וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן תוקף את ישראל וקורא למוסלמים: "עלו לאל-אקצא"

סוכנויות הידיעות וטל שלו

9.5.2017 / 0:20

נשיא טורקיה האשים את ישראל במדיניות של אפרטהייד ואמר כי "כל יום שירושלים תחת כיבוש הוא עלבון". ארדואן יצא גם נגד העברת שגרירות ארה"ב לירושלים וחוק המואזין. משרד החוץ תקף בחזרה: "מי שמפר זכויות אדם בשיטתיות, שלא יטיף מוסר"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו בחודש שעבר: "בלמנו ניסיון של טורקיה לפרוץ את המצור על עזה ב"צוק איתן")

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן תקף אתמול (שני) את ישראל ואמר כי הוא תומך "במאבק הפלסטיני נגד הכיבוש בירושלים". בפורום "אל-קודס" באיסטנבול, ארדואן קרא לאזרחי המדינה לבקר לעתים תכופות במסגד אל-אקצא "כדי להגן על הזהות האסלאמית" שלו.

במשרד החוץ תקפו בחריפות את ארדואן. "מי שמפר זכויות אדם באופן שיטתי בארצו, שלא יטיף מוסר לדמוקרטיה האמיתית היחידה במרחב", נמסר. "ישראל שומרת באדיקות על חופש פולחן מלא ליהודים, מוסלמים ונוצרים - ותמשיך לעשות זאת חרף השמצות חסרות שחר".

על אף הסכם הפיוס בין ירושלים לאנקרה בשנה שעברה, שהוביל לסיום הנתק שנמשך מאז תקרית המרמרה ב-2010, ארדואן המשיך להתבטא בחריפות נגד מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים. "כל יום שירושלים נמצאת תחת כיבוש היא עלבון עבורנו", הוסיף ארדואן, שהזהיר את ישראל מפני שינוי הסטטוס-קוו באזור.

לקריאה נוספת בנושא
ארדואן: ישראל משתלטת על אל-אקצא, חמאס לא ארגון טרור
ארדואן נפגש עם ארגוני יהודים בארה"ב: "פתרון שתי המדינות נחוץ"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מגיע לעצרת תמיכה באנקרה, 17 באפריל 2017. רויטרס
תומך בפתרון שתי המדינות. ארדואן/רויטרס

לדבריו, "אפילו להזזת אבן" בירושלים עלולות להיות השלכות חמורות. הוא האשים את ישראל במדיניות של אפרטהייד ויצא נגד האפשרות שארצות הברית תעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים. "הדיונים על העברה אפשרית של שגרירות ארצות הברית בישראל לירושלים מדאיגים מאוד וצריך להפסיק אותם", אמר. "זאת לא העברת מיקום פשוטה. מי שחושב כך, לא מבין עד כמה האיזון בארץ הקודש חשוב".

הוא התייחס גם לחוק המואזין, וגינה אותו נחרצות. "זאת בושה שהדבר הזה עלה אפילו על סדר היום. העובדה שאלו שמדברים על חירות המחשבה והאמונה בכל הזדמנות מאשרים למעשה את הצעד הזה כשהם שותקים. לא נאפשר להשתיק את המואזינים מגני העדן של ירושלים", אמר ארדואן.

מסגד אל-אקצא, ירושלים. דצמבר 2015. קובי ריכטר, תצפית TPS
ארדואן מזהיר מפני שינוי בסטטוס-קוו. מסגד אל-אקצא/תצפית TPS, קובי ריכטר

נשיא טורקיה הוסיף: "למה הם מפחדים מהקריאה לתפילה? האם הם לא בטוחים באמונה שלהם? אנחנו לא מתייחסים ולא נתייחס לאזרחינו היהודים כך". הוא אמר עוד כי בלתי-אפשרי להשיג שלום ויציבות ללא פתרון הסוגיה הפלסטינית, שלדבריו תיפתר רק דרך פתרון שתי המדינות. הוא בירך על השינויים שביצע בשבוע שעבר חמאס, שנתמך על ידי אנקרה, במצע הארגון שלו.

ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים אמר בפורום כי "חובה על כל המוסלמים לשמור על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא". לדבריו, "לא תהיה יציבות באזור ללא פתרון הסוגיה הפלסטינית".

הפורום באיסטנבול, שיימשך גם היום, דן במורשת האסלאמית של ירושלים, ובו משתתפים נציגים של ארגוני צדקה אסלאמיים, מומחים, אנשי אקדמיה וגורמים רשמיים מהעולם.

(עדכון ראשון: 19:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully