וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: המושל ש"ביזה את האסלאם" - ייכנס לשנתיים לכלא

9.5.2017 / 16:05

אמירתו של המושל הנוצרי של ג'קרטה בתחילת השנה, הסתיימה בין כותלי בית המשפט בהכרעה, שבעיני רבים מהווה מבחן כושל ביחסה של המדינה המוסלמית הגדולה בעולם למיעוטים. תומכיו התאכזבו: "אם אדם שמקושר לשלטון נכלא על כך, מה אחרים יעשו?"

ראש עיריית ג'קארטה בזוקי ג'אהאג'ה פורנמה. רויטרס
לא ציפה לגזר הדין. פורנמה בבית המשפט/רויטרס

המושל הנוצרי לשעבר של ג'קרטה, בירת אינדונזיה, נידון היום (שלישי) לשנתיים מאסר בגין "חילול הקודש" של דת האסלאם - כשהשתמש בציטוט מהקוראן במהלך נאום פוליטי. בסוקי טג'האג'ה פורנמה, שהובס מאז אמירתו בבחירות על ראשות העיר, התאכזב למשמע גזר הדין שנחשב לחמור יותר מכפי שניתן היה לצפות, ובעיני רבים הוא מהווה מבחן כושל לסובלנותה של המדינה המוסלמית הגדולה בעולם.

במהלך קמפיין הבחירות הסוער בג'קרטה, קבוצות אסלאמיות במדינה עמדו מאחורי הפגנות אלימות, במחאה על האמירה שאותה פירשו כפגיעה באסלאם.

עוד בוואלה! NEWS
סגן השגריר הרוסי: "ישראל עושה הכול להימנע מפגיעה בכוחותינו בסוריה"
ממשיך להסתבך: שני בתי האבות שבהם תועדה התעללות - עם אותו מנהל
נשיא גרמניה נפגש עם אבו מאזן - והניח זר על קברו של ערפאת

מפגינה התומכת במושל ג'קרטה העומד לדין על האשמה חילול הקוראן. אינדונזיה, 13 בדצמבר 2016. AP
אמירה שעוררה סערה ברחבי המדינה. מפגינה באינדונזיה צופה במחאות, דצמבר 2016/AP

גזר הדין מהווה מכה חזקה לממשל האינדונזי ולנשיא, ג'וקו ווידודו, בעל בריתו של פורנמה. ווידודו, שפועל לדכא קבוצות קיצוניות בחברה, מייצג מדיניות שמטרתה להרגיע את המשקעים בין המגזרים השונים בחברה האינדונזית, ומשנתו גורסת כי מבלי לשמור על זכויות המיעוטים - עתיד המדינה בסכנה.

מחוץ לאולם בית המשפט, הפגינו תומכיו ומתנגדיו של פורנמה, אלה מול אלה. שופט העליון, דוויארסו בודי סנטריו, אמר במתן גזר הדין כי פורנמה "מואשם בהתנהגות פושעת וחילול הקודש, ולכן עונשו הוא שנתיים מאסר - למען יראו וייראו". פורנמה כבר הודיע כי יערער על העונש, ואולם חרף הדרמה שהתרחשה באולם, מחוצה לו לא נרשמו אירועים אלימים בין קבוצות המפגינים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ג'וקו וידודו, נשיא אינדונזיה. רויטרס
בן בריתו של פורנמה סופג ביקורת בעקבות גזר הדין. נשיא אינדונזיה, ג'וקו וידודו/רויטרס

תומכיו של פורנמה הביעו אכזבה גדולה לנוכח גזר הדין. "זו תבוסה גדולה למוניטין של אינדונזיה, בכל הקשור ליחסה למיעוטים", אמר אנדראס הרסונו, פעיל זכויות אדם שהפגין מחוץ לאולם. "אם מישהו כמו פורנמה, המושל של עיר הבירה, שמגובה על ידי המפלגה הגדולה ביותר, בעל בריתו של הנשיא, יכול להיאסר בהאשמות חסרות בסיס - מה אחרים יעשו?", אמר הרסונו.

פורנמה לא הביעה חרטה על דבריו, אולם התנצל על כך שביקר את מתנגדיו באמצעות שימוש בקוראן במהלך קמפיין פוליטי. לאור תבוסתו בבחירות הפנימיות בעיר, יחליפו המועמד המוסלמי אניס בסוודן. פרשנים במדינה מעריכים כי הפגנות המחאה מצד הקבוצות האסלאמיות הקיצוניות, הפעילו לחץ והיוו גורם השפעה מכריע בתוצאות הבחירות למושל הבירה.

הממשל האינדונזי, שמאוכזב גם הוא מהתוצאה שניתנה בבית המשפט, ספג ביקורת על כך שלא פעל מספיק להגן על זכויות המיעוטים במדינה. הנשיא ווידודו הגיב באיפוק לגזר הדין, וקרא לכל הצדדים לכבד את החוק. עוד לפני גזר הדין, הצהירה הממשלה כי תפעל לפירוק ארגון האסלאם הקיצוני "חיזב אוט טהיר", שחרט על דגלו לכונן חליפות אסלאמית, בתקווה כי בכך יירגעו הרוחות סביב משפטו של מושל ג'קרטה לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully