטת בדוחא. 200 מצאצאיו קראו לקטאר לשנות את שמו של המסגד הנושא את שם אבי המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully