וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הארנונה: ועדת החקירה שעשויה לשנות את פני הנגב

28.5.2017 / 11:21

שר הפנים דרעי אישר את סדר יומה של הוועדה שתבחן שרטוט מחדש של הגבולות בין הרשויות בדרום, כך שהמועצות המקומיות והיישובים הבדואים יזכו לתקציבים גבוהים יותר: "הוועדה תביא לסדר חדש בנגב ולצדק חלוקתי בין הרשויות"

בניין עיריית שדרות. בני בן סימון
דרישה לקבלת שטחי מסחר לתחום השיפוט המוניציפלי. עיריית שדרות/בני בן סימון

משרד הפנים מקדם שינויים בשרטוט גבולות המועצות בנגב, כך שמאות אלפי דונמים ונתחי תקציב משמעותיים יועברו לרשויות המקומיות וליישובים בדואיים, על חשבון המועצות האזוריות והקיבוצים. השר אריה דרעי אישר בשבוע שעבר את הנושאים שבהם תדון ועדת החקירה הגאוגרפית שהוקמה במשרד, והנושאים שידונו בה עשויים לשנות את פני הנגב – מבחינה כלכלית ומבחינה גאוגרפית.

לדברי דרעי, הוועדה תביא ל"סדר חדש" בנגב, שלדבריו יהיה צודק יותר ויעיל יותר. "הוועדות הגיאוגרפיות יובילו לצדק חלוקתי בין הרשויות המקומיות", מסר דרעי, "ראיה מרחבית, תוך התמקצעות ושמירת הידע הארגוני בתחום, תחסוך ביורוקרטיה, משאבים וזמן. הוועדה הגיאוגרפית באזור הדרום, כמו גם יתר הוועדות, תפעל על מנת ליזום ולקדם מהלכים חשובים לפיתוח מנועי צמיחה ברשות המקומית, לשיפור מתמיד בשירות לתושב".

השר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי, ישיבת ממשלה, 1 בינואר 2017. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
"סדר חדש בנגב". שר הפנים אריה דרעי/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

הוועדה תדון בדרישות של הרשויות לקבל חזקה על שטחים המצויים בקרבתן: בשדרות דורשים להעביר באופן מידי את המרכז המסחרי "מול 7", בכניסה לעיר, מתחום השיפוט המוניציפלי של המועצה האזורית שער הנגב. העירייה דורשת גם את אזור התעשייה בכניסה הדרומית לעיר, ומאות דונמים נוספים משער הנגב לצורך התרחבות, מהלך שקברניטי שער הנגב מתנגדים לו.

בעיריית אופקים דורשים כ-8,000 דונם מהמועצה האזורית מרחבים, שראשיה אינם מתנגדים לה עקרונית אך מסכימים להעברה קטנה יותר והדרגתית. המועצה המקומית מיתר עשוייה להפוך למועצה אזורית, ולספח אליה שורה של יישובים קטנים באזור.

הוועדה תדון גם בעתידם של כמה מבסיסי צה"ל: צאלים, שקו הגבול בין המועצות האזוריות מרחבים ואשכול עובר בתוכו, ובמרחבים דורשים את מחצית כספי הארנונה שמועברים כיום במלואם לאשכול; ורמון, הכפוף כיום לרמת נגב, ועלה כדרישה של המועצה הקומית מצפה רמון המבקשת לשנות את הגבולות באזור כך שייכלל בשטחה.

שדה התעופה החדש  שיפתח ב2017 בתמנע "רמון"  - אבי אשכנזי באולפן. מערכת וואלה!
מי יקבל את כספי הארנונה? שדה התעופה בתמנע/מערכת וואלה!

נושא נוסף שיעלה לסדר יומה של הוועדה הוא בקשת המועצה האזורית אל-קסום להפוך שותפה לאזור התעשייה שאמור לקום בצומת שוקת. השותפות הנוכחיות הן מיתר בני שמעון, חורה ולקייה. חלוקת הכנסות מהמועצה התעשייתית נאות חובב תדון אף היא, כשהמועצות שעל הפרק הן מרחבים, נווה מדבר, שגב שלום, תל שבע, ערערה וירוחם.

גם שדה התעופה תמנע ייכלל בסדר יומה של הוועדה, בעקבות בקשת המועצה האזורית חבל אילות לקבל מחצית מכספי הארנונה שגובה עיריית אילת מהנמל. נציגי הוועדה יצטרכו אף לתת תשובה לשאלת הפיכת אזור התעשייה מישור רותם שבתחום המונציפלי של המועצה האזורית תמר, לגוף נפרד ורשות בפני עצמה. כיום מחולקות הכנסות הארנונה של המועצה בין תמר, דימונה וערד, כשבפועל המועצה האזורית תמר היא השולטת ומפעילה את אזור התעשייה.

רשימת המועצות שיעלו לדיון בוועדה: אופקים, אילת, אל קסום, אשכול, באר שבע, בני שמעון, דימונה, הערבה התיכונה, חבל אילות, חורה, ירוחם, כסייפה, לקייה, להבים, מיתר, מרחבים, מצפה רמון, נתיבות, נאות חובב, נווה מדבר, עומר, ערערה בנגב, ערד, רהט, רמת הנגב, שגב שלום, שדרות, שער הנגב, תל שבע, תמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully