וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל אחרי ה-G7: לא ניתן לסמוך עוד על ארה"ב ועל בריטניה

קנצלרית גרמניה חשפה בדבריה את האכזבה מהמדיניות של וושינגטון ושל לונדון, בתום פסגה מתוחה במיוחד. "אנחנו רוצים לשמור על יחסים טובים, אבל עלינו לקחת את גורלנו בידינו"

רויטרס

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום (רביעי) כי על אירופה "לקחת את גורלה בידיה שלה". זאת, ברקע המחלוקות עם ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועם ממשלת בריטניה, שפורשת מהאיחוד האירופי, ולאחר שבסוף השבוע האחרון התקיימו פסגת G7 בסיציליה ופסגת נאט"ו בבריסל. במהלכן של שתי הוועידות התגלעו מחלוקות רבות, בעיקר בין וושינגטון ליתר בעלות בריתה במערב.

לדברי הקנצלרית, ארצות הברית ובריטניה הן כבר לא שותפות שניתן להסתמך עליהן. "הזמנים שבהם יכולנו לסמוך לחלוטין על אחרים בדרך להסתיים, חוויתי זאת בימים האחרונים", אמרה מרקל בעצרת בחירות במינכן, לקראת הבחירות בספטמבר שבהן תנסה להיבחר לכהונה רביעית. "עלינו האירופים לקחת את גורלנו בידיים שלנו. גרמניה ואירופה אמנם יתאמצו כדי שהיחסים עם ארצות הברית ועם בריטניה יישארו טובים, אך עלינו להילחם למען גורלנו שלנו".

לקריאה נוספת בנושא
כבוד מלכים במזה"ת ועצבנות באירופה: המסע הראשון של טראמפ
טראמפ תקף את נאט"ו במהלך פסגת הברית: "חייבים לנו המון כסף"
מקרון על לפיתת היד של טראמפ: "רק ככה מקבלים כבוד"

נשיא ארה"ב טראמפ וקנצלרית גרמניה מרקל בפסגת G7 באיטליה, 26 במאי 2017. רויטרס
חוסר אמון. טראמפ ומרקל בפסגת ה-G7/רויטרס

יתרה מכך, מרקל הדגישה את הצורך בשימור היחסים עם נשיא צרפת החדש עמנואל מקרון, המחזיק בעמדות פרו-אירופיות ושואף להרחבת שיתוף הפעולה בין חברות האיחוד. היא איחלה לו הצלחה, והבהירה: "היכן שגרמניה תוכל לעשות, נעשה זאת, כי גרמניה יכולה להצליח רק אם אירופה מצליחה".

בדבריה, הביעה הקנצלרית את אכזבתה מכך שפסגת שבע המדינות המתועשות הסתיימה ללא הסכמה בין ארצות הברית ליתר חברות הארגון - גרמניה, צרפת, קנדה, יפן, איטליה ובריטניה - סביב הסכם פריז למאבק בשינוי האקלים. במהלך הוועידה, טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא זקוק לשבוע נוסף כדי לקבל הכרעה בנושא, ומרקל אמרה אתמול כי השיחות היו קשות מאוד, "שלא לומר מאוד מאכזבות".

עוד באותו נושא

טראמפ סיכל - ופסגת ה-G7 הסתיימה ללא תמיכת ארה"ב בהסכם האקלים

לכתבה המלאה
עמנואל מקרון ואנגלה מרקל על גג משרדה של הקנצלרית בברלין. רויטרס
רוצה לשפר את היחסים עם צרפת. מרקל ומקרון/רויטרס

פרט לחוסר ההסכמה בנוגע להסכם האקלים, טראמפ תקף גם את חברות נאט"ו במהלך נאום הפתיחה של הפסגה על כך שהן לא ממנות מספיק מתקציב הארגון. בנוסף לכך, הוא נמנע מלהתחייב לסעיף 5 באמנת הברית, שקובע כי מתקפה על אחת מחברותיה כמוהה כמתקפה על המדינות החברות כולן.

בנוסף לכך, בתקשורת הגרמנית דווח כי טראמפ אמר במהלך פגישתו בבריסל עם ראש הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר כי מדיניות הסחר של גרמניה היא "רעה, רעה מאוד". נשיא ארצות הברית סבור כי גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, מוכרת יותר מדי כלי רכב מתוצרתה בארצות הברית, מה שפוגע בתעשיית הרכב האמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully