וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני, אלוף במילואים, מצדיע לתא"ל אפק על יציאתו מהארון

נועם תיבון

10.5.2017 / 11:00

יציאתו מהארון של הפרקליט הצבאי הראשי לא הפתיעה – הוא מעולם לא הסתיר זאת, ובצה"ל מעולם לא עשו מזה עניין. יותר מכל מוסד אחר, צה"ל מאפשר שוויון הזדמנויות ומאפשר מוביליות חברתית – וחשוב לשמור עליו כך

תא"ל שרון אפק, הפרקליט הצבאי הראשי. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"כל פקודיו מעריצים אותו". שרון אפק/ראובן קסטרו

זה שנים רבות שאני מכיר את הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף שרון אפק, משירות משותף בצה"ל. יציאתו מהארון הבוקר לא הפתיעה אותי, שכן הוא מעולם לא הסתיר את היותו גאה. ובאותה נשימה, הוא מעולם לא עשה מעובדה זו עניין, וגם בצה"ל איש לא עשה מזה סיפור. תא"ל אפק התקדם בזכות כישוריו עד למטה הכללי.

תא"ל אפק הוא קצין וג'נטלמן. משפטן מקצוען חד כתער, קצין חכם ומנוסה שכל צמרת צה"ל סומכת עליו בעיניים עצומות בנושאים הרגישים ביותר. קצין חרוץ בעל דוגמה אישית נדירה, שכל פקודיו מעריצים אותו. ולא פחות חשוב מכך: ספורטאי מחונן שמתמחה בריצות ארוכות ומרתונים, ובדרך כלל משאיר אבק לכל מי שמנסה להתמודד נגדו.

כמפקד אוגדת יהודה ושומרון ראיתי את ההערכה העצומה שרכשו לתא"ל אפק טובי המח"טים בצה"ל, גם כשידעו שהוא מהקהילה הגאה, והבנתי כי צה"ל הוא צבא חזק וללא דעות קדומות. יציאתו מהארון של הפרקליט הצבאי הראשי, יותר משהיא מעידה על תא"ל אפק, היא מעידה על צה"ל – צבא העם שאני, כמו כל עם ישראל, כל כך אוהב ומעריך.

תת-אלוף נועם תיבון הועלה לדרגת אלוף ומונה למפקד הגיס הצפוני. ינואר 2012. דובר צה"ל
"המהלך של תא"ל אפק מעיד טובות על צה"ל". אלוף/דובר צה"ל

בכל הסקרים צה"ל תמיד זוכה לאמון הגדול ביותר של אזרחי מדינת ישראל. אנחנו, ששולחים את בנינו ובנותנו לצה"ל, רגישים מאוד לכל חייל או חיילת שנפגעים ויודעים שמדינת ישראל חזקה ומשגשגת רק בזכות צה"ל.

צה"ל כצבא העם מאפשר שוויון הזדמנויות לכל חייל או חיילת שנכנסים בשעריו – יותר מכל מוסד אחר במדינה. צה"ל הוא המוסד החשוב ביותר למוביליות חברתית בישראל: הוא מאפשר לנער שהגיע מהפריפריה באילת להפוך בזכות כישוריו לרמטכ"ל גדי איזנקוט, ולנער שהלך כל הדרך מאתיופיה לישראל להפוך למג"ד – סגן-אלוף ציון שנקור.

על אף שהצבא הוא מוסד גברי באופן מובהק, צה"ל מוביל את החברה הישראלית בשוויון בין גברים לנשים. קצינות בצה"ל מתקדמות בזכות כישוריהן, וקצינים וקצינות באותו התפקיד מקבלים את אותו השכר ואותם התנאים. אנחנו כולנו כל כך גאים בחיילות ובקצינות הבכירות שלנו, ובראשן אלוף (במיל') אורנה ברביבאי. זו עוצמה ישראלית.

עוד מימי ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון עוסק צה"ל בחינוך, ומאפשר לעשרות בני נוער שנפלטו ממערכת החינוך לשרת שירות משמעותי, לתרום למדינה ולהשתחרר בתחושת ביטחון ביכולתם להשתלב בחברה הישראלית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"הקצינים בצה"ל מספרים על נטייתם המינית ללא מורא"

צה"ל מאפשר מפגש אמיתי וחברי בין כל חלקי החברה הישראלית: דתיים וחילוניים, שמאלנים וימניים, מתנחלים ובני ההתיישבות העובדת, גאים וסטרייטים - כולם משרתים ביחד, נלחמים ביחד על הגנת המדינה. לצערנו, חלקם אף נהרגים בהגנת המולדת, אך בעיקר נעשים חברים לכל החיים.

הקהילה הגאה במדינת ישראל משרתת בצבא ותורמת רבות לביטחון המדינה. במהלך 32 שנות שירותי נתקלתי בקצינים ובקצינות גאים בכל התפקידים - החל ממפקדי שדה קרביים, מ"פים ומג"דים מרקע דתי וחילוני, ודרך קציני וקצינות מטה בכל שדרת הפיקוד של צה"ל. בראיונות לקצינים ולקצינות כיום הם מציינים ללא מורא שהם גאים, והמפקדים מתייחסים לנושא במקצועיות ומקדמים את מי שצריך בהתאם לכישוריו ללא קשר לנטייתו המינית.

תא"ל אפק כבר סיים היום את ריצת הבוקר והתחיל יום ארוך של דיונים ופגישות עבודה. אז שרון, תדע שאני, אלוף במילואים נעם תיבון, גאה בך ומצדיע לך על אומץ לבך.

חשוב שכולנו, כל אזרחי ישראל, נשמור על צה"ל כצבא העם, צבא מנצח וערכי, ובעיקר פתוח לכולם - ללא הבדלי דת גזע ומין.

הכותב הוא אלוף (במיל') נועם תיבון, שכיהן בתפקידו האחרון כמפקד הגיס הצפוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully