וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט 512: עדות עד המדינה נגד אברג'יל נדחתה בשל מגעים להסדר טיעון

7.5.2017 / 9:42

בית המשפט המחוזי בתל אביב התכנס לדיון נוסף בפרשה שהובילה לקריסת ארגוני הפשע. עד המדינה היה אמור לעלות לדוכן העדים, ולסייע לתביעה לבסס את אישומי הרצח המיוחסים לאברג'יל, אך סנגורי הנאשם ביקשו להגיע להסדר טיעון

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי תל אביב דן הבוקר (ראשון) בפרשה 512, שהובילה לקריסת ארגוני הפשע בישראל. עד המדינה הראשון, ד', היה אמור לעלות לדוכן העדים, ולסייע לפרקליטות בביסוס אישומי הרצח המיוחסים ליצחק אברג'יל, ועוד 17 נאשמים. אלא שסנגורי הנאשמים ביקשו מהפרקליטות להגיע להסדר טיעון כדי למנוע את עדותו של עד המדינה. בהסכמת הצדדים, אישרה השופטת גיליה רביד את דחיית העדות ל-17 במאי.

"בפתח הישיבה פנו אלינו בא כח יצחק אברג'יל בשם שאר הנאשמים וביקשו לדחות את עדות עד המדינה הראשון בשבוע לנוכח התפתחות בתיק", אמרה השופטת. "לאחר שמיעת הצדדים, לאור העובדה כי מדובר בבקשה מוסכמת, נראה לנו לנכון להיעתר לה בעיתוי הנוכחי", קבעה.

כתב האישום, שהוגש ביולי 2015, מייחס לאחים יצחק ומאיר אברג'יל, אבי רוחן, מוטי חסין ו-14 נאשמים נוספים שורה של עבירות. אברג'יל הואשם בכך שעמד בראש ארגון הפשע, ברצח, בניסיון לרצח, בקשירת קשר לביצוע פשע, בחבלה חמורה, בפציעה בנסיבות מחמירות ובגרימת חבלה של ממש. כמו כן, הוא הואשם גם בייצוא ובייבוא סמים ובהתחמקות מתשלום מס - הכול במסגרת ארגון פשיעה. בלב הפרשה נמצא ניסיון החיסול של העבריין זאב רוזנשטיין, שהוגדר "פיגוע פלילי" וגבה את חייהם של שלושה אזרחים חפים מפשע. רוזנשטיין עצמו לא נפגע.

לקריאה נוספת:
מול ראשי ארגוני הפשע היריבים: רוזנשטיין סירב להעיד בבית המשפט
סמים ב-227 מיליון שקל, טילים ורצח: אישומים נגד אברג'יל ואנשיו
עדות ראשונה במשפט 512: "פתחתי דלת, עברו כמה שניות - והיה פיצוץ"

עד מדינה מעיד בפרשה 512 מחוזי תל אביב 7 באפריל 2017. מגד גוזני
אברג'יל/מגד גוזני

לפי כתב האישום, במהלך שנת 2002 הכריזו הוא ואחיו מאיר אברג'יל על סכסוך בין ארגונם לבין העבריין רוזנשטיין, עבריינים ממשפחת אוחנה והעבריינים פליקס ואסי אבוטבול. יצחק אברג'יל חשד כי המשפחות היריבות חברו יחד נגד הארגון שלו וכי הן אחראיות לרצח אחיו יעקב אברג'יל.

במסגרת הסכסוך, וכדי ולבסס את מעמדו של הארגון ואת מעמדו של אברג'יל, רצחו חברי הארגון, כך לפי האישום, בין 2002 ל-2004 את פליקס אבוטבול, את דוד ביטון ("דיידונה") ואת חנניה אוחנה, וניסו, בכמה הזדמנויות, לרצוח את זאב רוזנשטיין. במהלך הניסיונות הללו נרצחו בפיצוץ מטען ברחוב יהודה הלוי בתל אביב שלושה אזרחים תמימים, נפתלי מגד, רחמים צרויה ומשה מזרחי, ונפצעו עשרות.

בדיון קודם בפרשה שנערך לפני כחודש וחצי סירב רוזנשטיין להעיד נגד אברג'יל. רוזנשטיין, המרצה עונש מאסר, זומן לתת עדות בבית המשפט המחוזי על ניסיון החיסול, אך טען כי אין לו סכסוכים. "את כל מה שהיה לי להגיד, אמרתי במשטרה. אני לא זוכר מעבר לזה, ואין לי מה להוסיף", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עד מדינה מעיד בפרשה 512 מחוזי תל אביב 7 באפריל 2017. מגד גוזני
אברג'יל. בדיון, היום/מגד גוזני
עד מדינה מעיד בפרשה 512 מחוזי תל אביב 7 באפריל 2017. מגד גוזני
אחד הנאשמים, מוטי חסין. בדיון, היום/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully