וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "אם סעודיה לא תשתף פעולה עם איראן - היא תפסיד"

25.5.2017 / 23:20

ביום השנה ה-17 לנסיגת צה"ל מדרום לבנון תקף מזכ"ל חיזבאללה את עסקת הנשק בין ארה"ב לערב הסעודית, ואמר כי היא תוביל לעוד שפיכות דמים. "אני מייעץ לסעודים לחדול מהמאבק, מהשנאה והמלחמה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (חמישי) כי ערב הסעודית תוביל לשפיכות דמים נוספת במסגרת מאבקה עם איראן, והפציר בריאד לנסות ולקיים דיאלוג ומשא ומתן עם טהראן. זאת לאחר הוועידה שהתקיימה השבוע בממלכה בהשתתפותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שיחד עם המלך סלמאן גינה את הרפובליקה האסלאמית והבטיח לנקוט יד קשה נגדה.

"אני מייעץ לסעודים לחדול מהמאבק, מהשנאה והמלחמה", אמר נסראללה בנאום ששודר בטלוויזיה לציון יום השנה ה-17 לנסיגת ישראל מרצועת הביטחון בדרום לבנון. "הפתרון היחיד למען המוסלמים והאזור כולו הוא דיאלוג עם איראן ומשא ומתן עם איראן".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב מודה: מאה אזרחים נהרגו בתקיפה אווירית במוסול בחודש מרץ
דיווח: "המחבל ממנצ'סטר הוכשר במחנה של דאעש בסוריה לפני הפיגוע"

נאום של מזכ"ל חיזבאללה נסראללה לרגל נסיגת צה"ל מדרום לבנון, 25 במאי 2017. רויטרס
מסר לריאד. נסראללה בנאומו לרגל הנסיגה מדרום לבנון/רויטרס

עוד אמר נסראללה כי "הנתיב שבו אתם (ערב הסעודית) צועדים יוביל רק לבזבוז מיליארדי דולרים נוספים ולשפיכות דמים נוספות, ואתם אלו שתפסידו. אתם תיכשלו". בדבריו התייחס מזכ"ל הארגון השיעי לעסקת הענק שנחתמה בין ארצות הברית לערב הסעודית במהלך ביקורו של טראמפ.

נסראללה אמר כי מטרת הוועידה בריאד הייתה לשכנע את ארצות הברית "להתעמת באופן ישיר" עם "איראן ועם כוחות ההתנגדות" - מונח המתייחס לברית האזורית שמובילה טהראן יחד עם משטרו של בשאר אסד בסוריה, חיזבאללה וארגונים שיעיים בעיראק.

היריבות בין ערב הסעודית לאיראן מתדלקת את המלחמות והסכסוכים באזור, כולל את המלחמה בסוריה, שם חיזבאללה מסייע לאסד בלחימתו במורדים ובארגון "המדינה האלסאמית" (דאעש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully