וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מפגינים ליד בית היועמ"ש: "ניסיונות ההפחדה לא חוקיים"

27.5.2017 / 23:44

המוחים התאספו בסמוך לביתו של אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, שבוע לאחר שנעצרו באלימות 20 מפגינים במקום. ח"כ מרגלית: "פרטיותו של היועץ המשפטי לממשלה לא חשובה יותר מהדמוקרטיה הישראלית"

צלמים זמניים מורשים
הפגנה מול ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, 27 במאי 2017. ראובן קסטרו
הפגנות מחוץ לביתו מתקיימות מדי מוצאי שבת/ראובן קסטרו

כ-200 מפגינים התאספו אמש (שבת) בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, במחאה על צמצום זכות המחאה ומעצרם של מפגינים שמחו מול ביתו בשבועות האחרונים. המוחים קראו למנדלבליט לקבל בהקדם החלטה בנושא הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתינהו. ההפגנה התקיימה במרחק של כחצי קילומטר מהרחוב שבו גר היועמ"ש, מול עיניהם הבוחנות של עשרות שוטרים. לדברי המפגינים, חברי הכנסת שהשתתפו בהפגנה ביקשו מהשוטרים שלא ימנעו מהמפגינים את זכותם למחות. 20 מפגינים עוכבו הערב לחקירת משטרה.

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) אמר בהפגנה כי "המשטרה אינה גוף פרטי של השלטון ונציגיו - אנחנו כאן לתת רוח גבית לאזרחים ולזכות הבסיסית להפגין. פרטיותו של היועץ המשפטי לממשלה לא חשובה יותר מהדמוקרטיה הישראלית".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הגיעה גם היא להפגנה ואמרה כי "בישראל של נתניהו הזכות להפגין מגיעה עם כוכבית ואותיות קטנות: 'כל עוד אין איום על שלטוני הבלתי מעורער'". לדבריה, "לא בעירי פתח תקווה ולא בשום מקום בישראל תיאסר הזכות למחאה לגיטימית. ההתעמרות באזרחים וניסיונות ההפחדה של המשטרה לא חוקיים, ומסתמכים על פרשנות דרקונית שהשר לביטחון והמפכ"ל צריכים לתת עליהם את הדעת ומיד. אמשיך לעמוד לצד המפגינים והמפגינות שניצבים בעוז מול מערכת שרומסת את זכותם הבסיסית ביותר".

עוד בוואלה! NEWS:
קרבה לאיראן ויחסים עם ישראל: הנסיכות הסוררת מתסיסה שוב את המפרץ
לפני הפגנת השמאל: מועמדי העבודה מתכתשים על כניסה לממשלה
לאחר 40 ימים: הסתיימה שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים

ח"כ מיכל רוזין  בוועדה המסדרת של הכנסת, מאי 2015. טלי מאייר
"אמשיך לעמוד לצד המפגינים שניצבים בעוז מול המערכת". רוזין/טלי מאייר

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), שלקחה חלק בהתכנסות, אמרה: "אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד כאשר זכות היסוד של כל אזרח במדינה דמוקרטית נרמסת. זכות ההפגנה היא זכות יסוד ואנחנו כנבחרי ציבור לא נוכל לעמוד מנגד כאשר פוגעים בהן. אני סבורה שצריך להפגין מול משרדיהם של אישי ציבור - נבחרים ופקידים כאחד, אבל החלטתה של המשטרה במקרה זה דורסנית וחריגה ואין בינה לבין החלטת בג"צ כל קשר".

ספיר סלוצקר עמראן,מהאגודה לזכויות האזרח סיפרה על אלימות שוטרים בהפגנה: "תיעדנו את התנהלות השוטרים ואז אחד מהם פשוט דחף את הידיים שלנו בברוטאליות וניסה למנוע מאיתנו להצטלם, ולאחר מכן סירב להזדהות לבקשתנו".

בשבוע שעבר נעצרו תשעה מפגינים שטענו כי המשטרה השתמשה נגדם באלימות קשה. בין היתר פונה אחד ממובילי המחאה, מני נפתלי, אל בית החולים, עם חשש לשבר בידו וכן פונו משתתפים נוספים כשהם סובלים מחבלות שונות. עו"ד דניאל חקלאי המייצג את נפתלי כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "התרשמותי היא שלא הייתה שום סיבה למעצר או לעיכוב. אני כותב את הדברים בזהירות מפני ששמעתי רק את גרסת העצורים והמעוכבים. במשטרה אמרו כי "חלק מהמוחים סרבו להענות להוראות השוטרים והפריעו בעבודת השיטור תוך הפרעה לסדר הציבורי וחסימת הכביש. אנו דוחים כל ניסיון לקושש כותרות בדרך של עימות עם השוטרים ופגיעה בעבודת השיטור ובתושבים. משטרת ישראל תתיר את חופש המחאה תוך שמירה על הסדר הציבורי ושמירה על שלטון החוק".\

(עדכון ראשון: 21:24)

הפגנה מול ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, 27 במאי 2017. ראובן קסטרו
ההפגנה בפתח תקווה, אמש/ראובן קסטרו
הפגנה מול ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, 27 במאי 2017. ראובן קסטרו
ההפגנה בפתח תקווה, אמש/ראובן קסטרו
הפגנה מול ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, 27 במאי 2017. ראובן קסטרו
ההפגנה בפתח תקווה, אמש/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully