וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשה הביטחונית נחשפת: שני אנשי שב"כ נאשמים במעילת ענק

15.5.2017 / 14:29

לבקשת וואלה! NEWS התיר בית המשפט לפרסם כי שני עובדים מואשמים בגניבת כספי הארגון. החקירה נגד השניים החלה לאחר שעלה חשד לאי-סדרים כספיים וחריגה מנהלים. השניים נעצרו לפני כחודש, ויישארו במעצר עד להחלטה אחרת בעניינם

עריכת וידאו: ניר חן

פרסום ראשון: המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה כתב אישום נגד שני עובדי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בגין מעילת ענק בכספי הארגון – כך התיר היום (שני) בית המשפט המחוזי מרכז לפרסום לבקשת וואלה! NEWS. כתב האישום מייחס להם בין היתר עבירות של גניבה בידי עובד ציבור וזיוף. המשטרה הגישה בקשה לעצור את השניים עד תום ההליכים אך בית המשפט האריך את מעצרם עד לקבלת החלטה אחרת בעניינם.

השניים, עובדי מנהלה וכספים, נעצרו בתחילת החודש שעבר. החשדות נגד השניים עלו במסגרת הליך ביקורת פנימי, שבוצע על ידי שב"כ. במהלכו עלה החשד לאי-סדרים כספיים, חריגה מנהלים ומעשי גניבה. המידע הועבר למח"ש, ולאחר קבלת אישור מפרקליט המדינה שי ניצן נפתחה חקירה פלילית. מח"ש התנגדה לפרסום הפרשה, אולם בעקבות פניית וואלה! NEWS היא הותרה לפרסום.

עוד בוואלה! NEWS
15 שנות מאסר לצעיר שדקר למוות את החייל יפתח גריידי במועדון ברעננה
בת שנתיים מהגליל מאושפזת במצב אנוש אחרי שבאה במגע עם חומר הדברה
הודו: אנסו צעירה - ורוצצו את גולגולתה כשאיימה לספר לרשויות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני עובדים נאשמים במעילת ענק בכספי שב"כ/מערכת וואלה!, צילום מסך

שב"כ שיתף פעולה בחקירה. מהארגון נמסר כי הוא "רואה בחומרה רבה כל פגיעה בחוקי המדינה ובערכי הארגון, וסומך ידיו על מח"ש ועל מערכת אכיפת החוק שימצו את הדין עם המעורבים בעניין".

מטעמם של באי כוחו של אחד הנאשמים, עו"ד יאיר רגב ועו"ד טלי גוטליב נמסר: "מרשינו הודה משחר חקירתו בביצוע עבירת גניבה ושיתף פעולה עם חוקריו. מדובר באיש ערכי שתרם רבות לחברה ומעד מעידה עליה הוא מצטער מאוד.
בית המשפט קיבל את עמדתנו כי יש לבחון את שחרורו והורה כי תיבחן האפשרות לשחררו למעצר בית".

עורכי הדין משה יוחאי, ציון רלי אבישר ורונן שינדלר, המייצגים נאשמת הקדרה לפרשה מסרו בתגובה: "הנתונים שפרסם השב"כ אינם נכונים. מרשתי החזירה את רוב הכספים המדוברים. בהמשך כשייחשפו בפנינו כל חומרי החקירה יתגלו נתונים נוספים שיהפכו את ההאשמות מ"מעילת המיליונים".

(עדכון ראשון: 13:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully