וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר בינלאומית: פעילות בתי חולים שובשה, מאות ארגונים הושבתו

ארגונים בבריטניה, בספרד, בפורטוגל וב-71 מדינות נוספות הושבתו לאחר שמחשביהם נפרצו. לא ברור אם יש קשר בין עשרות אלפי המתקפות, אך בכולן דורשים ההאקרים תשלום כופר במטבע ביטקוין כדי לפתוח את המחשב מחדש

אילוסטרציה. ShutterStock
טרם דווח על מישהו ששילם את הכופר/ShutterStock

שורה של מתקפות סייבר אירעה אתמול (שישי) ברחבי העולם והשביתה ארגונים בבריטניה, איטליה, ספרד, פורטוגל, רוסיה, אוקראינה, ארצות הברית, טייוואן ומדינות נוספות. המתקפה, שהתמקדה תחילה ב-11 מדינות באירופה, התרחבה לאחר מכן ל-74 מדינות ברחבי העולם, ופגעה בין היתר בשירותי בריאות, תקשורת ומשלוחים.

במרבית המתקפות נמסרה דרישת תשלום כופר במטבע המקוון ביטקוין. עדיין לא ברור אם המתקפות קשורות זו לזו, אך חברת האבטחה AVG פרסמה הודעה בחשבון הטוויטר שלה, לפיה זוהו כ-36 אלף ניסיונות תקיפה. על פי ההודעה, נקבע כי "מדובר במתקפת ענק".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ מזהיר את קומי: "כדאי לו לקוות שאין הקלטות של שיחותינו"
מאסרים, עינויים ואלימות: צ'צ'ניה רודפת אחרי חברי הקהילה הגאה
ממשל טראמפ שוקל: תיאסר נשיאת מחשבים ניידים גם בטיסות מאירופה

רשתות בבתי חולים בבריטניה הושבתו במתקפת סייבר הדורשת כופר. טוויטר, צילום מסך
ההודעה שהופיעה על המחשבים שנפרצו בבריטניה/צילום מסך, טוויטר

אחד מהגופים הגדולים והחשובים ביותר שנפגעו ממתקפת הכופר הוא שירותי הבריאות הלאומיים של בריטניה, NHS, ועשרות בתי חולים במדינה הושפעו מכך. בעיתון הבריטי "גרדיאן" דווח כי הנוזקה חדרה למערכות נתוני מטופלים ורישום תורים וחסמה אותן, וכך גם קווי טלפון וחשבונות דואר אלקטרוני הקשורים ל-NHS.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה לרשת "סקיי ניוז" כי "המתקפה לא כוונה ישירות נגד NHS. זו מתקפה בינלאומית נגד מדינות וארגונים רבים". ממשרדה של ראשת הממשלה נמסר כי היא מעודכנת בכל פרטי מתקפת הסייבר, וכי שר הבריאות ג'רמי האנט מתודרך על ידי מרכז הגנת הסייבר הלאומי.

מ-NHS נמסר כי "כמה ארגונים דיווחו על מתקפת הסייבר. החקירה בנושא נמצאת בשלבים מוקדמים ובשלב זה לא קיימות ריאיות לכך שהושגה גישה למידע פרטי על חולים". הארגון הדגיש כי בדבריו כי הוא פועל לצד המרכז הלאומי להגנה בסייבר ועם משרד הבריאות בלונדון על מנת להתמודד עם התופעה, והוסיף: "נמשיך לעבוד עם צוות החקירה כדי לוודא" שאין פגיעה חמורה בשירותים לציבור או בחיסיון המידע הנוגע למטופלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית החולים סנט תומאס, לונדון, 12 במאי 2017. רויטרס
"המתקפה לא כוונה ישירות נגד NHS". בית החולים סנט תומס בלונדון, אתמול/רויטרס

אחד מעובדי NHS סיפר ל"גרדיאן" כי "וירוס הופיע על המסך וביקש מאיתנו לשלם 300 דולר כדי להיכנס למחשב שלנו". לדבריו, "הובילה לכך בעיית רשת, וכל העובדים התבקשו לכבות את המחשבים שלהם ולחכות להוראות נוספות". הוא הסביר כי המתקפה "השפיעה על מזרח אנגליה ועל כמה מקומות נוספים. מדובר במתקפה הגדולה ביותר מהסוג הזה שראיתי בשש שנות עבודתי בארגון".

כמה חברות ספרדיות גדולות נפלו קורבן למתקפה גם כן, בהן "טלפוניקה", חברת התקשורת הגדולה ביותר במדינה, וחברת הבת הדרום אפריקנית שלה. יעדים נוספים היו תאגיד "FedEx", חברות גז טבעי בספרד וחברות תקשורת בפורטוגל. "טלפוניקה" הבהירה כי המתקפה השפיעה על כמה ממחשבי העובדים, ולא על הלקוחות או על שירותי החברה.

מטה חברת "טלפוניקה", מדריד, ספרד, פברואר 2015. רויטרס
התוכנה מצפינה את המידע שעל המחשב. מטה חברת "טלפוניקה", מדריד/רויטרס

מממשלת ספרד נמסר כי חברות רבות הותקפו בידי תוכנת הכופר הזדונית, שפועלת באמצעות נעילת המחשב ודרישת כופר כדי להתחבר אליהם, לעתים תוך הצפנת המידע שעל המחשב. "התקבלה התרעה על תקיפה נגד כמה ארגונים, שהשפיעה על מערכות המחשוב שלהם", נמסר ממרכז הסייבר הלאומי בספרד.

טרם התברר אם המתקפות הצליחו לגרום לנזק ממשי, וטרם נמסר על ארגונים או יחידים שהותקפו ושילמו את הכופר הנדרש כדי להשיב את הגישה לרשת. חברת מיקרוסופט מסרה כי היא פועלת לשחרור עדכון דחוף למערכת ההפעלה שלה, שנועד למנוע את המתקפה במחשבים נוספים.

(עדכון ראשון: 19:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully