וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות עם צפון קוריאה: סין מציגה נושאת מטוסים ראשונה מתוצרתה

26.4.2017 / 11:57

במפגן כוח משמעותי השיקה המעצמה האסייתית את נושאת המטוסים הראשונה שפותחה ויוצרה בסין, ומצטרפת לשורות חיל הים שלה. הספינה לא צפויה להיכנס לשירות מבצעי עד 2020 אך על פי התקשורת הממלכתית במדינה "מפגינה את עוצמת הייצור המקומי"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

סין הציגה היום (רביעי) את נושאת המטוסים הראשונה מתוצרת המדינה, שתצטרף לנושאת המטוסים הנוספת בצבא סין, אשר נרכשה מאוקראינה ב-1998. זאת, ברקע המתח הגואה עם קוריאה הצפונית והחשש להיחלשות אחיזתה של בייג'ינג בים סין הדרומי.

הספינה תוכל לשאת משקל של 50 אלף טון, ותותאם למטוסי הקרב הסיניים מסוג J-15. מומחים צבאיים מסרו לתקשורת הממלכתית במדינה כי נושאת המטוסים, שעוצבה ויוצרה בסין, לא צפויה להיכנס לשירות מבצעי עד 2020. מומחים לענייני צבא ברחבי העולם ציפו בכיליון עיניים להשקתה של הספינה, ובחודשים האחרונים פורסמו אינספור תמונות לוויין שלה וידיעות חדשותיות בנושא. סין אישרה את דבר פיתוחה בסוף שנת 2015, אך מעט ידוע על תכנית הפיתוח של נושאת המטוסים, שנחשבת לסוד מדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
"פרובוקציה איראנית": ספינת משמרות המהפכה התקרבה למשחתת אמריקנית
מכה לטראמפ: ביהמ"ש הקפיא את הסנקציות על ערים הקולטות מהגרים
דרום קוריאה: החלה פריסת המערכת האמריקנית ליירוט טילים

סין משיקה נושאת מטוסים תוצרת סין 26 באפריל 2017. רויטרס
תוכל לשאת 50 אלף טון. נושאת המטוסים הסינית/רויטרס

"השקת נושאת המטוסים מפגינה את עוצמת הייצור המקומי, שהגיע להישג גדול צעד אחר צעד", נמסר בתקשורת הממלכתית. הצגת נושאת המטוסים לציבור נערכה ברקע לחגיגות 68 שנה להקמת חיל הים הסיני שאירעו ביום ראשון השבוע.

בשבוע שעבר אמר גורם רשמי במשרד ההגנה של ארצות הברית כי וושינגטון סבורה שצבא סין מתכונן לעימות אפשרי עם קוריאה הצפונית. לדברי הגורם, כלי טיס קרביים רבים של צבא סין נערכים למתיחות. בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי סין משתפת פעולה עם ארצו במתיחות עם קוריאה הצפונית. בחשבון הטוויטר שלו צייץ טראמפ: "מדוע שאומר שסין מבצעת מניפולציות במטבע שלה? היא עוזרת עם הבעיה בקוריאה הצפונית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סין משיקה נושאת מטוסים תוצרת סין 26 באפריל 2017. רויטרס
פיתוחה נחשב לסוד מדינה. נושאת המטוסים הסינית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully