וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ביקור טראמפ: בישראל מגבשים חבילת הטבות לפלסטינים

15.5.2017 / 20:45

פרסום ראשון: גורם מדיני אמר לוואלה! NEWS כי ישראל מגבשת חבילת מחוות כלכליות-אזרחיות לאוכלוסייה הפלסטינית, ושאחד הצעדים שנבחנים נוגע להרחבת הפעילות במעבר אלנבי. בישיבת הקבינט הקרובה צפויים השרים להתעדכן בצעדים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

ישראל מגבשת חבילת מחוות כלכליות-אזרחיות לאוכלוסייה הפלסטינית, כחלק מההיערכות לקראת הגעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשבוע הבא – כך אמר היום (שני) גורם מדיני לוואלה! NEWS. אחד הצעדים שנבחנים נוגע להרחבת הפעילות במעבר אלנבי, ולייעול ושיפור התנאים במעבר הגבול העיקרי, שדרכו יוצאים ונכנסים פלסטינים לישראל. ביום ראשון הקרוב צפוי להתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון מיוחד לקראת ביקורו של טראמפ, שבמסגרתו צפויים השרים להתעדכן בצעדים.

עם זאת, בירושלים שוררת אי-ודאות גדולה בנוגע לכוונותיו של הנשיא טראמפ לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, וגורמים בממשלה הביעו בימים האחרונים ספקנות בנושא. לדברי גורם מדיני, "ראש הממשלה בנימין נתניהו ינסה להסביר לטראמפ שאבו מאזן הוא לא פרטנר אמתי לשלום ושזה לא הזמן להשיק מחדש מהלך מדיני".

במקביל, אמר גורם מדיני אחר לוואלה! NEWS כי בממשל טראמפ מחפשים מאוד "יוזמות שישנו את המצב, ונתניהו חייב להראות לטראמפ נכונות ויוזמה". בעוד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ויתר ככל הנראה על הרבה מהתנאים המוקדמים שלו לחידוש המשא ומתן, הקלות ומחוות ישראליות כלפי הפלסטינים עשויות לסייע לנתניהו מול ארצות הברית.

לקריאה נוספת:
נתניהו רוצה לנאום לצד טראמפ במצדה - אך בבית הלבן מסתייגים
בן בית בארץ הקודש: שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן מתחיל כהונתו
בצעד חריג: נתניהו פרסם פרוטוקול שיחתו עם טראמפ על השגרירות

חייל ליד מעבר אלנבי, מרץ 2014. AP
ייעול ושיפור התנאים. מעבר אלנבי/AP

לפני כחודשיים סייר השליח המיוחד של הנשיא לאזור ג'ייסון גרינבלט במעבר אלנבי במהלך ביקורו בישראל וברשות הפלסטינית. הוא גם שוחח על הנושא בפגישותיו האחרונות עם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, שביקר בוושינגטון פעמיים בשבועות האחרונים.

בסבבי הפגישות האחרונים הציג כץ את היוזמות הכלכליות האזוריות שהוא מקדם – הקמת אי מלאכותי מול חופי עזה וחיבור מדינות המפרץ והרשות הפלסטינית לישראל ולנמלי הים התיכון ברשת רכבות. הוא אמר שהוא מאמין שהתכניות "עשויות להיות game changers (משני מציאות)", ושאפשר לקדם אותן גם בנסיבות הנוכחיות, לצד הניסיונות לחדש את התהליך המדיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליח ממשל טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. ירושלים, 13 במרץ 2017. שגרירות ארצות הברית בישראל
מאטי שטרן, מערכת וואלה! NEWS
גרינבלט ונתניהו בפגישתם בישראל/מערכת וואלה! NEWS, שגרירות ארצות הברית בישראל מאטי שטרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully